Αρχές 2019 η απόφαση για «πράσινο φως» στον East Med, λέει ο Υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ
14:31 - 09 Μαρτίου 2018
Στις αρχές του 2019 τοποθετεί η ισραηλινή πλευρά την απόφαση για την έναρξη κατασκευής του αγωγού East Med, όπως δήλωσε στο πρακτορείο Ρόιτερς ο Υπουργός Ενέργειας της χώρας, Γιουβάλ Στάινιτς.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα, ο αγωγός φυσικού αερίου, ο οποίος θα συνδέει τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου με την Ευρώπη, περνώντας από το Ισραήλ, την Κύπρο, την Ελλάδα και την Ιταλία, θα αποτελέσει «σημαντικό ορόσημο» για τη γοργά αναπτυσσόμενη βιομηχανία φυσικού αερίου στη λεκάνη της Λεβαντίνης, παρέχοντας πρόσβαση σε μια μεγάλη αγορά.
Μιλώντας στο Ρόιτερς, στο περιθώριο του συνεδρίου CERAWeek, στο Χιούστον, ο κ. Στάινιτς δήλωσε ότι η ΕΕ θεωρεί τον αγωγό, με εκτιμώμενο κόστος $7 δις. ως «εξαιρετικά ανταγωνιστικό», ενώ τα εμπλεκόμενα κράτη συνεχίζουν με τα σχέδια κατασκευής του τεχνικά πολύπλοκου αγωγού.
«Αυτό το καλοκαίρι θα καταλήξουμε σε μια λεπτομερή συμφωνία μεταξύ των τεσσάρων ιδρυτικών κρατών του αγωγού East Med και στις αρχές του 2019 ελπίζουμε να έχουμε την τελική επενδυτική απόφαση», πρόσθεσε ο ισραηλινός Υπουργός.
Ανέφερε ακόμη ότι ο αγωγός θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 9-12 δις. κυβικών μέτρων (bcm) ετησίως. Το έργο έχει αναλάβει η IGI Poseidon, μια κοινοπραξία της ελληνικής δημόσιας επιχείρησης αερίου ΔΕΠΑ και της ιταλικής εταιρείας Edison.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, περισσότερα από 900 bcm αερίου έχουν ανακαλυφθεί στα ανοιχτά του Ισραήλ ενώ το κοίτασμα «Αφροδίτη» στην κυπριακή ΑΟΖ υπολογίζεται σε 128 bcm. Αναφέρεται επίσης ότι αναμένεται να γίνουν πρόσθετες ανακαλύψεις στις δύο αυτές περιοχές.
Ο κ. Στάινιτς ανέφερε ότι το Ισραήλ θα διαθέσει για εξαγωγές 400 με 500 bcm, ενώ οι ενεργειακές ανάγκες της χώρας έχουν αυξηθεί δραματικά την τελευταία δεκαετία.
Σημειώνεται επίσης ότι οι ανακαλύψεις των μεγάλων κοιτασμάτων αερίου στο Ισραήλ από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας έχουν μεταμορφώσει το οικονομικό πεδίο, με τη χώρα να υπογράφει σειρά συμφωνιών για πώληση φυσικού αερίου με την Ιορδανία και την Αίγυπτο.
Σύμφωνα εξάλλου με το Ρόιτερς, το Ισραήλ εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός αγωγού προς την Τουρκία, όπου η ζήτηση σε φυσικό αέριο αυξάνεται σταδιακά, αν και, όπως αναφέρεται, το σχέδιο φαίνεται να παραμένει στάσιμο τα τελευταία χρόνια εν μέσω πολιτικών εντάσεων που χαρακτηρίζουν τις σχέσεις των δύο χωρών.
«Μπορούμε να εξάγουμε στην Αίγυπτο, την Ιορδανία και την Τουρκία και έχουμε στη διάθεσή μας αρκετό επιπλέον αέριο για τον αγωγό», είπε ο Υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ.
Σύμφωνα με τον Στάινιτς, το Ισραήλ σχεδιάζει επίσης να προχωρήσει το καλοκαίρι με τη δημοπράτηση νέων αδειοδοτήσεων για 20-30 θαλάσσια οικόπεδα, ώστε να δώσει το έναυσμα για την ανάπτυξη περισσότερων φυσικών κοιτασμάτων.
