Δασκάλα στη Θεσσαλονίκη φίμωνε τους μαθητές της με κολλητική ταινία
16:14 - 08 Ιουλίου 2017
Περιγράφονται ωστόσο, και μάλιστα με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, στην καταγγελία μιας μητέρας, καθώς και στη δισέλιδη αναλυτική αναφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που εστάλη την προπερασμένη Πέμπτη 22 Ιουνίου στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Πρωταγωνίστρια, η δασκάλα αγγλικών του δημοτικού σχολείου. Θύματά της, οι μαθητές της πρώτης τάξης. Μάρτυρες και καταγγέλλοντες οι γονείς των μαθητών που έμαθαν εκ των υστέρων τα όσα βίωναν τα παιδιά τους από τις αναχρονιστικές μεθόδους διδασκαλίας που εφάρμοζε η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός.
Μέθοδοι που παραπέμπουν περισσότερο σε στρατιωτικά καψόνια άλλων εποχών παρά σε τρόπους εκμάθησης. Γεγονότα που γυρίζουν τον χρόνο δεκαετίες πίσω, την περίοδο εφαρμογής του περιβόητου Νόμου 4000 που καθόριζε την αντιμετώπιση των ανήλικων ταραξιών κακοποιώντας και εξευτελίζοντάς τους με διάφορους απεχθείς τρόπους. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, η δασκάλα δεν είχε να αντιμετωπίσει ούτε ανήλικους ταραξίες, ούτε ζωηρούς εφήβους. Απέναντί της είχε μικρά παιδιά, στην πιο τρυφερή και ευαίσθητη ηλικία τους.
Τους έκλεινε το στόμα με κολλητική ταινία
Έτσι περιγράφει μια μητέρα στην καταγγελία της προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλα όσα έζησε η μόλις 6 ετών κόρη της στο μάθημα των αγγλικών: «Το σημαντικότερο γεγονός που αφορά την κόρη μου συνέβη στο δεύτερο τρίμηνο, όμως μόλις χθες (18/6/2017) το πληροφορήθηκα από άλλους γονείς που τους ενημέρωσαν τα παιδιά τους σχετικά με αυτό την ημέρα του συμβάντος. Το περιστατικό έλαβε χώρα την ώρα του μαθήματος των αγγλικών στην κανονική διάρκεια του σχολείου (ημέρα Πέμπτη). Η δασκάλα έκλεισε το στόμα της κόρης μου και ενός άλλου μαθητή με σελοτέιπ επειδή μιλούσαν στους διπλανούς τους. Τους έδωσε μάλιστα την ταινία και τους είπε να την κολλήσουν μόνοι τους, πράγμα που έγινε, με τους συμμαθητές τους να γελούν».
Σύμφωνα με το περιεχόμενο της καταγγελίας της μητέρας, η κόρη της δεν ανέφερε το συμβάν τη δεδομένη χρονική στιγμή. «Το παραδέχτηκε μόλις σήμερα με ντροπή και κλάματα όταν τη ρώτησα αν είναι αλήθεια», λέει.
Συνεχίζοντας μάλιστα κάνει λόγο για μπούλινγκ: «Η κόρη μου δεν θέλησε να το συζητήσει περισσότερο, ένιωσε, όπως μου είπε, πολύ άσχημα και γι’ αυτό δεν θέλει να μου πει τίποτα άλλο γιατί ντρέπεται. Είναι πασιφανές ότι πρόκειται για σχολικό εκφοβισμό. Ταυτόχρονα υπάρχει κίνδυνος αντιγραφής τέτοιων συμπεριφορών από τους μαθητές».
Σύμφωνα με την καταγγελία της μητέρας, το περιστατικό με το σελοτέιπ δεν ήταν το μοναδικό που την απασχόλησε.
Τιμωρία στο ένα πόδι
Στην αναφορά του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εξηγεί ότι το θέμα ανέκυψε λίγο πριν την καλοκαιρινή γιορτή του συλλόγου, στις 7/6/2017, όταν πλήθος καταγγελιών για συμπεριφορές που εκτιμώνται καταφανώς εκτός ορίων τους υποχρέωσαν να αναζητήσουν τους γονείς των μαθητών που θα κατέθεταν επωνύμως τα καταγγελλόμενα, μεταξύ των οποίων τα παρακάτω απαράδεκτα γεγονότα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται:
■ Δύο περιπτώσεις προτροπής φίμωσης μαθητών με κολλητική ταινία (σελοτέιπ) που συνομιλούσαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
■ Περίπτωση μαθητή που τιμωρήθηκε με στήριξη στο ένα μόνο πόδι και το πρόσωπο κοντά στον πίνακα.
■ Περιπτώσεις όπου εκπαιδευτικό έργο μαθητών (τετράδια ή φωτοτυπίες) πετάχτηκαν στο πάτωμα ή καταστράφηκαν λόγω κακής απόδοσης.
■ Τουλάχιστον δύο περιπτώσεις στις οποίες αγνοήθηκαν προφορικές και γραπτές γνωστοποιήσεις-γνωματεύσεις για μαθησιακές δυσκολίες μαθητών από γονείς που ζήτησαν εξειδικευμένη προσέγγιση και εισέπραξαν προκατάληψη, δυσπιστία, αδιαφορία ή ακόμη και ειρωνεία.
■ Πολλές περιπτώσεις παιδιών που εκδήλωσαν φόβο και έντονη διάθεση αποφυγής των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των αγγλικών. Το πρόβλημα μάλιστα παρουσιάζεται εντονότερο σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις του μαθήματος και να αντιμετωπίσουν την έκρυθμη συμπεριφορά της διδάσκουσας, ενώ προκλήθηκε έντονη ανησυχία για την επίπτωση που αυτό θα μπορούσε να έχει στην αποτελεσματικότητα πολυδάπανων θεραπειών που τα παιδιά παρακολουθούν.
«Τα παιδιά λένε ό,τι θέλουν πάντα», λέει η δασκάλα
Με αξιοθαύμαστη ψυχραιμία αντιμετωπίζει η δασκάλα των αγγλικών τα όσα της καταλογίζουν τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου όπου εργάζεται. Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» κάνει λόγο για… υπερβολές από την πλευρά των μαθητών. Υποστηρίζει ότι οι καταγγελίες των μελών του συλλόγου δεν έχουν βάση καθώς τα όσα αναφέρονται με λεπτομέρειες στο περιεχόμενο των καταγγελιών, σύμφωνα με την άποψή της, δεν είναι αληθινά. Στην ολιγόλεπτη συνομιλία που είχαμε μαζί της αρχικά αναφέρει ότι δεν έχει ενημερωθεί για τις καταγγελίες εις βάρος της, ενώ στη συνέχεια και αφού την πληροφορήσαμε για το περιεχόμενο των καταγγελιών, προτίμησε να ρίξει τις ευθύνες στους μαθητές της.
«Τα παιδιά λένε ό,τι θέλουν πάντα», λέει χαρακτηριστικά.