Η «μάχη» του facebook - Τα likes, οι διαφημίσεις και οι top αναρτήσεις
09:10 - 21 Ιανουαρίου 2018
Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε από τα στοιχεία που ακολουθούν και δείχνουν ξεκάθαρα πως μεγάλο μέρος των οικονομικών πόρων και της προσωπικής προσπάθειας των επιτελείων πέφτει στον πόλεμο των εντυπώσεων και της διαφήμισης στο facebook για το οποίο στήθηκαν ειδικές ομάδες με γνώστες του αντικειμένου που τα διαχειρίζονται.
Ποιος υποψήφιος έχει τα περισσότερα likes, ποιος έχει like από την Ινδία, ποια φωτογραφία σχολιάστηκε περισσότερο, ποια hashtags χρησιμοποιήθηκαν περισσότερες φορές, πώς αντιδρά ο κόσμος στις αναρτήσεις των υποψηφίων.
Αυτά και άλλα πολλά θα αποπειραθούμε να απαντήσουμε με τη βοήθεια εργαλείων από διεθνή πρακτορεία παρακολούθησης των social media. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται πιο κάτω προκύπτουν από δύο τέτοια πρακτορεία και αφορούν τα στοιχεία από τις 18 Δεκεμβρίου μέχρι τις 16 Ιανουαρίου, δηλαδή περίοδο 30 ημερών.
H κατάσταση είναι πάνω κάτω η ίδια ανάλογα με το μέγεθος των σελίδων των τεσσάρων υποψηφιών. Ο Σταύρος Μαλάς έχει 3111 likes από το εξωτερικό, ο Γιώργος Λιλλήκας 1686, ο Νίκος Αναστασιάδης 8148 και ο Νικόλας Παπαδόπουλος 3158.
Σύμφωνα με τα στοιχεία η πιο ενεργή σελίδα από αυτές των τεσσάρων υποψηφίων είναι αυτή του Νικόλα Παπαδόπουλου αφού συγκεντρώνει τα περισσότερα «μου αρέσει», τις περισσότερες κοινοποιήσεις και τα περισσότερα σχόλια στις αναρτήσεις της.
Συγκεκριμένα συγκέντρωσε συνολικά σε 30 ημέρες 77464 likes, shares και comments με αυτή του Νίκου Αναστασιάδη να ακολουθεί με 44257, του Σταύρου Μαλά με 39941 και του Γιώργου Λιλλήκα με 8460 αντίστοιχα.
Θα ήταν ενδιαφέρον να μαθαίναμε πόσα ξόδεψαν οι υποψήφιοι για τη διαφήμιση των σελίδων και ειδικότερα των αναρτήσεων τους στο facebook. Το δεδομένο πάντως είναι πως θα πρόκειται για αρκετά μεγάλα ποσά.
Αυτό που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε είναι πως οι υποψήφιοι «επενδύουν» αρκετά στη διαφήμιση μέσω facebook αφού σχεδόν οι μισές από τις αλληλεπιδράσεις που δέχονται οι αναρτήσεις τους είναι λόγω της διαφήμισης.
Όπως φαίνεται και πιο κάτω με μπλε χρώμα οι αναρτήσεις των υποψηφίων φτάνουν στις αρχικές σελίδες των χρηστών του facebook (σ.σ πλην του Νικόλα Παπαδόπουλου) χάριν στην πληρωμένη διαφήμιση.Την μικρότερη οργανική απήχηση έχουν οι αναρτήσεις του Γιώργου Λιλλήκα, με αυτές του Νίκου Αναστασιάδη να ακολουθούν. Διπλάσια απήχηση από τις αναρτήσεις του Νίκου Αναστασιάδη έχουν οι αναρτήσεις του Σταύρου Μαλά. Τη μεγαλύτερη οργανική απήχηση ωστόσο έχουν οι αναρτήσεις του Νικόλα Παπαδόπουλου.
Σε σχέση με τις αναρτήσεις ανά ημέρα το ποσοστό αλληλεπίδρασης των χρηστών της σελίδας του Νικόλα Παπαδόπουλου είναι 11,14%, του Νίκου Αναστασιάδη 5,36% του Σταύρου Μαλά 2,38% και του Γιώργου Λιλλήκα 1,09%.Τις περισσότερες αναρτήσεις κατά μέσο όρο, ανά ημέρα, κάνουν ο Γιώργος Λιλλήκας και ο Σταύρος Μαλάς.Πάντως τις περισσότερες κοινοποιήσεις σε αναρτήσεις έχει η σελίδα του Σταύρου Μαλά (3147) ενώ τα περισσότερα σχόλια η σελίδα του Νίκου Αναστασιάδη (2633). Συγκεκριμένα η Σελίδα του Σταύρου Μαλά αριθμεί σε 30 ημέρες 2074 σχόλια, του Γιώργου Λιλλήκα 628, του Νίκου Αναστασιάδη 2633 και του Νικόλα Παπαδόπουλου 2412.
Όσον αφορά τις κοινοποιήσεις η σελίδα του Σταύρου Μαλά όπως προαναφέραμε συγκεντρώνει 3147 κοινοποιήσεις, του Γιώργου Λιλλήκα 826, του Νίκου Αναστασιάδη 1507 και του Νικόλα Παπαδόπουλου 2906.
