Καλή η εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι-Στη μισή ώρα ο χρόνος αναμονής
09:59 - 06 Απριλίου 2017

Αν στις μέρες του συνωστισμού φορτίων συγκεντρώνονταν 4.600 εμπορευματοκιβώτια ημερησίως, τώρα επανήλθε η διαδικασία στους κανονικούς της ρυθμούς με ένα συνήθη απόθεμα, καθημερινά, των 1000 εμπορευματοκιβωτίων.
Οι προσπάθειες όμως βελτίωσης της κατάστασης συνεχίζονται. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της διαχειρίστριας εταιρείας φορτίων Eurogate Γιώργο Πούρο σύντομα θα εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα προς αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και να γίνεται ηλεκτρονικά κι εκ τω προτέρων η συμπλήρωση των εντύπων παραλαβής εμπορευματοκιβωτίων από τους μεταφορείς.
Υπολογίζεται ότι το συγκεκριμένο σύστημα θα είναι έτοιμο να τεθεί σε λειτουργία σε τρεις μήνες από σήμερα. Αναφορικά με τον χρόνο αναμονής των μεταφορέων από την στιγμή που περνούν την είσοδο του λιμανιού, υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 30 λεπτά.
Περισσότερη καθυστέρηση και μεγαλύτερος συνωστισμός παρατηρείται γύρω στις 10 το πρωί, που αρχίζει η έκδοση των αδειών από το Τελωνείο, όταν μπορούν ταυτόχρονα να καταφτάσουν 100-150 φορτηγά. Αυτό το πρόβλημα, σύμφωνα με τις διαδικασίες που εφαρμόζονται από την κυβερνητική υπηρεσία, θα παραμείνει αθεράπευτο. Αυτό τον καιρό η εταιρεία Eurogate διαπραγματεύεται την αγορά ενός ακόμη γερανού ώστε να επισπευστούν οι εργασίες εξυπηρέτησης των πλοίων. Ανακοινώσεις θα γίνουν στο τέλος του μήνα.
Ένα μήνα διορία έδωσαν οι λιμενεργάτες
Σε μία άλλη εξέλιξη, ένα μήνα διορία προς την διαχειρίστρια εταιρεία του τερματικού γενικού φορτίου, DP World Limassol για εξεύρεση λύσης σε σχέση με το καθεστώς εργασίας τους στο λιμάνι Λεμεσού, έδωσαν τελκά οι λιμενεργάτες, οι οποίοι αποδέχθηκαν την πρόταση των συντεχνιών τους ΣΕΚ και ΠΕΟ σε γενική συνέλευση που άρχισε στις έξι χθες το απόγευμα και ολοκληρώθηκε στις 7.30 το βράδυ. Η Γενική συνέλευσης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΠΕΟ.
Στη γενική συνέλευση αποφασίστηκε επίσης ότι την ερχόμενη Τρίτη, θα ξεκινήσουν οι διαβουλεύσεις των συντεχνιών με την διαχειρίστρια εταιρεία ώστε να εξευρεθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα.
Παράλληλα αποφασίστηκε όπως μέχρι την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων, το καθεστώς εργασίας των λιμενεργατών στην προβλήτα θα είναι 50% - 50% με τη διαχειρίστρια εταιρεία, με προτεραιότητα αυτή των στοιβαδόρων.