Αποχωρεί το δεξαμενόπλοιο που παραλάμβανε καύσιμα από το βυθισμένο ΑΓ.ΖΩΝΗ

Από άλλο δεξαμενόπλοιο θα συνεχιστεί η παραλαβή των καυσίμων που απαντλούνται από το βυθισμένο πλοίο "ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ" νότια της Αταλάντης στον Σαρωνικό, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, αύριο λήγουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας για το υπάρχον δεξαμενόπλοιο που επιχειρούσε έως τώρα στην περιοχή.

Το δεξαμενόπλοιο που επιχειρούσε έως τώρα είχε παραλάβει από τις δεξαμενές Νο2, Νο1 και Νο4 του ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ περισσότερους από 1.000 τόνους μαζούτ.

Στο μεταξύ, στην επιβεβαίωση όσων είπαν λουόμενοι που το Σαββατοκύριακο επισκέφθηκαν τη Σαρωνίδα προχώρησε το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών το οποίο διαπίστωσε ότι υπάρχει επιβάρυνση και στη συγκεκριμένη περιοχή από την πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό μετά τη βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ.

«Είδαμε ότι κάποια δείγματα τα οποία πήραμε από τη Σαρωνίδα την Πέμπτη είναι επιβαρυμένα. Όχι όπως είναι στη Γλυφάδα, αλλά υπάρχει επιβάρυνση. Η συγκεκριμένη δειγματοληψία έγινε μετά από τηλεφώνημα που δεχθήκαμε από κάποιους πολίτες οι οποίοι μένουν κοντά στην περιοχή», δήλωσε στο Αθηναϊκο Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθυντής Ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ, Γιάννης Χατζηανέστης.

Για το αν οι κάτοικοι μπορούν να κολυμπήσουν στην περιοχή, ο κ. Χατζηανέστης επιφυλάσσεται να απαντήσει μετά την επεξεργασία των αποτελεσμάτων της δειγματοληψίας. «Θα δούμε και εργαστηριακά τα νούμερα, αλλά αν δεν υπάρχει εμφανώς ρύπανση, δηλαδή μαύρες κηλίδες ή ιριδισμός στο νερό, τότε κατά την άποψη μου δεν υπάρχει πρόβλημα με την κολύμβηση. Πρέπει φυσικά να δούμε και τα ακριβή αποτελέσματα».

Ευθέως και απερίφραστα περί περιβαλλοντικού εγκλήματος με ενόχους, θύματα, ανάγκη άμεσης δικαστικής διερεύνησης και απόδοσης ευθυνών ώστε να επιβληθούν οι δέουσες ποινές, να καταβληθεί αποζημίωση στους κάθε είδους πληγέντες κ.λπ. κάνει λόγο το WWF, αναφορικά με την πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη II». 

Ο κ. Δημήτρης Καραβέλλας, διευθυντής του ελληνικού παραρτήματος του Παγκοσμίου Ταμείου για τη Φύση, δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ότι «εντός των επόμενων ημερών το WWF, για πρώτη φορά από την αρχή της δεκαετίας του ’90 όταν και άρχισε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, θα υποβάλει μήνυση κατά παντός υπευθύνου για το συγκεκριμένο περιβαλλοντικό έγκλημα. Και όταν εμείς μιλάμε για έγκλημα, δεν αναφερόμαστε μόνο στο ίδιο το περιστατικό, αλλά και σε όσα ακολούθησαν, δηλαδή στην ανταπόκριση των αρμόδιων κρατικών φορέων. Κατά τη δική μας άποψη, το παιχνίδι χάθηκε τις πρώτες κρίσιμες ώρες του ατυχήματος».

Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις της μόλυνσης στο φυσικό περιβάλλον της Σαλαμίνας αλλά και πολυσύχναστων παραλιών της ίδιας της πρωτεύουσας, ειδικοί επιστήμονες αναφέρονται στο ενδεχόμενο της μακροχρόνιας οικολογικής βλάβης: «Ακόμη και για εκατοντάδες χρόνια μπορεί να μείνουν στο θαλάσσιο οικοσύστημα οι υδρογονάνθρακες -όπως αυτοί που περιέχονται στο πετρέλαιο- εάν φτάσουν στον πυθμένα της θάλασσας, σε αυτό που ονομάζουμε ίζημα», εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Γιάννης Χατζηανέστης, διευθυντής του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ).

