Συνεχίστηκε η δίκη για την υπόθεση των πινακίδων στο Δήμο Πάφου
17:13 - 18 Οκτωβρίου 2018
Mε την κατάθεση τεσσάρων νέων μαρτύρων κατηγορίας, των Χρίστια Πιστέντη, Χριστίνα Χαζηαντωνίου, Τρύφωνα Χαραλάμπους και Γιώργο Ναθαναήλ, συνεχίστηκε σήμερα στο Κακουργιοδικείο Πάφου, η υπόθεση των πινακίδων του Δήμου Πάφου.
Στο Μόνιμο Κακουργιοδικείο που συνεδριάζει στην Πάφο, παρουσιάστηκαν σήμερα οι διευθυντές των εταιρειών ΕΤΝΑ και ΑLΜΑ, κατασκευής πινακίδων, Χρίστος Ιωάννου της ΕΤΝΑ και Σωτήρης Αντωνιάδης της ΑLΜΑ και ο δημοτικός υπάλληλος Ανδρέας Νικολάου.
Τα αδικήματα που αντιμετωπίζουν οι κατηγορούμενοι είναι, μεταξύ άλλων, συνωμοσία προς διάπραξη κακουργήματος, συνωμοσία προς καταδολίευση, κυκλοφορία πλαστού εγγράφου, πλαστογραφία, απόσπαση χρημάτων με ψευδείς παραστάσεις, κλοπή από δημόσιο λειτουργό, κατάχρηση εξουσίας και το αδίκημα της συγκάλυψης.
Η σημερινή δικάσιμος ξεκίνησε με τη μάρτυρα κατηγορίας Κρίστια Πιστέντη, η οποία κατέθεσε στο Δικαστήριο ως τεκμήριο την κατάθεση της, την οποία αναγνώρισε μετά από υπόδειξη του εκπρόσωπου της κατηγορούσας αρχής Δικηγόρου της Δημοκρατίας Ανδρέα Χατζηκύρου.
Η μάρτυρας ανέφερε πως είναι Εκτελεστικός Μηχανικός στον Δήμο Γεροσκήπου και τα καθήκοντα της είναι να ελέγχει τις άδειες οικοδομών καθώς επίσης είναι και υπεύθυνη συντήρησης του οδικού δικτύου και των χώρων πρασίνου.
Όπως εξήγησε στο Δικαστήριο η μάρτυρας ο Δήμος Γεροσκήπου έχει δικαιοδοσία σε όλους τους δρόμους εκτός από τις Λεωφόρους Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και Ποσειδώνος που την ευθύνη την είχαν τα δημόσια έργα. Κατέστησε επίσης σαφές πως επί οκτώ έτη που εργάζεται στο Δήμο Γεροσκήπου ουδέποτε συνεργάστηκαν με το Δήμο Πάφου στο θέμα των πινακίδων.
Ο συνήγορος υπεράσπισης της εταιρείας ΕΤΝΑ κατασκευής πινακίδων και του Χρίστου Ιωάννου Διευθυντή της εταιρείας, δικηγόρος Σάββας Μάτσας, σε ερώτηση που απηύθυνε στην μάρτυρα κατά πόσο την ευθύνη για την συντήρηση των πινακίδων σε περίπτωση καταστροφής τους την έχει ο Δήμος Γεροσκήπου η κ. Πιστέντη απήντησε θετικά.
Εξάλλου, απαντώντας σε ερώτηση του συνήγορου υπεράσπισης του Σωτήρη Αντωνιάδη, Διευθυντή της εταιρείας ΑΛΜΑ, δικηγόρου Αλέξανδρου Αλεξάνδρου, η μάρτυρας ανέφερε πως ο Δήμος Γεροσκήπου παρήγγειλε από τις εταιρείες,που φέρεται να εμπλέκονται στην υπόθεση των πινακίδων του Δήμου Πάφου. Ο κ. Αλεξάνδρου ανέφερε πως η χρέωση για την κατασκευή πινακίδων στον Δήμο Πάφου ήταν 27 ευρώ ενώ σε άλλους Δήμους η χρέωση ήταν 67 ευρώ, γιατί ο Δήμος εφοδίαζε με τα υλικά κατασκευής.
