Κίνδυνος στο FIR Λευκωσίας λόγω των γνωστών παρανομιών Τουρκίας και ψευδοκράτους

Ικανοποίηση για τα εξαιρετικά αποτελέσματα στην παγκόσμια ασφάλεια πτήσεων το 2017, εκφράζει το «Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων – FSF-MED», παρά το γεγονός ότι ο ετήσιος αριθμός πτήσεων, όπως σημειώνει, αυξήθηκε στα 37 εκατομμύρια και διακινήθηκαν πέραν των 3,2 δισεκατομμυρίων επιβατών.
 
Ταυτόχρονα, το FSF-MED εκφράζει ανησυχία «για τους κινδύνους στο FIR Λευκωσίας», λόγω των γνωστών παρανομιών της Τουρκίας και του ψευδοκράτους.
 
«Πέραν κάποιων δυστυχημάτων σε μικρά αεροσκάφη, δεν υπήρξε (παγκοσμίως) κανένα δυστύχημα σε εμπορικά αεροσκάφη και κανένα θύμα», αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωση το Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων, τονίζοντας ότι αυτό «επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο, ειδικά σε σύγκριση με τα θύματα από αυτοκινητικά  δυστυχήματα που έφτασαν το 2017 σε 1,3 εκατομμύρια.
 
«Οι εξαιρετικές αυτές επιδόσεις, που  είναι συνέχεια στην διαχρονική μείωση των αεροπορικών δυστυχημάτων  τα τελευταία 20 χρόνια, είναι αποτέλεσμα των συνεχών προσπαθειών όλων όσων εμπλέκονται στον τομέα των αερομεταφορών, της ανάπτυξης της τεχνολογίας και διαδικασιών, της αποτελεσματικής εποπτείας σε διάφορα επίπεδα, της συνεχούς επιμόρφωση προσωπικού και του αισθήματος ευθύνης που χαρακτηρίζει όλους που εμπλέκονται στις αερομεταφορές».
 
Ωστόσο, το FSF-MED αναφέρει ότι «συνεχίζει να ανησυχεί για τους κινδύνους στο FIR Λευκωσίας», προσθέτοντας ότι «όπως κάθε χρόνο το 2017 υπήρξε ένας μεγάλος αριθμός τέτοιων  περιστατικών, ορισμένα από τα οποία πολύ σοβαρά, λόγω των γνωστών παρανομιών της Τουρκίας και του ψευδοκράτους».
 
Σχετική είναι, σύμφωνα με το Ίδρυμα, η ετήσια έκθεση της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Πιλότων» για το 2017, που αναφέρει, μεταξύ άλλων,  ότι «η κατάσταση στο FIR  Λευκωσίας είναι ‘κρίσιμη’».
 
«Παρά το γεγονός ότι οι κίνδυνοι αυτοί αναγνωρίζονται από όλους τους αρμόδιους Διεθνείς Οργανισμούς και την κυπριακή Κυβέρνηση, δυστυχώς καμιά ουσιαστική ενέργεια δεν γίνεται για αντιμετώπιση τους», προσθέτει.
 
Το FSF-MED τονίζει ότι «η αξιολόγηση της ασφάλειας πτήσεων δεν πρέπει να γίνεται  μόνο στην βάση του αριθμού των  δυστυχημάτων, αλλά και σε όλα τα άλλα περιστατικά που παραβαίνουν τους διεθνείς κανόνες ασφάλειας και την διεθνή νομοθεσία, τα οποία δυνητικά μπορούν να οδηγήσουν σε δυστύχημα».
 
 

Δειτε Επισης

Ένωση Συντακτών Κύπρου: Οι δημοσιογράφοι δεν ανακρίνονται για τη δημοσιογραφική τους δουλειά
Ανανεώθηκαν οι συλλογικές συμβάσεις για το προσωπικό της Αρχής Λιμένων Κύπρου
Δυσαρέσκεια για το βιβλίο στην Μπιεννάλε εκφράζει το Ινστιτούτο Ελληνικού Πολιτισμού-Ζητά έκθεση γεγονότων
Τα έργα της ΑΗΚ φέρνουν αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα-Αναμένονται σύντομα στους λογαριασμούς
Δεν έπεισαν τις οργανώσεις οι εισηγήσεις ΥΠΑΝ για ειδική εκπαίδευση-«Παγιώνουν τις σημερινές καταστάσεις»
Έξι χρόνια ΓεΣΥ-Καινοτομίες, κενά και ανάγκη για υπεύθυνη χρήση από γιατρούς και ασθενείς
Σχεδόν 200 αιτήσεις εγκρίθηκαν από τον Ιούνιο του 2024 για ορεινές περιοχές-Εξετάζεται διεύρυνση κριτηρίων
Δριμύ κατηγορώ υποστηρικτών Τυχικού στον Αρχιεπίσκοπο-«Έχετε ήδη και προ της δίκης καταδικάσει τον Μητροπολίτη»
Ανησυχητικές εικόνες από τον Ασπρόκρεμμο-Σμικρύνθηκε σε ένα χρόνο
Δέσμευση έναρξη ανταγωνιστικής αγοράς ηλεκτρισμού για Παπαναστασίου-Θα παρέμβει εάν αυξηθούν οι τιμές