Λάθη, παραλείψεις και παρατυπίες «βλέπει» ο Γενικός Ελεγκτής στον ΚΟΤ
11:21 - 18 Απριλίου 2018

Σημαντικά ευρήματα για τον τρόπο λειτουργίας του ΚΟΤ καταγράφει η Ειδική Έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού.
Μεταξύ άλλων ο Γενικός Ελεγκτής σημειώνει πως υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην υποβολή των οικονομικών καταστάσεων του Οργανισμού
Μεταξύ άλλων ο Γενικός Ελεγκτής σημειώνει πως υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην υποβολή των οικονομικών καταστάσεων του Οργανισμού
Συγκεκριμένα δεν έχει ακόμη ετοιμάσει και υποβάλει για έλεγχο τις οικονομικές καταστάσεις για το έτος 2016, ενώ οι οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2014 και 2015 υποβλήθηκαν για έλεγχο με αρκετή καθυστέρηση στις 22.11.2016 και 3.11.2017 αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την επιστολή προς τη διεύθυνση ημερ. 5.1.2018, την οποία ετοίμασε ο ιδιωτικός ελεγκτικός οίκος στον οποίο ανατέθηκε από την Υπηρεσία μας, ο έλεγχος των οικονομικών καταστάσεων του Οργανισμού για το 2014, σύμφωνα με τις πρόνοιες των περί της Καταθέσεως Στοιχείων και Πληροφοριών στον Γενικό Ελεγκτή της Δημοκρατίας Νόμων, εντοπίστηκαν σοβαρές παραλείψεις στις οικονομικές καταστάσεις οι οποίες αποτέλεσαν τη βάση για έκφραση γνώμης με επιφύλαξη στην έκθεση ανεξάρτητου ελεγκτή επί των οικονομικών καταστάσεων.
Τα κυριότερα σημεία που καταγράφει η ειδική έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας
•Καθυστέρηση στην ετοιμασία και υποβολή οικονομικών καταστάσεων.
•Σύσταση για επαναξιολόγηση του ύψους της επιχορήγησης του Ράλι Κύπρος και καταβολής της από σχετικό κονδύλι του Υπουργείου Οικονομικών.
•Καθορισμός μισθοδοσίας επιτόπιου προσωπικού στα Γραφεία Εξωτερικού.
•Κάλυψη ιατρικών εξόδων Τουριστικού Λειτουργού στο Γραφείο Αθήνας.
•Αδυναμίες στον λογιστικό έλεγχο των Γραφείων Εξωτερικού.
•Μη έκδοση άδειας χρήσης υποστατικών του Οργανισμού και μη ανάκτηση της κατοχής των ακινήτων από τους διαχειριστές.
•Μη ανανέωση της άδειας λειτουργίας ξενοδοχείων (73%) και κέντρων αναψυχής (36%).
•Λειτουργία ξενοδοχείου με λανθασμένο χαρακτηρισμό/ονομασία ως “Γ Suites Hotel” αντί την επωνυμία “Γ Hotel & Suites”.
•Μη ανανέωση συμφωνιών άδειας χρήσης και μη αύξηση καταβλητέου ποσού για τα υποστατικά στη Μαρίνα Λάρνακας.
•Μη έγκαιρη καταχώριση των εισπρακτέων τελών ελλιμενισμού στη Μαρίνα Λάρνακας που στις 31.12.2016 ανέρχονταν σε €357.562 μετά την αφαίρεση της πρόνοιας για επισφαλείς χρεώστες ύψους €44.724.
•Παράτυπη συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης της ξενοδοχειακής μονάδας «Δ».
•Ανανέωση συνεργασίας με το Νομικό Σύμβουλο χωρίς να τηρηθούν οι πρόνοιες της εγκυκλίου ΓΛ/ΑΑΔΣ 76 ημερ. 27.4.2016.
•Λήψη περαιτέρω μέτρων και ενεργειών για αναδιάρθρωση των Γραφείων Εξωτερικού.
•Σημαντική καθυστέρηση στην καταβολή των οφειλών του Οργανισμού προς το Υπουργείο Εξωτερικών.
•Αδυναμίες/ελλείψεις/παραλείψεις στη λειτουργία των Γραφείων πληροφοριών του Οργανισμού.