Ένα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει είναι τι είδους αλληλεπιδράσεις κάνουν οι χρήστες και πως αντιδρούν στις αναρτήσεις των πέντε υποψηφίων. Όπως θα δείτε και στον παρακάτω πίνακα οι περισσότερες αντιδράσεις στην συντριπτική τους πλειοψηφία αφορούν την καρδούλα του facebook (τέλειο). Και στους τέσσερις υποψηφίους ακολουθεί το ειρωνικό εικονίδιο (χαχα) στη συνέχεια το «θυμωμένο» εικονίδιο και ακολούθως το «wow» και το λυπημένο εικονίδιο.Από πού είναι τα Like των υποψηφίων
Κι επειδή υπήρξε μεγάλος ντόρος για το αν οι υποψήφιοι αγοράζουν likes για να δείχνουν μεγαλύτερη αποδοχή της υποψηφιότητας τους από τους πολίτες πιο κάτω σας παρουσιάζουμε τον σχετικό πίνακα με τα like των υποψηφίων ανά χώρα.
Και για τους τέσσερις υποψηφίους ισχύει ότι μετά την Κύπρο τα περισσότερα likes στις σελίδες του προέρχονται, όπως ήταν άλλωστε αναμαινόμενο από την Ελλάδα και την Μεγάλη Βρετανία αντίστοιχα, λόγω της μεγάλης παρουσίας Κυπρίων στις δύο χώρες.
O Πρόεδρος Αναστασιάδης έχει 31897 likes από την Κύπρο, 3535 likes από την Ελλάδα και 1044 likes από το Ηνωμένο Βασίλειο. Στην τέταρτη θέση στη σχετική λίστα για τον Νίκο Αναστασιάδη έρχονται οι ΗΠΑ με 376 likes και στην πέμπτη θέση η Ινδία με 311 likes.
Ο Σταύρος Μαλάς διαθέτει 18778 likes από την Κύπρο, 745 από την Ελλάδα, 444 από το Ηνωμένο Βασιλείου, από την Ινδία 434 και από την Ινδονησία 106.
Ο Γιώργος Λιλλήκας διαθέτει 8584 από την Κύπρο, 603 από την Ελλάδα, 207 από το Ηνωμένο Βασίλειο, 97 από την Τουρκία και 93 από τη Ρουμανία.
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις τις τελευταίες 30 ημέρες
Σύμφωνα με τα συλλεχθέντα στοιχεία η πιο δημοφιλής ανάρτηση υποψηφίου τις τελευταίες 30 ημέρες ήταν η φωτογραφία του Νίκου Αναστασιάδη με τη σύζυγο και τα εγγονάκια του την οποία ανέβασε ανήμερα των Χριστουγέννων συνοδευόμενη με το σχόλιο «Οι πιο όμορφες στιγμές Καλά Χριστούγεννα! Χρόνια Πολλά σε όλη την Κύπρο». Η ανάρτηση συγκέντρωσε 13366 αντιδράσεις, 1040 σχόλια και έγινε 144 κοινοποιήσεις.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η οικογενειακή φωτογραφία του Νικόλα Παπαδόπουλου που ανέβασε την παραμονή Πρωτοχρονιάς με την οικογένειά του με το σχόλιο «Καλή χρονιά με υγεία, ευτυχία και ελπίδα». Η φωτογραφία συγκέντρωσε 11186 αλληλεπιδράσεις, 511 σχόλια και κοινοποιήθηκε 94 φορές.Η πιο δημοφιλής ανάρτηση του Σταύρου Μαλά ήταν το live video από την μεγάλη συναυλία που παραχώρησε το επιτελείο του στις 16 Ιανουαρίου με τη συμμετοχή πλειάδας καλλιτεχνών από την Ελλάδα. Η συγκεκριμένη ανάρτηση προβλήθηκε πάνω από 80 χιλιάδες φορές, συγκέντρωσε 2207 αλληλεπιδράσεις, είχε 640 σχόλια και έγινε κοινοποίηση 368 φορές.
Η κορυφαία ανάρτηση των υποψηφίων που δεν συνοδευόταν ούτε από βίντεο, ούτε από φωτογραφία ήταν επίσης η ανάρτηση του Σταύρου Μαλα με την οποία χαιρέτισε την ανακοίνωση που εξέδωσε ο Νίκος Κατσουρίδης στις 22 Δεκεμβρίου και με την οποία κοινοποιούσε τη στήριξή του στην υποψηφιότητα Μαλά.
Ο Γιώργος Λιλλήκας δεν έχει καμία δημοφιλή δημοσίευση στην πρώτη 30αδα των αναρτήσεων και των τεσσάρων υποψηφίων.Οι λέξεις και τα hashtags που χρησιμοποιήθηκαν τις περισσότερες φορές
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα hashtags που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερες φορές από τις σελίδες των τεσσάρων υποψηφίων, είναι το #ΗΚύπροςΠουΑλλάζει του Γιώργου Λιλλήκα, το #ΜαςΕνώνειΤοΑύριο του Σταύρου Μαλά, #Livestreaming που χρησιμοποιούν όλοι υποψήφιοι όταν μεταδίδουν Live μέσω facebook, το #ΕμπιστευτείτεΜε που επίσης χρησιμοποιείται από τον Σταύρο Μαλά , και το hashtag #οικονομία.
*Σημειώνεται πως με μεγαλύτερα γράμματα είναι τα hashtags και οι λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερες φορές