Ίχνος από την άτρακτο του Mirage 2000-5 στο βυθό του Αιγαίου
19:32 - 13 Απριλίου 2018
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτίων της συντριβής του MIRAGE-2000-5 , εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, που είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό κατά την εκτέλεση του καθηκοντος, του ηρωικού σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου. Στην περιοχή βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία,όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της. Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.
Προς το παρόν οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κατ' επέκταση του καταγραφέα πτήσης που υπάρχει σε αυτό και στα στοιχεία πτήσης του δευτέρου Mirage 2000-5.
Στο μεταξύ, τμήμα της ατράκτου και πιθανώς του κινητήρα του μοιραίου Mirage 2000-5 "βλέπουν" οι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας και οι εμπειρογνώμονες, πίσω από το ίχνος που εντόπισαν στο βυθό του Αιγαίου ανοιχτά της Σκύρου.
Εφόσον επιβεβαιωθούν οι πρώτες ενδείξεις, ο εντοπισμός του κινητήρα θα ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους, που συνετρίβη με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος. Όπως λένε οι ίδιοι, από τα στοιχεία του κινητήρα μπορούν να αποκλειστούν πολλά σενάρια και να οδηγηθούν εύκολα σε μία και μοναδική εκδοχή για το συμβάν.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με πληροφορίες από το ΓΕΑ, οι κάμερες του δεύτερου αεροσκάφους, που ακολουθούσε το Mirage του 34χρονου Σμηναγού, αρχηγού του σχηματισμού, έχουν καταγράψει όλα όσα συνέβησαν μέχρι τη στιγμή της συντριβής.
Επισήμως, αυτή η πληροφορία δεν διαψεύδεται, ενώ αρμόδια πηγή του ΓΕΑ σημειώνει ότι είναι δεδομένο πως οι κάμερες του δεύτερου μαχητικού λειτουργούσαν κανονικά.
Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος έχει δύο κάμερες, μία μπροστά, στη μύτη και μία στο κόκπιτ.
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες το ζευγάρι των ελληνικών μαχητικών είχε απογειωθεί από την Σκύρο με σκοπό να αναχαιτίσουν Τουρκικά μαχητικά στο βορειοανατολικό τμήμα του Αιγαίου.
Η αναγνώριση και αναχαίτιση δεν έγινε ποτέ καθώς τα δυο τουρκικά εξήλθαν του ελληνικού FIR, με αποτέλεσμα τα δυο ελληνικά Mirage 2000-5 να επιστρέφουν στη βάση τους, την Σκύρο.
Κατά την προσέγγισή τους, όμως και παρόλο που οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, έκρυβαν παγίδες όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι όλων των μαχητικών. Υπήρχε νέφωση, θόλωση κατά την ορολογία των ιπτάμενων και κατά την κάθοδό τους μπήκαν εντός της... θόλωσης. Η ορατότητα είναι περιορισμένη και αυτό που κάνουν οι χειριστές με την εντολή του αρχηγού του σχηματισμού είναι να κατέβουν πιο χαμηλά.
Το αεροσκάφος του 33χρονου Γιώργου Μπαλταδώρου, μετά από λίγα δευτερόλεπτα χάθηκε ακαριαία, με το “νούμερο 2” να αναφέρει πως έχασε την επαφή με το “νούμερο 1” και τράβηξε το πηδάλιό του για να πάρει ύψος ελπίζοντας να επικοινωνήσει εκ νέου με τον αρχηγό του σχηματισμού.
Όπως ανέφεραν στο Νews 24/7, έμπειροι αξιωματικοί το γεγονός ότι “τράβηξε” εγκαίρως ο πιλότος του δεύτερου αεροσκάφους του έσωσε τη ζωή καθώς κέρδισε γρήγορα ύψος.
Η ώρα ήταν 12.15 (μεσημέρι Πέμπτης) και το ΓΕΑ λίγο αργότερα ανακοινώνει την απώλεια του Mirage 2000-5 με χειριστή τον Σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, news247