Επόμενη μάρτυρας κατηγορίας κατέθεσε η Χριστίνα Χαζηαντωνίου η οποία αναγνώρισε τις καταθέσεις οι οποίες στη συνέχεια κατατέθηκαν ως τεκμήριο στο Δικαστήριο.
Στο Δικαστήριο κλήθηκε και ο μάρτυρας Τρύφωνας Χαραλάμπους, ο οποίος εργάζεται στην Υπηρεσία Κρατικών Υπηρεσιών και Προμηθειών ως Βοηθός αποθηκάριος από το 1994.
Ο κ. Μάτσας ρώτησε τον μάρτυρα κατά πόσο ο Δήμος Πάφου κατά τα έτη 2006 με 2012 αγόρασε υλικά 25 με 30 φορές με τον κ. Χαραλάμπους να απαντά ότι μπορεί να συνέβαινε κάτι τέτοιο.
Επίσης ο μάρτυρας ρωτήθηκε από τον κ. Μάτσα ποιοι έρχονταν με τα διατακτικά για να παραλάβουν υλικά και αυτός απάντησε
σε ότι κάποιες φορές ερχόταν ο κατηγορούμενος Ανδρέας Νικολάου ενώ τις υπόλοιπες κάποια άτομα που δεν γνώριζε.
Την σχετική διευκρίνιση ζήτησε και ο συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορούμενου Ανδρέα Νικολάου Δικηγόρος Κωστής Ευσταθίου. Ο μάρτυρας επανέλαβε πως κάποιες φορές τα υλικά τα παραλάμβανε με ημιφορτηγό όχημα του Δήμου Πάφου ο Ανδρέας Νικολάου και κάποιες άλλες όχι.
Ακολούθησε ο μάρτυρας κατηγορίας Γιώργος Ναθαναήλ ο οποίος από το 1998 υπηρετεί στην Τροχαία Πάφου.
Οκ. Ναθαναήλ ανέφερε στο Δικαστήριο πως ανάμεσα στα καθήκοντα του ήταν να επιβλέπει το σημείο τοποθέτησης των στάσεων λεωφορείων και την τοποθέτηση της κατάλληλης σήμανσης. Πρόσθεσε πως κατά τον μήνα Μάιο του έτους 2010 ενημερώθηκε από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών να μεταβεί μαζί με την Ελεγκτή του ΤΟΜ Πάφου και τον Υπεύθυνο Τμήματος Οδικής σήμανσης των Δημόσιων Έργων Πάφου για έλεγχο και υπόδειξη σημείων όπου θα τοποθετούνταν στάσεις Λεωφορείων σε όλη την Επαρχία Πάφου. Συγκεκριμένα είπε οι στάσεις θα τοποθετούνταν σύμφωνα με το πρόγραμμα για ενίσχυση των Δημόσιων Μεταφορών , τοποθέτηση και κατασκευή στάσεων του Υπουργείου Μεταφορών.
Συγκεκριμένα εξήγησε στο Δικαστήριο ο ίδιος είχε την ευθύνη να ελέγξει αν το σημείο που υποδεικνύετο για να τοποθετηθεί η στάση παρείχε ασφάλεια για την χρήση από τα λεωφορεία και την υπόλοιπη τροχαία κίνηση.όσον αφορά την τοποθέτηση των στάσεων εντός των δημοτικών ορίων Πάφου ο κ. Ναθαναήλ ανέφερε πως μαζί τους στην επιλογή των σημείων ήταν ο Ανδρέας Νικολάου που εκπροσωπούσε τον Δ. Πάφου.
Ο μάρτυρας ερωτηθείς σχετικά από τον Δικηγόρο κ. Μάτσα ανέφερε πως ειδοποιούσε για τις ταμπέλες που είχαν καταστραφεί .
Το Δικαστήριο όρισε την υπόθεση για την 14.11.2018 στις 09:00 το πρωί .
Βάσει του κατηγορητηρίου, μεταξύ άγνωστης ημερομηνίας και Οκτωβρίου 2007 στην Πάφο οι κατηγορούμενοι συνωμότησαν μεταξύ τους όπως με δόλιο μέσο καταδολιεύσουν το κοινό, δηλαδή να οικειοποιηθούν διάφορα υλικά κατασκευής πινακίδων, και σηματοδότησης συνολικής αξίας περίπου 44 χιλιάδων ευρώ εις βάρος της περιουσίας του Δ. Πάφου.
