2η χειρότερη η Κύπρος στην ΕΕ στα ατυχήματα με την εμπλοκή ενός οχήματος

Τη 2η χειρότερη θέση, μαζί με το Λουξεμβούργο, με ποσοστό 41% σε σύγκριση με το μέσο όρο της ΕΕ, που είναι 30%, κατέχει η Κύπρος στις θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκεται μόνο ένα όχημα.
 
Αυτό καταγράφει η 32η έκθεση (PIN Flash Report 32), που παρουσιάζει τα δεδομένα στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στην Ελβετία, το Ισραήλ, τη Νορβηγία και τη Σερβία, σχετικά με τις οδικές συγκρούσεις με την εμπλοκή ενός μόνο μηχανοκινήτου οχήματος (single vehicle collisions, SVC’s) που δημοσίευσε την Τετάρτη το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) στα πλαίσια του προγράμματος Road Safety PIN (Performance Index). Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γιώργου Μορφάκη, Εκπροσώπου της Κύπρου στο πρόγραμμα Road Safety PIΝ, την οποία αναμετέδωσε το ΓΤΠ, τέτοιες συγκρούσεις μπορεί να αφορούν οχήματα που φεύγουν από το δρόμο και συγκρούονται με αντικείμενα στην άκρη του δρόμου, συγκρούσεις οχημάτων με ζώα ή εμπόδια στο δρόμο, ανατροπές οχημάτων κ.ά.
 
Σύμφωνα με την έκθεση, το 1/3 των οδικών θανάτων στην ΕΕ οφείλεται σε τέτοιες συγκρούσεις, ενώ αυτές αποτελούν το αρκετά μικρότερο ποσοστό του 1/5 του συνόλου.
 
Η Κύπρος κατέγραψε τη μεγαλύτερη αρνητική διαφορά στη μείωση των οδικών θανάτων σε “SVC’s”, από τη μείωση σε οδικές συγκρούσεις με περισσότερα οχήματα. Επίσης αρνητική είναι η θέση της Κύπρου, σε σχέση με τις πλείστες άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στο ποσοστό των οδικών θανάτων σε συγκρούσεις SVC’s επί του πληθυσμού, αλλά και στο ποσοστό των θανάτων αυτών στο σύνολο των οδικών θανάτων.
 
Η Κύπρος κατέχει τη 2η χειρότερη θέση, μαζί με το Λουξεμβούργο, με ποσοστό 41% των θανάτων SVC’s, σε σύγκριση με το μέσο όρο της ΕΕ, που είναι 30%.   Σχετικά με την κατηγορία των δρόμων όπου συμβαίνουν οι περισσότερες συγκρούσεις, η Κύπρος παρουσιάζει παρόμοια δεδομένα με τις πλείστες άλλες χώρες στο πρόγραμμα ΡΙΝ, όπου οι πλειονότητα των συγκρούσεων αυτών συμβαίνει στους  επαρχιακούς δρόμους.  
 
Η Κύπρος, όμως, κατέχει και το 2ο μεγαλύτερο ποσοστό μοτοσικλετιστών/μοτοποδηλατιστών στους θανάτους σε συγκρούσεις SVC’s, που ανέρχεται στο 30%. Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θλιβερή θέση με ποσοστό 35%. Ο εκπρόσωπος της Ελλάδας στο πρόγραμμα ΡΙΝ, με δήλωση του στην έκθεση, εκτιμά πως “μια βελτίωση στα ποσοστά χρήσης κράνους στην Ελλάδα, θα έσωζε μέχρι και 200 ζωές κάθε χρόνο.” «Δεδομένων των χαμηλών ποσοστών χρήσης κράνους και στην Κύπρο, πιστεύω πως η εκτίμηση του Ελλαδίτη εκπροσώπου ισχύει και για την Κύπρο» σημειώνει ο Γιώργος Μορφάκης.  
 
Τα στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν πως, κατά μέσο όρο, οι νεαροί οδηγοί ηλικίας 18-24 ετών διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο θανάτου σε σύγκρουση SVC, από τους μεγαλύτερους οδηγούς ηλικίας 25-49 ετών.  
 
Σύμφωνα με την έκθεση, οι κύριοι παράγοντες που ενέχονται στις οδικές συγκρούσεις και στους οδικούς θανάτους με μόνο ένα μηχανοκίνητο όχημα, είτε αυτοτελώς, είτε σε συνδυασμό, είναι οι ακόλουθοι:
Ταχύτητα
Αλκοόλ ή ναρκωτικά
Κόπωση/ υπνηλία
Απόσπαση προσοχής
Νεαρή ηλικία και απειρία οδηγού
Κίνδυνοι/ εμπόδια στις άκρες του δρόμου
Ατέλειες στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου και στην ορατότητα
Καιρικές συνθήκες ( βροχή, παγετός, χιόνι, ομίχλη)
Τεχνική αποτυχία του οχήματος
Μη χρήση ζώνης ασφάλειας    

Δειτε Επισης

Να υπερψηφίσουν το ν/σ για αύξηση μισθών κρατικών υπαλλήλων καλεί τη Βουλή η Ισότητα
Να επανεξετάσουν τα μέτρα προστασίας στα ΤΑΕΠ καλεί ΟΚΥπΥ και Υπ. Υγείας ο ΠΙΣ
Στο 63% η επεξεργασία Δήλωσης Εισοδήματος
Επιχορήγηση €2 εκ. για θωράκιση γεωργικών καλλιεργειών από χαλάζι και βροχή
Τιμήθηκαν οι επτά ήρωες του Φρενάρους-«Δεν δείλιασαν, δεν οπισθοχώρησαν, δεν σκιάχτηκαν»
Δύο νέες πτήσεις από Βηρυτό μεταφέρουν Αυστραλούς υπηκόους στη Λάρνακα
Καταγγέλλει παραπλανητικές προσφορές ο Σύνδεσμος Καταναλωτών-Ζητά διαφάνεια και πριν από το e-kalathi
Οι τρεις ενέργειες της Κυβέρνησης για αντιμετώπιση και πρόληψη του καρκίνου
Μετά την επίθεση, πάνε σε δίωρη στάση εργασίας τη Δευτέρα στο ΤΑΕΠ του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας
Παρά την ταλαιπωρία, έφτασαν στην Κύπρο 229 Αυστραλοί από τη Βηρυτό