500 – 700 ζωές το χρόνο χάνονται πρόωρα λόγω σκόνης

500 με 700 ζωές το χρόνο χάνονται πρόωρα στην Κύπρο εξαιτίας της σκόνης στην ατμόσφαιρα, δήλωσε ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου επικαλούμενος μελέτες του ευρωπαϊκού οργανισμού περιβάλλοντος.

Εξήγησε επίσης ότι μεγάλο ποσοστό αυτής της σκόνης προέρχεται από τις εξατμίσεις των  αυτοκινήτων και ειδικά των ντίζελ, σημειώνοντας ότι «λόγω των μηχανών των αυτοκινήτων υπάρχει φοβερή ρύπανση στις πόλεις».

Οι δηλώσεις του κ. Θεοπέμπτου έγινε ύστερα από συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών κατά τη διάρκεια της οποίας ζητήθηκε επανακατάθεση του νομοσχεδίου για τους ποδηλάτες.

Το ποδήλατο καίει λίπος και βελτιώνει την υγεία του ποδηλάτη και την ποιότητα του αέρα, είπε ο κ. Θεοπέμπτου προσθέτοντας πως « πρέπει να τελειώνουμε με το νομικό πλαίσιο και τις πολιτικές».

Ανέφερε επίσης ότι το 2010 συστάθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών ειδική επιτροπή που ετοίμασε νομοσχέδιο για τους ποδηλάτες.

Πρόσθεσε πως το νομοσχέδιο, λόγω αντιδράσεων από τις ποδηλατικές οργανώσεις δεν ψηφίστηκε σε νόμο και διευκρίνισε ότι οι αντιδράσεις αφορούσαν τις ποινές και το γεγονός ότι αυτές δεν ήταν αναλογικές με τα παραπτώματα των ποδηλατών, αλλά ήταν οι ίδιες με αυτές των οδηγών αυτοκινήτων.

Ο κ. Θεοπέμτου απηύθυνε έκκληση στην Κυβέρνηση να αντιδράσει, επειδή όπως ανέφερε εκτός από τους θανάτους ποδηλατιστών, υπάρχουν και άλλα ατυχήματα με σοβαρούς τραυματισμούς ποδηλατών.

Περαιτέρω εξήγησε ότι πρέπει το συντομότερο να έχουμε το νόμο που θα ορίζει και καθορίζει τις ποδηλατολωρίδες, τις ποδηλατοδιαδρομές, τον ποδηλατόδρομο, τις ευθύνες του ποδηλατιστή, τους τρόπους συμπεριφοράς για περισσότερα από ένα άτομα στο δρόμο με ποδήλατα, τις ευθύνες των αυτοκινητιστών.

Πέραν τούτου, πρέπει να γνωρίζουμε ότι με ένα νόμο δεν θα προωθηθεί η ποδηλασία και δεν θα λυθεί το πρόβλημα που υπάρχει, συνέχισε ο κ. Θεοπέμπτου.

Είπε πως πρέπει να ετοιμασθεί και εφαρμοστεί πολιτική για την προώθησε του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς, να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι στη βάση χρονοδιαγραμμάτων, να εξεταστούν τρόποι μείωσης της ταχύτητας των οχημάτων στα αστικά κέντρα των πόλεων ώστε να είναι ασφαλέστερα για τους ποδηλάτες.

Ζητήθηκε επανακατάθεση του νομοσχεδίου

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων Γιώργος Προκοπίου τοποθετούμενος επί των συζητήσεων που αφορούν την εκκρεμούσα νομοθεσία για τους ποδηλάτες είπε πως η Επιτροπή τόσο γραπτώς όσο και τηλεφωνικά ζήτησε όπως επανακατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση το νομοσχέδιο που κατατέθηκε το 2011 και το οποίο τυγχάνει περαιτέρω επεξεργασίας μετά τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Ποδηλασίας παραμονή της ψήφισης του νομοσχεδίου σε νόμο από την Ολομέλεια της Βουλής το 2016.

Σε δήλωση μετά τη συνεδρία της Επιτροπής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι μετά από συζητήσεις το νομοσχέδιο βρισκόταν προς ψήφιση ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής στις 14 Απριλίου του 2016, ωστόσο την προηγούμενη η Ομοσπονδία Ποδηλασίας υπέβαλε εισηγήσεις και δόθηκε αναβολή.

Ανέφερε περαιτέρω ότι στις 17 Απριλίου 2017 το νομοσχέδιο συζητήθηκε εκ νέου από την Επιτροπή Μεταφορών και προέκυψε ένα ζήτημα που αφορούσε τις ποινές. Είπε πως ενώπιον της Επιτροπής αναλήφθηκε δέσμευση από το αρμόδιο Υπουργείο να μελετήσει το θέμα των ποινών και με τη Νομική Υπηρεσία και έκτοτε η Βουλή αναμένει το αναθεωρημένο κείμενο του προτεινόμενου νόμου.

Ο κ. Προκοπίου ανέφερε ακόμα ότι η Επιτροπή Μεταφορών διαπιστώνοντας ότι υπήρξε καθυστέρηση επικοινώνησε με το Υπουργείο και την Νομική Υπηρεσία και στάλθηκε σχετική επιστολή με αίτημα την επανακατάθεση του νομοσχεδίου.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών επεσήμανε ταυτόχρονα ότι δεν σημαίνει πως με την ψήφιση του νόμου για τους ποδηλάτες επιλύεται το θέμα με την οδική ασφάλεια, αφού αυτή επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες.

Με πληροφορίες ΚΥΠΕ