Όλοι οι κατηγορούμενοι απήντησαν μη παραδοχή για τα αδικήματα που αντιμετωπίζουν.
Στο Μόνιμο Κακουργιοδικείο που συνεδριάζει στην Πάφο, παρουσιάστηκαν σήμερα οι διευθυντές των εταιρειών ΕΤΝΑ και ΑLΜΑ, κατασκευής πινακίδων, Χρίστος Ιωάννου της ΕΤΝΑ και Σωτήρης Αντωνιάδης της ΑLΜΑ και ο δημοτικός υπάλληλος Ανδρέας Νικολάου.
Τα αδικήματα που αντιμετωπίζουν οι κατηγορούμενοι είναι, μεταξύ άλλων, συνωμοσία προς διάπραξη κακουργήματος, συνωμοσία προς καταδολίευση, κυκλοφορία πλαστού εγγράφου, πλαστογραφία, απόσπαση χρημάτων με ψευδείς παραστάσεις, κλοπή από δημόσιο λειτουργό, κατάχρηση εξουσίας και το αδίκημα της συγκάλυψης.
Η σημερινή δικάσιμος ξεκίνησε με τη μάρτυρα κατηγορίας Κρίστια Πιστέντη, η οποία κατέθεσε στο Δικαστήριο ως τεκμήριο την κατάθεση της, την οποία αναγνώρισε μετά από υπόδειξη του εκπρόσωπου της κατηγορούσας αρχής Δικηγόρου της Δημοκρατίας Ανδρέα Χατζηκύρου.
Η μάρτυρας ανέφερε πως είναι Εκτελεστικός Μηχανικός στον Δήμο Γεροσκήπου και τα καθήκοντα της είναι να ελέγχει τις άδειες οικοδομών καθώς επίσης είναι και υπεύθυνη συντήρησης του οδικού δικτύου και των χώρων πρασίνου.
Όπως εξήγησε στο Δικαστήριο η μάρτυρας ο Δήμος Γεροσκήπου έχει δικαιοδοσία σε όλους τους δρόμους εκτός από τις Λεωφόρους Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και Ποσειδώνος που την ευθύνη την είχαν τα δημόσια έργα. Κατέστησε επίσης σαφές πως επί οκτώ έτη που εργάζεται στο Δήμο Γεροσκήπου ουδέποτε συνεργάστηκαν με το Δήμο Πάφου στο θέμα των πινακίδων.
Ο συνήγορος υπεράσπισης της εταιρείας ΕΤΝΑ κατασκευής πινακίδων και του Χρίστου Ιωάννου Διευθυντή της εταιρείας, δικηγόρος Σάββας Μάτσας, σε ερώτηση που απηύθυνε στην μάρτυρα κατά πόσο την ευθύνη για την συντήρηση των πινακίδων σε περίπτωση καταστροφής τους την έχει ο Δήμος Γεροσκήπου η κ. Πιστέντη απήντησε θετικά.
Εξάλλου, απαντώντας σε ερώτηση του συνήγορου υπεράσπισης του Σωτήρη Αντωνιάδη, Διευθυντή της εταιρείας ΑΛΜΑ, δικηγόρου Αλέξανδρου Αλεξάνδρου, η μάρτυρας ανέφερε πως ο Δήμος Γεροσκήπου παρήγγειλε από τις εταιρείες,που φέρεται να εμπλέκονται στην υπόθεση των πινακίδων του Δήμου Πάφου. Ο κ. Αλεξάνδρου ανέφερε πως η χρέωση για την κατασκευή πινακίδων στον Δήμο Πάφου ήταν 27 ευρώ ενώ σε άλλους Δήμους η χρέωση ήταν 67 ευρώ, γιατί ο Δήμος εφοδίαζε με τα υλικά κατασκευής.
Επόμενη μάρτυρας κατηγορίας κατέθεσε η Χριστίνα Χαζηαντωνίου η οποία αναγνώρισε τις καταθέσεις οι οποίες στη συνέχεια κατατέθηκαν ως τεκμήριο στο Δικαστήριο.
Στο Δικαστήριο κλήθηκε και ο μάρτυρας Τρύφωνας Χαραλάμπους, ο οποίος εργάζεται στην Υπηρεσία Κρατικών Υπηρεσιών και Προμηθειών ως Βοηθός αποθηκάριος από το 1994.
Ο κ. Μάτσας ρώτησε τον μάρτυρα κατά πόσο ο Δήμος Πάφου κατά τα έτη 2006 με 2012 αγόρασε υλικά 25 με 30 φορές με τον κ. Χαραλάμπους να απαντά ότι μπορεί να συνέβαινε κάτι τέτοιο.
Επίσης ο μάρτυρας ρωτήθηκε από τον κ. Μάτσα ποιοι έρχονταν με τα διατακτικά για να παραλάβουν υλικά και αυτός απάντησε
σε ότι κάποιες φορές ερχόταν ο κατηγορούμενος Ανδρέας Νικολάου ενώ τις υπόλοιπες κάποια άτομα που δεν γνώριζε.
Την σχετική διευκρίνιση ζήτησε και ο συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορούμενου Ανδρέα Νικολάου Δικηγόρος Κωστής Ευσταθίου. Ο μάρτυρας επανέλαβε πως κάποιες φορές τα υλικά τα παραλάμβανε με ημιφορτηγό όχημα του Δήμου Πάφου ο Ανδρέας Νικολάου και κάποιες άλλες όχι.
Ακολούθησε ο μάρτυρας κατηγορίας Γιώργος Ναθαναήλ ο οποίος από το 1998 υπηρετεί στην Τροχαία Πάφου.
Οκ. Ναθαναήλ ανέφερε στο Δικαστήριο πως ανάμεσα στα καθήκοντα του ήταν να επιβλέπει το σημείο τοποθέτησης των στάσεων λεωφορείων και την τοποθέτηση της κατάλληλης σήμανσης. Πρόσθεσε πως κατά τον μήνα Μάιο του έτους 2010 ενημερώθηκε από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών να μεταβεί μαζί με την Ελεγκτή του ΤΟΜ Πάφου και τον Υπεύθυνο Τμήματος Οδικής σήμανσης των Δημόσιων Έργων Πάφου για έλεγχο και υπόδειξη σημείων όπου θα τοποθετούνταν στάσεις Λεωφορείων σε όλη την Επαρχία Πάφου. Συγκεκριμένα είπε οι στάσεις θα τοποθετούνταν σύμφωνα με το πρόγραμμα για ενίσχυση των Δημόσιων Μεταφορών , τοποθέτηση και κατασκευή στάσεων του Υπουργείου Μεταφορών.
Συγκεκριμένα εξήγησε στο Δικαστήριο ο ίδιος είχε την ευθύνη να ελέγξει αν το σημείο που υποδεικνύετο για να τοποθετηθεί η στάση παρείχε ασφάλεια για την χρήση από τα λεωφορεία και την υπόλοιπη τροχαία κίνηση.όσον αφορά την τοποθέτηση των στάσεων εντός των δημοτικών ορίων Πάφου ο κ. Ναθαναήλ ανέφερε πως μαζί τους στην επιλογή των σημείων ήταν ο Ανδρέας Νικολάου που εκπροσωπούσε τον Δ. Πάφου.
Ο μάρτυρας ερωτηθείς σχετικά από τον Δικηγόρο κ. Μάτσα ανέφερε πως ειδοποιούσε για τις ταμπέλες που είχαν καταστραφεί .
Το Δικαστήριο όρισε την υπόθεση για την 14.11.2018 στις 09:00 το πρωί .
Βάσει του κατηγορητηρίου, μεταξύ άγνωστης ημερομηνίας και Οκτωβρίου 2007 στην Πάφο οι κατηγορούμενοι συνωμότησαν μεταξύ τους όπως με δόλιο μέσο καταδολιεύσουν το κοινό, δηλαδή να οικειοποιηθούν διάφορα υλικά κατασκευής πινακίδων, και σηματοδότησης συνολικής αξίας περίπου 44 χιλιάδων ευρώ εις βάρος της περιουσίας του Δ. Πάφου.
Όλοι οι κατηγορούμενοι απήντησαν μη παραδοχή για τα αδικήματα που αντιμετωπίζουν.