Τεράστια η οικολογική καταστροφή – Μαύρισε ο Σαρωνικός από τη διαρροή πετρελαίου
08:31 - 14 Σεπτεμβρίου 2017
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις φαίνεται ότι λαμβάνει η θαλάσσια ρύπανση στον Σαρωνικό μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ» και τη διαρροή 2.500 τόνων πετρελαίου.
Αν και αρχικά το πρόβλημα φάνηκε να περιορίζεται σε παραλίες της Σαλαμίνας χθες μεγάλες πετρελαιοκηλίδες και πίσσα εμφανίστηκαν σχεδόν σε όλο το παραλιακό μέτωπο από τον Πειραιά μέχρι και τη Βούλα.
Κορουμπλής: Έχω κινητοποιήσει θεούς και δαίμονες
«Έχω κινητοποιήσει θεούς και δαίμονες για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
«Έχουμε εξαντλήσει όλα τα μέσα που υπάρχουν διαθέσιμα στον ελληνικό χώρο. Επίσης συμμετέχει και ένα υπερσύγχρονο ευρωπαϊκό σκάφος, ειδικό στις πετρελαιοκηλίδες. Γίνεται μια γιγάντια επιχείρηση. Έχω δώσει εντολή στο Λιμενικό να την επιτηρεί από κοντά. Ακόμη και στον γερανό της απάντλησης του πετρελαίου από το βυθισμένο πλοίο έχουμε τοποθετήσει άνδρες του Λιμενικού, πρόσθεσε ο κ Κουρουμπλής.
Νωρίτερα μιλώντας στον realfm και στον Νίκο Στραβελάκη υποστήριξε ότι «κανείς δεν με είχε ενημερώσει ότι υπάρχει άλλη διαρροή από το δεξαμενόπλοιο» και διαβεβαίωσε οτι δεν υπήρξε καμία αργοπορία στην αντιμετώπιση της κατάστασης.
Σοβαρές καταγγελίες από την ΠΕΜΕΝ
Την ίδια ώρα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) με ανακοίνωσή της προβαίνει σε πολύ σοβαρές καταγγελίες τόσο για την κατάσταση του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε όσο και για τις ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ανακοίνωσή της, και παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς της πλειοκτήτριας εταιρείας, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972 και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, που επικαλείται η ΠΕΝΕΝ, «στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες».
Παράλληλα, κάνει λόγο για βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει! Επισημαίνεται δε ότι «ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!».
Αγώνας δρόμου για την απορρύπανση
Στο μεταξύ από χθες το απόγευμα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ» στον Σαρωνικό, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, ολοκληρώθηκαν πλέον οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου.
Τη δεύτερη μαρίνα Γλυφάδας επισκέφθηκε ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχος Σταμάριος Ράπτης. Εκεί κομμάτια της ρύπανσης έχουν φτάσει στην παράκτια περιοχή, όπου ήδη επιχειρεί στο πλαίσιο της διαδικασίας απορρύπανσης, ένα βυτιοφόρο.
Ο δήμος Γλυφάδας έχει τοποθετήσει κορδέλες κατά μήκος της παραλίας και ενημερώνει με ταμπέλες του δημότες, να μην προσέρχονται προς το παρόν για κολύμβηση για λόγους δημόσιας υγείας και έως ότου αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Πλωτά φράγματα έχουν τοποθετηθεί σε περιοχές κατά μήκος του όρμου Κυνοσούρας και του κόλπου των Σεληνίων της νήσου Σαλαμίνας, καθώς και σε σημεία της ακτογραμμής μεταξύ Σχολής Ναυτικών Δοκίμων έως την μαρίνα Ζέας στο κέντρο του Πειραιά.
Στις παραπάνω περιοχές επιχειρούν για καθαρισμό της ρύπανσης εξειδικευμένα συνεργεία της ιδιωτικής εταιρείας με βυτιοφόρα οχήματα.
Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου καθώς και στις θαλάσσιες περιοχές που εκτείνονται από τον λιμένα Πειραιά μέχρι και τον 'Αγιο Κοσμά, συνεχίζουν να επιχειρούν περιπολικά σκάφη του λιμενικού και ειδικά αντιρρυπαντικά, πλωτός γερανός με πλωτά φράγματα, ρυμουλκά και παράκτια σκάφη ιδιωτικής εταιρείας.
Σημειώνεται ακόμη, ότι στο πλαίσιο παροχής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα "EMSA" (European Maritime Safety Agency) στα κράτη-μέλη, ενός δικτύου πλοίων αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων (EMSA Network of Oil Spill Response Vessels), ενεργοποιήθηκε το αντιρρυπαντικό σκάφος AKTAIA OSRV με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων.
