Όχι στην αναπομπή ΠτΔ για μείωση στα τέλη κυκλοφορίας μονοκάμπινων-διπλοκάμπινων

Η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής απέρριψε την αναπομπή του Προέδρου της Δημοκρατίας στο νόμο που ψήφισε η Ολομέλεια στις 19 περασμένου Μαΐου για μείωση κατά τρία σεντ στα τέλη κυκλοφορίας για μονοκάμπινα και διπλοκάμπινα οχήματα.  
 
Υπέρ της αναπομπής τάχθηκαν  ΔΗΣΥ και Κίνημα Οικολόγων - Συνεργασία Πολιτών και εναντίον ΑΚΕΛ, ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ. Η αναπομπή οδηγείται στην Ολομέλεια για τελική τοποθέτηση. Αναλόγως της εξέλιξης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει το δικαίωμα είτε να κάνει αναφορά του νόμου στο Ανώτατο είτε να τον υπογράψει.
 
Ο Πρόεδρος στην επιστολή που απέστειλε στην Βουλή για αναπομπή του «περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικό) Νόμου του 2017»  αναφέρει πως η μείωση στα τέλη επιφέρει μείωση των εσόδων του κράτους κατά περίπου 4.000.000 ευρώ ετησίως, ποσό που θεωρείται σημαντικό. Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι το μέτρο είναι αντιπεριβαλλοντικό, καθώς δημιουργεί κίνητρο για συνέχιση της χρήσης οχημάτων που δεν φέρουν σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία και που είναι κατά τεκμήριο ενεργοβόρα.  
 
Το μέτρο, αναφέρει στην επιστολή του ο Πρόεδρος ημερομηνίας 14 Ιουνίου 2017, είναι επί του γενικότερου αντιοικονομικό, αφού δημιουργεί επίσης κίνητρο οχημάτων που εκ των πραγμάτων καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων με επακόλουθες συνέπειες και ως προς την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.  
 
Το μέτρο, συνεχίζει, ενδεχομένως να θεωρηθεί άδικο και άνισο συγκριτικά με ιδιοκτήτες οχημάτων άλλης κατηγορίας, όπως οχήματα σαλούν, ίδιου ακριβώς κυβισμού, ηλικίας κ.λπ. με τα διπλοκάμπινα που ευνοούνται από τον εν λόγω Νόμο, αφού στην ουσία η μόνη διαφορά των οχημάτων των δύο αυτών κατηγοριών είναι ότι τα διπλοκάμπινα διαθέτουν στο πίσω μέρος τους, περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.  
 
Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια, στις 19 Μαΐου 2017, με 41 ψήφους υπέρ και δύο κατά (Οικολόγοι) είχε ψηφίσει σε νόμο την πρόταση νόμου που κατατέθηκε από τα κόμματα, ΑΚΕΛ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ για μείωση των τελών κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2018 σε παλαιά μονοκάμπινα και διπλοκάμπινα πετρελαιοκίνητα οχήματα μεγάλου κυβισμού μέχρι 2850cc.

Δειτε Επισης

Η σταθερή ευρωπαϊκή θέση, ο εκνευρισμός της Τουρκίας και ο στόχος της αλλαγής στάσης
Σε εγκαίνια έκθεσης για τα 70 χρόνια ΕΟΚΑ στη Θεσσαλονίκη ο ΥΠΕΣ-«Ο αγώνας εξακολουθεί να εμπνέει»
Κάνει λόγο για αισθητά μειωμένες παράτυπες ροές μεταναστών ο ΠτΔ-«Άλλα κράτη θεωρούν της πολιτικές της ΚΔ ως βέλτιστες πρακτικές»
Καταψηφίστηκε πρόταση για απαλλαγή μελών Γνωμοδοτικού Συμβουλίου από Πόθεν Έσχες
Σε εξέλιξη η τουρκική άσκηση Θαλασσόλυκος-ΙΙ σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο
Νίκο Χριστοδουλίδη, Αννίτα Δημητρίου και νεολαία της Κύπρου θα συναντήσει το Σάββατο η Μέτσολα
Μίλησε ενώπιον της Βουλής ο Τασούλας-Χαρακτήρισε παράνομη την προσπάθεια εκτροχιασμού από τα ψηφίσματα του ΟΗΕ
Με αιχμές για Μορφάκη ζητά το μητρώο της ΕΔΕΚ ο Μυριάνθους-«Δεν θέλω να θεωρηθεί η ευγένειά μου ως αδυναμία»
Πηγές τουρκικού ΥΠΑΜ: Μέρος τεμαχίου 5 κυπριακής ΑΟΖ εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας
Επίθεση ΑΚΕΛ σε Χαρτσιώτη-«Ακόμη ένας λόγος για να παραιτηθεί, συσσωρευμένες αποτυχίες»