Oviesse: Το νέο πρόσωπο της αλυσίδας

Νέα μορφή για την αλυσίδα καταστημάτων Oviesse. Ο Head of Standalone Stores Business Unit Ermes Department Stores, Σοφοκλής Σοφοκλή μιλά στο IN Business news για τη νέα μορφή των καταστημάτων, τι αλλάζει καθώς και για τους νέους τους στόχους. 

Η Oviesse πρωτοεμφανίστηκε στην κυπριακή αγορά το 2007, με το πρώτο flagship full format κατάστημα γυναικείας, ανδρικής και παιδικής μόδας στο The Mall of Cyprus στη Λευκωσία. Σε λιγότερο από έναν χρόνο, άνοιξε το δεύτερο κατάστημα στο The Mall of Engomi, ενώ δημιουργήθηκαν και shop in shops σε επιλεγμένα πολυκαταστήματα Debenhams σε όλες τις πόλεις με κατεξοχήν άξονα αναφοράς την παιδική ένδυση. 

Σήμερα, συστήνεται ξανά στην κυπριακή αγορά με το λανσάρισμα ενός ολοκαίνουριου, ανακαινισμένου, αναβαθμισμένου και μεγαλύτερου καταστήματος, στο The Mall of Engomi στη Λευκωσία.

Το κατάστημα, επανασχεδιάστηκε με βάση το τελευταίο concept της μάρκας, όπως αυτό συναντάται σε μητροπόλεις της μόδας όπως το Μιλάνο στην Ιταλία και επαναλειτούργησε τον περασμένο Ιούνιο.

Πόσο έχει αλλάξει η αγορά της Κύπρου από την κάθοδο των Oviesse στην Κύπρο μέχρι σήμερα; Τι αλλαγές έχουν γίνει έτσι ώστε να ακολουθήσει το brand τις νέες συνθήκες; 

Η εγχώρια αγορά μόδας έχει αλλάξει πολύ από την κάθοδο της Oviesse στην Κύπρο το 2007. Μια κάθοδος που συνοδεύτηκε από γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης του μεριδίου αγοράς κατά την τριετία 2007-2010, που στη συνέχεια επιβραδύνθηκαν ακολουθώντας και τις διεθνείς οικονομικές συγκυρίες με αποκορύφωμα το κούρεμα των καταθέσεων το Μάρτιο του 2013, γεγονός που επέφερε ουσιαστική συρρίκνωση της αγοράς ένδυσης. Η συρρίκνωση αυτή έχει οδηγήσει σε έξοδο αρκετών μικρών «παικτών» από την αγορά, ενώ είναι πρόδηλο ότι μόνο δυνατοί « παίκτες/ brands»  θα μπορέσουν να επιβιώσουν και να επεκταθούν.
Στο σήμερα, οι καταναλωτές άρχισαν να αντιλαμβάνονται μια μικρή κινητικότητα στην αγορά λιανικού εμπορίου και στην οικονομία ευρύτερα. Ταυτόχρονα, δηλώνουν ότι αναμένουν τα κόστη τους να αυξηθούν στο εγγύς μέλλον. Το αποτέλεσμα αυτής της κινητικότητας αντανακλάται στην καθημερινότητα με πολυάριθμες επισκέψεις στα διάφορα καταστήματα, ενώ παράλληλα διατηρείται μια αποστροφή ως προς πιο ακριβές αγορές/συναλλαγές. Υπάρχουν εμφανείς ενδείξεις ότι οι καταναλωτές τείνουν να επισκέπτονται «μεγαλύτερους» προορισμούς αγορών όπως τα εμπορικά κέντρα, Μια τάση που παρατηρείται κυρίως στο εξωτερικό και αναπόφευκτα θα διοχετευθεί και στην Κύπρο θέλει τους λιανέμπορες που δραστηριοποιούνται σε monobrand καταστήματα καθώς και αυτούς που έχουν αποκλειστικά ηλεκτρονική παρουσία, να κερδίζουν μερίδιο αγοράς εις βάρος των multibrand καταστημάτων. Τέλος, το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να κερδίζει έδαφος ως  εναλλακτικά αποδοτικό, από απόψεως κόστους, κανάλι αγορών διαβρώνοντας ακόμα περισσότερο την υφιστάμενη «πίττα» του λιανεμπορίου. Αναγνωρίζοντας και κατανοώντας όλες τις συνιστώσες  που συνθέτουν, καθώς και τις δυνάμεις που διαμορφώνουν το εγχώριο σκηνικό λιανικού εμπορίου, η Oviesse υιοθετεί μια στρατηγική με δύο βασικούς αξόνες: omni-channel και  διεθνής επέκταση. Επιδιώκει έτσι την επέκταση του υφιστάμενου της δικτύου μέσω  δημιουργίας πολύπλευρων και διαφορετικών μορφών καταστημάτων, ενώ παράλληλα εντείνει τη διαδικτυακή της παρουσία μέσω των δικών της websites καθώς και με συμμετοχή σε marketplaces διαφόρων αγορών.

