Η Ολομέλεια ΕΟΚΕ ενέκρινε συμπεράσματα για τη δημοσιονομική πολιτική ΕΕ με συστάσεις προς Κομισιόν

Η μελλοντική διαχείριση κρίσεων πρέπει να επιδιώκει καλύτερη ισορροπία μεταξύ των δημοσιονομικών και των κοινωνικών στόχων, προκειμένου να αποφευχθούν οι δυσμενείς επιπτώσεις στην οικονομική ικανότητα, τις αγορές εργασίας και τα συστήματα κοινωνικής προστασίας των εν λόγω χωρών, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής - του οργάνου που εκπροσωπεί εργοδότες και εργαζόμενους στους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Συγκεκριμένα, σε γνωμάτευση που ενέκρινε χθες βράδυ η Ολομέλεια της ΕΟΚΕ, αναφέρεται ότι "αντί της περιοριστικής λιτότητας, τα όργανα της ΕΕ πρέπει να υλοποιούν, σε μελλοντικές περιπτώσεις κρίσης, πολιτικές που θα επιδιώκουν την οικονομική συνεργασία, την ανάπτυξη και την αλληλεγγύη."
 
Στο ίδιο κείμενο σημειώνεται ότι "στο μέλλον, τα όργανα της ΕΕ πρέπει να έχουν την αποκλειστική ευθύνη για τοn σχεδιασμό και την εφαρμογή των απαραίτητων προγραμμάτων προσαρμογής στην ΕΕ, ακόμα και σε περίπτωση εταιρικών σχέσεων με εξωτερικούς οργανισμούς", για να αποφεύγονται ασυνέπειες και αντικρουόμενοι στόχοι, όπως υποστηρίζει η ΕΟΚΕ πως συνέβη στην περίπτωση των προγραμμάτων με τη συμμετοχή του ΔΝΤ. 

Η ΕΟΚΕ ζητά μάλιστα από τα όργανα της ΕΕ πρέπει να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και των εκπροσώπων της κοινωνίας των πολιτών επί ίσοις όροις με τα όργανα της ΕΕ, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τους άλλους οργανισμούς στη θέσπιση, την περιοδική παρακολούθηση και την αξιολόγηση αυτών των προγραμμάτων.

Η γνωμοδότηση της ΕΟΚΕ καταθέτει επιπρόσθετες προτάσεις για τη βελτίωση της διαχείρισης κρίσεων της ΕΕ. Συνιστά στην Κομισιόν να δημιουργηθούν:
·        ένας Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αξιολόγησης της Πιστοληπτικής Ικανότητας·
·        ένα ανεξάρτητο διεθνές όργανο για την αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της αμεροληψίας των πραγματοποιούμενων αξιολογήσεων.

Επιπλέον στο ίδιο κείμενο η ΕΟΚΕ "επιδοκιμάζει τους στόχους της Κομισιόν για μεταρρύθμιση βασικών πτυχών του ευρώ με την εγκατάλειψη των πολιτικών λιτότητας και την εμβάθυνση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (ΟΝΕ) και θεωρεί ότι μια μεταρρυθμισμένη και ολοκληρωμένη ΟΝΕ θα καταστήσει την ΕΕ πιο ανθεκτική σε ασύμμετρους κλυδωνισμούς και θα συμβάλει στην αποτροπή μελλοντικών κρίσεων".
 
Η ΕΟΚΕ καλεί μάλιστα την Κομισιόν να σχεδιάσει συμπληρωματικά προγράμματα για την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη των χωρών που αποτέλεσαν/αποτελούν πεδίο εφαρμογής πολιτικών λιτότητας. Αυτά τα προγράμματα πρέπει να εφαρμόζονται ταυτόχρονα ή στη λήξη ενός προγράμματος προσαρμογής. "Παρότι ο αντίκτυπος των μέτρων λιτότητας διαφέρει από χώρα σε χώρα, πολύ συχνά υπήρξαν δραματικές επιπτώσεις όσον αφορά τις πολιτικές συνοχής και ένταξης, που προκάλεσαν μεταξύ άλλων μείωση του ΑΕΠ, αύξηση της ανεργίας και των δημοσίων ελλειμμάτων και μείωση των δημόσιων επενδύσεων και της κοινωνικής προστασίας", αναφέρει η γνωμάτευση.

Η ΕΟΚΕ, τέλος "φρονεί ότι η Κομισιόν πρέπει να προτείνει μέτρα για την αντιμετώπιση, σε επίπεδο ΕΕ και σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων, της αύξησης της φτώχειας και τη διατήρηση της κοινωνικής προστασίας" και  "τα κράτη μέλη πρέπει να εξετάσουν την ιδέα της θέσπισης κοινής βασικής, καθολικής ασφάλισης ανεργίας και ελάχιστου εισοδήματος διαβίωσης".
 

Δειτε Επισης

Με το «όραμα των δύο κρατών», προαπαιτούμενα τα «τρία άλφα» και μπόλικη μουρμούρα πάει στη Νέα Υόρκη ο Τατάρ
Καταζητείται 37χρονος για υπόθεση κλοπής στην Αγία Νάπα
Υποσιτισμένο ένα στα δέκα παιδιά που εξετάζεται στη Γάζα
Καταγγελία στην Αστυνομία για κακοποίηση βρέφους σε σταθμό στη Λάρνακα
Ποινή φυλάκισης έξι ετών σε 30χρονο για εμπρησμό κατοικίας
Με παραπομπή στο πόρισμα Πολυβίου οι ευθύνες στους υπουργούς Αναστασιάδη για ΤΑΚΑΤΑ-«Η πολιτική ευθύνη δεν αφορά το γάτζωμα σε μια καρέκλα»
Τριανταπεντάχρονος δάγκωσε αστυνομικό στη Λεμεσό-Συνελήφθη μετά από καταδίωξη
Ψάχνουν τα ιατρικά αρχεία του πιλότου της Air India-Οι φήμες για κατάθλιψη και άλλα ψυχικά προβλήματα
Αδειάζει πρώην Γενικούς Διευθυντές, Διεύθυνση ΗΜΥ και Αστυνομία το πόρισμα για ΤΑΚΑΤΑ-«Αμέλεια και/ή αδιαφορία»
Τα 32 δευτερόλεπτα μέχρι την καταστροφή του αεροσκάφους της Air India-Τι έγινε στο πιλοτήριο και οι διακόπτες καυσίμου