Στο μεταξύ στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, φέρνει την επόμενη εβδομάδα την υπόθεση της ρύπανσης από το ναυάγιο του Δεξαμενοπλοίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II», ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, με αίτημα που ήδη υπέβαλε το υπουργείο, ώστε να ενημερωθεί πλήρως ή ελληνική κοινή γνώμη για την κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρύπανση.
Αν και αρχικά το πρόβλημα φάνηκε να περιορίζεται σε παραλίες της Σαλαμίνας χθες μεγάλες πετρελαιοκηλίδες και πίσσα εμφανίστηκαν σχεδόν σε όλο το παραλιακό μέτωπο από τον Πειραιά μέχρι και τη Βούλα.
Κορουμπλής: Έχω κινητοποιήσει θεούς και δαίμονες
«Έχω κινητοποιήσει θεούς και δαίμονες για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
«Έχουμε εξαντλήσει όλα τα μέσα που υπάρχουν διαθέσιμα στον ελληνικό χώρο. Επίσης συμμετέχει και ένα υπερσύγχρονο ευρωπαϊκό σκάφος, ειδικό στις πετρελαιοκηλίδες. Γίνεται μια γιγάντια επιχείρηση. Έχω δώσει εντολή στο Λιμενικό να την επιτηρεί από κοντά. Ακόμη και στον γερανό της απάντλησης του πετρελαίου από το βυθισμένο πλοίο έχουμε τοποθετήσει άνδρες του Λιμενικού, πρόσθεσε ο κ Κουρουμπλής.
Νωρίτερα μιλώντας στον realfm και στον Νίκο Στραβελάκη υποστήριξε ότι «κανείς δεν με είχε ενημερώσει ότι υπάρχει άλλη διαρροή από το δεξαμενόπλοιο» και διαβεβαίωσε οτι δεν υπήρξε καμία αργοπορία στην αντιμετώπιση της κατάστασης.
Σοβαρές καταγγελίες από την ΠΕΜΕΝ
Την ίδια ώρα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) με ανακοίνωσή της προβαίνει σε πολύ σοβαρές καταγγελίες τόσο για την κατάσταση του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε όσο και για τις ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ανακοίνωσή της, και παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς της πλειοκτήτριας εταιρείας, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972 και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, που επικαλείται η ΠΕΝΕΝ, «στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες».
Παράλληλα, κάνει λόγο για βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει! Επισημαίνεται δε ότι «ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!».
Αγώνας δρόμου για την απορρύπανση
Στο μεταξύ από χθες το απόγευμα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ» στον Σαρωνικό, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, ολοκληρώθηκαν πλέον οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου.
Τη δεύτερη μαρίνα Γλυφάδας επισκέφθηκε ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχος Σταμάριος Ράπτης. Εκεί κομμάτια της ρύπανσης έχουν φτάσει στην παράκτια περιοχή, όπου ήδη επιχειρεί στο πλαίσιο της διαδικασίας απορρύπανσης, ένα βυτιοφόρο.
Ο δήμος Γλυφάδας έχει τοποθετήσει κορδέλες κατά μήκος της παραλίας και ενημερώνει με ταμπέλες του δημότες, να μην προσέρχονται προς το παρόν για κολύμβηση για λόγους δημόσιας υγείας και έως ότου αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Πλωτά φράγματα έχουν τοποθετηθεί σε περιοχές κατά μήκος του όρμου Κυνοσούρας και του κόλπου των Σεληνίων της νήσου Σαλαμίνας, καθώς και σε σημεία της ακτογραμμής μεταξύ Σχολής Ναυτικών Δοκίμων έως την μαρίνα Ζέας στο κέντρο του Πειραιά.
Στις παραπάνω περιοχές επιχειρούν για καθαρισμό της ρύπανσης εξειδικευμένα συνεργεία της ιδιωτικής εταιρείας με βυτιοφόρα οχήματα.
Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου καθώς και στις θαλάσσιες περιοχές που εκτείνονται από τον λιμένα Πειραιά μέχρι και τον 'Αγιο Κοσμά, συνεχίζουν να επιχειρούν περιπολικά σκάφη του λιμενικού και ειδικά αντιρρυπαντικά, πλωτός γερανός με πλωτά φράγματα, ρυμουλκά και παράκτια σκάφη ιδιωτικής εταιρείας.
Σημειώνεται ακόμη, ότι στο πλαίσιο παροχής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα "EMSA" (European Maritime Safety Agency) στα κράτη-μέλη, ενός δικτύου πλοίων αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων (EMSA Network of Oil Spill Response Vessels), ενεργοποιήθηκε το αντιρρυπαντικό σκάφος AKTAIA OSRV με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων.
Στο μεταξύ στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, φέρνει την επόμενη εβδομάδα την υπόθεση της ρύπανσης από το ναυάγιο του Δεξαμενοπλοίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II», ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, με αίτημα που ήδη υπέβαλε το υπουργείο, ώστε να ενημερωθεί πλήρως ή ελληνική κοινή γνώμη για την κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρύπανση.