Δεν ξεκίνησε έρευνες ο Πορθητής παρά τις εξαγγελίες για την 29η Οκτωβρίου
07:02 - 30 Οκτωβρίου 2018
Παρά τις εξαγγελίες των προηγούμενων εβδομάδων από τον Τούρκο υπουργό ενέργειας, ότι το ερευνητικό γεωτρύπανο Πορθητής θα ξεκινήσει την πρώτη τουρκική γεώτρηση στην Ανατολική Μεσόγειο στις 29 Οκτωβρίου, ανήμερα της τουρκικής εθνικής επετείου της Ανεξαρτησίας, το πλοίο βρίσκεται ακόμα αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Αττάλειας.
Τα τουρκικά ΜΜΕ αν και τις προηγούμενες ημέρες έκαναν εκτενή αναφορά στη προετοιμασία για την έναρξη της γεώτρησης η οποία μάλιστα θα έχει και πανηγυρικό χαρακτήρα, χθες δεν έδωσαν καμία πληροφορία για τους λόγους που αυτή δεν ξεκίνησε, ενώ σημερινά δημοσιεύματα αναφέρουν πως η έναρξη της γεώτρησης θα γίνει σήμερα.
Συγκεκριμένα η εφημερίδα Σαμπάχ σημειώνει πως μετά τα εγκαίνια του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο στην Κωνσταντινούπολη, το πλοίο Πορθητής θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη περηφάνια στους Τούρκους με την έναρξη της σημερινής γεώτρησης.
Η έναρξη της γεώτρησης σύμφωνα με τη Σαμπάχ θα γίνει στην παρουσία του υπουργού ενέργειας της χώρας Φατίχ Ντονμέζ στον στόχο Αλάνια 1.
Υπενθυμίζεται πως χθες το πρωί ο σταθμός της Αττάλειας δέσμευσε θαλάσσια περιοχή 124 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Ακάμα, στο οποίο αναμένεται να γίνει η γεώτρηση.
Ο Πορθητής ωστόσο παραμένει σταθμευμένος στο αγκυροβόλιο του λιμανιού της Αττάλειας, περίπου 92 χιλιόμετρα από τον προορισμό του.
Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της TPAO, o Πορθητής είναι από τα πλέον πρώτης ποιότητας γεωτρύπανα του κόσμου, έχοντας τη δυνατότητα να φθάσει σε θαλάσσιο βάθος 3000 μέτρων και στη συνέχεια να διεξάγει γεώτρηση 900 μέτρων κάτω από τον βυθό της θάλασσας.
O Μελίχ Χαν Μπιλγκίν αισιοδοξεί για τις εργασίες που θα γίνουν στην Μεσόγειο και πως το ποσοστό επιτυχίας στις εργασίες στη θάλασσα είναι πιο ψηλό από τις εργασίες στη ξηρά.
Όπως είπε, ο λόγος είναι ότι το περιβάλλον που διασφαλίζει το θαλάσσιο νερό στις σεισμικές εργασίες είναι πιο κατάλληλο και επομένως είναι πιο μεγάλο το ενδεχόμενο να βρεθεί φυσικό αέριο στη θάλασσα απ' ότι στην ξηρά.
Σημειώνεται πως το πλοίο είναι εξοπλισμένο με όργανα τελευταίας τεχνολογίας, ενώ το προσωπικό του γεωτρύπανου εκπαιδεύτηκε από Νορβηγούς ειδικούς.
Το πλοίο κατασκευάστηκε στη Νότιο Κορέα, αγοράστηκε από την Νορβηγία και πωλήθηκε στην TPAO. Tο πλάτος του είναι ακριβώς 229 μέτρα, δηλαδή πιο μεγάλο από δύο ποδοσφαιρικά γήπεδα, ενώ το ύψος του ακριβώς 106 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
O Μελίχ Χαν Μπιλγκίν αισιοδοξεί για τις εργασίες που θα γίνουν στην Μεσόγειο και πως το ποσοστό επιτυχίας στις εργασίες στη θάλασσα είναι πιο ψηλό από τις εργασίες στη ξηρά.
Όπως είπε, ο λόγος είναι ότι το περιβάλλον που διασφαλίζει το θαλάσσιο νερό στις σεισμικές εργασίες είναι πιο κατάλληλο και επομένως είναι πιο μεγάλο το ενδεχόμενο να βρεθεί φυσικό αέριο στη θάλασσα απ' ότι στην ξηρά.
Σημειώνεται πως το πλοίο είναι εξοπλισμένο με όργανα τελευταίας τεχνολογίας, ενώ το προσωπικό του γεωτρύπανου εκπαιδεύτηκε από Νορβηγούς ειδικούς.
Το πλοίο κατασκευάστηκε στη Νότιο Κορέα, αγοράστηκε από την Νορβηγία και πωλήθηκε στην TPAO. Tο πλάτος του είναι ακριβώς 229 μέτρα, δηλαδή πιο μεγάλο από δύο ποδοσφαιρικά γήπεδα, ενώ το ύψος του ακριβώς 106 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.