•Εκκρεμότητα στην ψήφιση του νομοσχεδίου για δημιουργία Υφυπουργείου Τουρισμού. Η τελική έκθεση για το θέμα των Άγγλων εμπειρογνωμόνων παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο 2015.
•Με παρέμβαση του Υπουργείου Εξωτερικών, απετράπη ανάθεση διαγωνισμού αγοράς επισιτιστικών υπηρεσιών από τον Οργανισμό, σε οικονομικό φορέα με πολύ ψηλή τιμή προσφοράς.
•Καθορισμός πολύ χαμηλού ποσού εκτίμησης σε διαγωνισμό του Οργανισμού, με αποτέλεσμα μετά την υποβολή πολύ ψηλών τιμών προσφοράς, την αποδοχή της χαμηλότερης έγκυρης προσφερόμενης τιμής οικονομικού φορέα, που υπερέβαινε κατά 41,4% το ποσό εκτίμησης, απόφαση που δεν θα έπρεπε να είχε ληφθεί από τον Οργανισμό.
•Σύσταση για επαναξιολόγηση του ύψους της επιχορήγησης του Ράλι Κύπρος και καταβολής της από σχετικό κονδύλι του Υπουργείου Οικονομικών.
•Καθορισμός μισθοδοσίας επιτόπιου προσωπικού στα Γραφεία Εξωτερικού.
•Κάλυψη ιατρικών εξόδων Τουριστικού Λειτουργού στο Γραφείο Αθήνας.
•Αδυναμίες στον λογιστικό έλεγχο των Γραφείων Εξωτερικού.
•Μη έκδοση άδειας χρήσης υποστατικών του Οργανισμού και μη ανάκτηση της κατοχής των ακινήτων από τους διαχειριστές.
•Μη ανανέωση της άδειας λειτουργίας ξενοδοχείων (73%) και κέντρων αναψυχής (36%).
•Λειτουργία ξενοδοχείου με λανθασμένο χαρακτηρισμό/ονομασία ως “Γ Suites Hotel” αντί την επωνυμία “Γ Hotel & Suites”.
•Μη ανανέωση συμφωνιών άδειας χρήσης και μη αύξηση καταβλητέου ποσού για τα υποστατικά στη Μαρίνα Λάρνακας.
•Μη έγκαιρη καταχώριση των εισπρακτέων τελών ελλιμενισμού στη Μαρίνα Λάρνακας που στις 31.12.2016 ανέρχονταν σε €357.562 μετά την αφαίρεση της πρόνοιας για επισφαλείς χρεώστες ύψους €44.724.
•Παράτυπη συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης της ξενοδοχειακής μονάδας «Δ».
•Ανανέωση συνεργασίας με το Νομικό Σύμβουλο χωρίς να τηρηθούν οι πρόνοιες της εγκυκλίου ΓΛ/ΑΑΔΣ 76 ημερ. 27.4.2016.
•Λήψη περαιτέρω μέτρων και ενεργειών για αναδιάρθρωση των Γραφείων Εξωτερικού.
•Σημαντική καθυστέρηση στην καταβολή των οφειλών του Οργανισμού προς το Υπουργείο Εξωτερικών.
•Αδυναμίες/ελλείψεις/παραλείψεις στη λειτουργία των Γραφείων πληροφοριών του Οργανισμού.
•Εκκρεμότητα στην ψήφιση του νομοσχεδίου για δημιουργία Υφυπουργείου Τουρισμού. Η τελική έκθεση για το θέμα των Άγγλων εμπειρογνωμόνων παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο 2015.
•Με παρέμβαση του Υπουργείου Εξωτερικών, απετράπη ανάθεση διαγωνισμού αγοράς επισιτιστικών υπηρεσιών από τον Οργανισμό, σε οικονομικό φορέα με πολύ ψηλή τιμή προσφοράς.
•Καθορισμός πολύ χαμηλού ποσού εκτίμησης σε διαγωνισμό του Οργανισμού, με αποτέλεσμα μετά την υποβολή πολύ ψηλών τιμών προσφοράς, την αποδοχή της χαμηλότερης έγκυρης προσφερόμενης τιμής οικονομικού φορέα, που υπερέβαινε κατά 41,4% το ποσό εκτίμησης, απόφαση που δεν θα έπρεπε να είχε ληφθεί από τον Οργανισμό.
Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση εδώ