Κομισιόν: Ανεπαρκείς οι βελτιώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προστασία των καταναλωτών

Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να πάρουν και άλλα μέτρα για να συμμορφωθούν με τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, ανακοίνωσε σήμερα η Κομισιόν.

Συγκεκριμένα οι εταιρείες αυτές δεσμεύθηκαν να τροποποιήσουν τους όρους παροχής των υπηρεσιών που περιορίζουν ή αποκλείουν εντελώς την ευθύνη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των υπηρεσιών, τους όρους που απαιτούν από τους καταναλωτές να παραιτούνται από δικαιώματα αναγκαστικού δικαίου της ΕΕ, όπως είναι το δικαίωμα υπαναχώρησής τους από αγορές που πραγματοποιούν στο διαδίκτυο, τους όρους που στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμά τους να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη στο κράτος μέλος διαμονής τους και που προβλέπουν την εφαρμογή του δικαίου της Καλιφόρνιας και τον όρο που απαλλάσσει τις πλατφόρμες από την υποχρέωσή τους να επισημαίνουν τα μηνύματα εμπορικού χαρακτήρα και το περιεχόμενο υπό χορηγία.

Ωστόσο, και παρά το γεγονός ότι σήμερα δημοσιεύτηκαν οι αλλαγές που έκαναν το Facebook, το Twitter και η Google+ για να ευθυγραμμίσουν τους όρους παροχής των υπηρεσιών τους με τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, "οι αλλαγές αυτές πληρούν μόνον εν μέρει τις απαιτήσεις βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ για τους καταναλωτές", ανακοίνωσε η Κομισιόν.

Αναλυτικά, παρά το ότι οι τελευταίες προτάσεις της Google φαίνεται να ικανοποιούν τα αιτήματα των αρχών για την προστασία των καταναλωτών, το Facebook, και πολύ περισσότερο το Twitter, δεν έχουν ακόμη επιλύσει πλήρως ορισμένα μείζονα ζητήματα για τις ευθύνες τους και τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών σχετικά με πιθανή αφαίρεση περιεχομένου ή καταγγελία συμβάσεως.
Όσον αφορά το «μηχανισμό αναγγελίας και δράσης» που χρησιμοποιούν οι αρχές προστασίας των καταναλωτών για να επισημαίνουν παράνομο περιεχόμενο και να ζητούν την αφαίρεσή του, οι αλλαγές που έχουν επιτελέσει ορισμένες εταιρείες κρίνονται ανεπαρκείς. Παρά το ότι η Google+ εφαρμόζει ένα πρωτόκολλο με προθεσμίες για τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτημάτων, το Facebook και το Twitter θέτουν απλώς στη διάθεση των εθνικών αρχών μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ώστε να τους κοινοποιούνται οι όποιες παραβιάσεις χωρίς όμως να έχουν δεσμευτεί σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια για τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτημάτων.

Η Επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, Βέρα Γιούροβα, δήλωσε σχετικά πως "ορισμένες εταιρείες καταβάλλουν πλέον προσπάθειες για να κάνουν ασφαλέστερες τις πλατφόρμες που προσφέρουν στους καταναλωτές, ωστόσο, λυπούμαι γιατί η επιτελούμενη πρόοδος παραμένει ημιτελής και η εφαρμογή της βραδυπορεί απαράδεκτα".

"Η διαπίστωση αυτή επιβεβαιώνει ότι χρειαζόμαστε μια `Νέα Συμφωνία για τους καταναλωτές`: Οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών θα πρέπει να τηρούνται και, εάν οι εταιρείες δεν συμμορφώνονται, θα πρέπει να τους επιβάλλονται κυρώσεις", αναφέρει η Επίτροπος Γιούροβα.

Δειτε Επισης

Τι κρύβεται πίσω από τις ανακοινώσεις Τραμπ για Patriot στην Ουκρανία και τι ετοιμάζει για τον Πούτιν
Το Ισραήλ εισηγείται απόσυρση στρατευμάτων από μεγαλύτερο μέρος του θυλάκου-Η Χαμάς δεν αναμένεται να δεχτεί
Wall Street Journal: Πρόβες πολέμου στον Ειρηνικό, ΗΠΑ και Κίνα ακονίζουν τα ξίφη τους
«Όχι» Ιράν σε διαπραγματεύσεις με ΗΠΑ αν ζητηθεί διακοπή του εμπλουτισμού ουρανίου
Πρώην αστυνομικός στην Τουρκία δολοφόνησε την φίλη του, την έβαλε σε βαλίτσα και την πέταξε στο δρόμο
Τελεσίγραφο 50 ημερών Τραμπ στον Πούτιν-«Δευτερεύοντες δασμοί 100% αν δεν υπάρξει συμφωνία με Ουκρανία»
Διάλογος της Κομισιόν με επιχειρήσεις για τους κανόνες καταγωγής των προϊόντων
Δύο πρώην Πρωθυπουργοί του Ισραήλ αντιτίθενται στο σχέδιο Νετανιάχου για ανθρωπιστική πόλη στη Γάζα
Κατέρρευσε τμήμα οροφής αεροδρομίου στην Ισπανία μετά από σεισμό 5,5 Ρίχτερ
Απέχουν πολύ από τον προσδιορισμό των αιτιών του δυστυχήματος εκτιμά ο CEO της Air India