Ο κ. Χατζηανέστης υπογραμμίζει την ύψιστη σημασία μιας τάχιστης και συστηματικής επιχείρησης, ώστε να παρεμποδιστεί η επικάθιση του πετρελαίου στα οργανικά στοιχεία (δηλαδή στους ζώντες οργανισμούς) που βρίσκονται στον πυθμένα του Σαρωνικού. Κρίσιμος παράγοντας είναι η ποσότητα αλλά και το είδος της καύσιμης ύλης που διέρρευσε από το ναυάγιο στο θαλάσσιο περιβάλλον: «Ο χρόνος αποκατάστασης του οικοσυστήματος εξαρτάται από την ποσότητα του πετρελαίου. Ξέρουμε ότι το “Αγία Ζώνη II” μετέφερε περί τους 2.500 τόνους καυσίμων, ακόμη όμως δεν είναι σαφές πόσοι από αυτούς διαχύθηκαν στο νερό. Ακούμε για 200-300 - αλλά βάσει εκτιμήσεων, όχι επισήμως. Στο Μεξικό, για παράδειγμα, ύστερα από το ατύχημα στην εξέδρα άντλησης Deepwater Horizon το 2010, όπου χύθηκαν στη θάλασσα χιλιάδες τόνοι πετρελαίου, θα χρειαστεί να περάσουν ίσως και 100 χρόνια έως ότου επανέλθει η ισορροπία του εκεί οικοσυστήματος.

Από την άλλη, βάσει της εμπειρίας μας στο ΕΛΚΕΘΕ, καθώς παρακολουθούσαμε συστηματικά την εξέλιξη του περιστατικού επί δύο χρόνια τουλάχιστον, γνωρίζουμε ότι το 2000, όταν το δεξαμενόπλοιο “Eurobulker X” ναυάγησε στον Νότιο Ευβοϊκό και υπήρξε διαρροή περίπου 500 τόνων πετρελαίου στη θάλασσα, μέσα σε ενάμιση χρόνο είχε ολοκληρωθεί πλήρως η αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Γενικότερα, όμως, σε μεγάλα ατυχήματα μπορεί να χρειαστούν ακόμη και πολλές δεκαετίες για να ανακτήσει το οικοσύστημα τη φυσική του ισορροπία».
 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Protothema.gr

Δειτε Επισης

Βγήκε στο Ιόνιο το τουρκικό ελικοπτεροφόρο Anadolu-Συμμετείχε σε άσκηση του ΝΑΤΟ
Μακρόν: Να ανοίξουμε τον διάλογο για τα πυρηνικά της Γαλλίας στην ευρωπαϊκή άμυνα κατά της Ρωσίας
Έσπασαν την μπάρα του πάρκινγκ της Μαρίνας Λεμεσού για να μην πληρώσουν-Τους τσάκωσαν και ανέσυραν μαχαίρι
Επεφύλαξε την απόφασή του το Δικαστήριο για τους συλληφθέντες για τα επεισόδια στην ΑΔΕ Λεμεσού
Στο Πεκίνο ο Έλον Μασκ-Ζητά να λειτουργούν και στην Κίνα τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Επέστρεψαν στις χώρες τους άλλοι 181 παράτυποι μετανάστες-Ξεπέρασαν τις 3.500 οι επιστροφές φέτος
Αεροπορική εταιρεία μηδένισε το κοντέρ για αιωνόβια επιβάτη-Είναι 101 και την έβγαλε... ενός
Απεβίωσε ο αγωνιστής της ΕΟΚΑ Κυριάκος Νικολέττης
Έφθασαν στο Ισραήλ μέσω Κύπρου 400 τόνοι ανθρωπιστικής βοήθειας από τα ΗΑΕ
Ο Πούτιν ελέγχει πλέον τη Wagner-Πώς χιλιάδες μισθοφόροι του Πριγκόζιν παίρνουν εντολές από το Κρεμλίνο