 
Ποιες αλλαγές βοήθησαν στο να επιβιώσει και να παραμείνει στις προτιμήσεις του κοινού; 
Διεθνείς μελέτες ανάλυσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς, δείχνει ότι οι πιο βασικοί παράμετροι που καθορίζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών απέναντι σε ένα fashion brand είναι ήδη αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας καθώς και του DNA της Oviesse. Η σχέση ποιότητας και τιμής και νούμερο, το επίπεδο εξυπηρέτησης και το δίκτυο και τοποθεσία των καταστημάτων. To brand παρά τις ελκυστικές του τιμές, δεν θεωρήθηκε ποτέ « φθηνό» σε επίπεδο συμβιβασμού της ποιότητας του, καθώς παράλληλα δίνει έμφαση στη διατήρηση της ιδανικής αναλογίας τιμής, ποιότητας παραμένοντας πάντοτε επίκαιρο όσον αφορά στις εποχιακές τάσεις.


Για ποιες συλλογές του είναι κυρίως γνωστό το brand; 
Ως ένα value for money fast fashion brand, ενσωματώνει στην προϊοντική της γκάμα τα πάντα για τη γυναίκα, τον άνδρα και το παιδί. Ως φίρμα απευθύνεται σε όλη την οικογένεια και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αναγκών από καθημερινό εώς βραδινό ντύσιμο,  αξεσουάρ αλλά και εσώρουχα.


Ποια η φιλοσοφία της επωνυμίας; Τι αλλάζει μπαίνοντας σε μια «νέα εποχή»; 
Η Oviesse είναι σήμερα η νούμερο ένα Fashion Value Family Retailer στην Ιταλία με μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 7%. Με το τέλος του 2016 η Oviesse διατηρεί 613 full format καταστήματα στην Ιταλία, καθώς επίσης 176 καταστήματα διεθνώς με έντονη παρουσία στη Μεσόγειο, τα Βαλκάνια, την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη γενικότερα, καθώς και στη Μ. Ανατολή, αλλά και την Κίνα. Το δίκτυο καταστημάτων εκτός Ιταλίας αναμένεται να αυξηθεί με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου αφού μόνο μέχρι το τέλος του 2017, τα τ.μ πωλήσεων υπολογίζονται να αυξηθούν κατά 50%. Ένα επιχειρηματικό μοντέλο που επιτρέπει στη μάρκα να ανταποκρίνεται άμεσα στις ανάγκες της αγοράς, διατηρώντας χαμηλές τιμές και βελτιστοποιώντας το σωστό  μείγμα υψηλής  ποιότητας και fast fashion.
Ποιες είναι οι προσδοκίες σας μετά την αλλαγή της εικόνας του brand, όσον αφορά τις προτιμήσεις του κοινού; Πρόκειται για παγκόσμιο επαναλανσάρισμα στο πλαίσιο της μεθόδου franchise που ακολουθείτε; Η Ermes Department  Stores Plc, ως αποκλειστικός franchisee της Oviesse Spa στην Κύπρο, συστρατευόμενη με το νέο στρατηγικό προσανατολισμό της μάρκας, στοχεύει στην επέκταση και εδραίωση του δικτύου των καταστημάτων Oviesse στην εγχώρια αγορά. Στρατηγική που μεταφράζεται σε άνοιγμα καταστημάτων full format καθώς και εξολοκλήρου παιδικής μόδας. Συμβαδίζοντας έτσι με το επιχειρηματικό μοντέλο περί πολύπλευρων μορφών καταστημάτων στη βάση ενός νέου concept και φιλοσοφίας. Μια εμπειρία που όχι μόνο θα επισφραγίζει την πρωτοπορία της Oviesse στην παιδική μόδα, αλλά θα την καθιστά ως αξιόμαχο ανταγωνιστή στη γυναικεία και ανδρική μόδα.