Η δημοπράτηση στα τέλη του περασμένου έτους πάντως προσέλκυσε περιορισμένο ενδιαφέρον, με τις άδειες για τα οικόπεδα να καταλήγουν στην Energean της Ελλάδας και σε μια κοινοπραξία από την Ινδία, καταλήγει το δημοσίευμα.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα, ο αγωγός φυσικού αερίου, ο οποίος θα συνδέει τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου με την Ευρώπη, περνώντας από το Ισραήλ, την Κύπρο, την Ελλάδα και την Ιταλία, θα αποτελέσει «σημαντικό ορόσημο» για τη γοργά αναπτυσσόμενη βιομηχανία φυσικού αερίου στη λεκάνη της Λεβαντίνης, παρέχοντας πρόσβαση σε μια μεγάλη αγορά.
Μιλώντας στο Ρόιτερς, στο περιθώριο του συνεδρίου CERAWeek, στο Χιούστον, ο κ. Στάινιτς δήλωσε ότι η ΕΕ θεωρεί τον αγωγό, με εκτιμώμενο κόστος $7 δις. ως «εξαιρετικά ανταγωνιστικό», ενώ τα εμπλεκόμενα κράτη συνεχίζουν με τα σχέδια κατασκευής του τεχνικά πολύπλοκου αγωγού.
«Αυτό το καλοκαίρι θα καταλήξουμε σε μια λεπτομερή συμφωνία μεταξύ των τεσσάρων ιδρυτικών κρατών του αγωγού East Med και στις αρχές του 2019 ελπίζουμε να έχουμε την τελική επενδυτική απόφαση», πρόσθεσε ο ισραηλινός Υπουργός.
Ανέφερε ακόμη ότι ο αγωγός θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 9-12 δις. κυβικών μέτρων (bcm) ετησίως. Το έργο έχει αναλάβει η IGI Poseidon, μια κοινοπραξία της ελληνικής δημόσιας επιχείρησης αερίου ΔΕΠΑ και της ιταλικής εταιρείας Edison.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, περισσότερα από 900 bcm αερίου έχουν ανακαλυφθεί στα ανοιχτά του Ισραήλ ενώ το κοίτασμα «Αφροδίτη» στην κυπριακή ΑΟΖ υπολογίζεται σε 128 bcm. Αναφέρεται επίσης ότι αναμένεται να γίνουν πρόσθετες ανακαλύψεις στις δύο αυτές περιοχές.
Ο κ. Στάινιτς ανέφερε ότι το Ισραήλ θα διαθέσει για εξαγωγές 400 με 500 bcm, ενώ οι ενεργειακές ανάγκες της χώρας έχουν αυξηθεί δραματικά την τελευταία δεκαετία.
Σημειώνεται επίσης ότι οι ανακαλύψεις των μεγάλων κοιτασμάτων αερίου στο Ισραήλ από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας έχουν μεταμορφώσει το οικονομικό πεδίο, με τη χώρα να υπογράφει σειρά συμφωνιών για πώληση φυσικού αερίου με την Ιορδανία και την Αίγυπτο.
Σύμφωνα εξάλλου με το Ρόιτερς, το Ισραήλ εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός αγωγού προς την Τουρκία, όπου η ζήτηση σε φυσικό αέριο αυξάνεται σταδιακά, αν και, όπως αναφέρεται, το σχέδιο φαίνεται να παραμένει στάσιμο τα τελευταία χρόνια εν μέσω πολιτικών εντάσεων που χαρακτηρίζουν τις σχέσεις των δύο χωρών.
«Μπορούμε να εξάγουμε στην Αίγυπτο, την Ιορδανία και την Τουρκία και έχουμε στη διάθεσή μας αρκετό επιπλέον αέριο για τον αγωγό», είπε ο Υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ.
Σύμφωνα με τον Στάινιτς, το Ισραήλ σχεδιάζει επίσης να προχωρήσει το καλοκαίρι με τη δημοπράτηση νέων αδειοδοτήσεων για 20-30 θαλάσσια οικόπεδα, ώστε να δώσει το έναυσμα για την ανάπτυξη περισσότερων φυσικών κοιτασμάτων.
Η δημοπράτηση στα τέλη του περασμένου έτους πάντως προσέλκυσε περιορισμένο ενδιαφέρον, με τις άδειες για τα οικόπεδα να καταλήγουν στην Energean της Ελλάδας και σε μια κοινοπραξία από την Ινδία, καταλήγει το δημοσίευμα.
Πηγή: ΚΥΠΕ