«Να παρουσιαστεί στη Βουλή το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για εναλλακτικά καύσιμα»

Την ανάγκη παρουσίασης και συζήτησης στη Βουλή του Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών και την υλοποίηση σχετικών υποδομών υπογραμμίζει η ΟΕΒ.
 
Σε σημείωμα που απέστειλε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, η ΟΕΒ τονίζει ότι το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής είναι απαραίτητο να παρουσιαστεί και συζητηθεί στη Βουλή ταυτόχρονα με το νομοσχέδιο που αφορά την προώθηση και ανάπτυξη των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.
 
Επιπλέον σημειώνει ότι το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής «έχει ήδη ετοιμασθεί χωρίς διαβούλευση με τα εμπλεκόμενα μέρη», γεγονός για το οποίο εκφράζει έντονη απογοήτευση.
 
Αναφορικά με το υπό συζήτηση στην Επιτροπή εναρμονιστικό νομοσχέδιο για την προώθηση και ανάπτυξη των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, η ΟΕΒ εκφράζει επίσης έντονη απογοήτευση για την καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην ετοιμασία του νομοσχεδίου που είχε ως αποτέλεσμα την παραλαβή προειδοποιητικής επιστολής παράβασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το πολύ λίγο χρονικό διάστημα που δόθηκε για την ετοιμασία γραπτών θέσεων.
 
Επί της ουσίας του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, η ΟΕΒ εκφράζει την πεποίθηση ότι «η ανάπτυξη των υποδομών είτε αυτές γίνουν από δημόσια ή ιδιωτική πρωτοβουλία, είτε μέσω της υιοθέτησης υποχρεωτικών προνοιών, είναι κάτι που θα έπρεπε να είχε αναπτυχθεί στην ανάλυση αντικτύπου». 
 
«Να ετοιμαστούν άμεσα οι Κανονισμοί»
 
Επιπρόσθετα, παρατηρεί ότι «η εφαρμογή του σχετικού νομοσχεδίου εμπεριέχει την ψήφιση Κανονισμών για την κατασκευή πρατηρίων, σημείων επαναφόρτισης, τεχνικών προδιαγραφών κλπ για τα οποία δεν έχουν ετοιμασθεί οι σχετικοί Κανονισμοί και αυτό θα πρέπει να γίνει άμεσα».
 
Τέλος, η ΟΕΒ σημειώνει ότι διατηρεί επιφυλάξεις αναφορικά με τον τρόπο προώθησης της ηλεκτροκίνησης στην Κύπρο. «Θα πρέπει να εκδοθούν οι σχετικές ρυθμιστικές αποφάσεις από την ΡΑΕΚ για την αγοραπωλησία του ηλεκτρισμού από τα σημεία φόρτισης ταυτόχρονα με την υιοθέτηση του νομοσχεδίου» υποδεικνύει. 
 
Παρατηρεί ακόμα ότι η ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ προωθείται λόγω του διαφοροποιημένου ενεργειακού μίγματος με μεγάλα ποσοστά διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ). Στην Κύπρο, σήμερα, προσθέτει, το ποσοστό ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ είναι περίπου 10% και είναι αμφίβολο αν θα επιτευχθούν οι στόχοι της Κυπριακής Δημοκρατίας για 16% ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ το 2020. 
 
«Ως εκ τούτου» επισημαίνει η ΟΕΒ «θεωρούμε πως η προώθηση της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να συνάδει πλήρως με τις πολιτικές προώθησης του ηλεκτρισμού από ΑΠΕ. Η Οδηγία 2014/94/ΕΕ, με την οποία εναρμονίζεται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, στοχεύει στην αποσυμφόρηση των αστικών κέντρων από τους ρύπους που προκαλούνται από τα οχήματα και των επιπέδων θορύβου». 
 
«Ωστόσο, δεν θα πρέπει να μεταθέσουμε το πρόβλημα σε ηλεκτροπαραγωγή από συμβατικά καύσιμα για χρήση από τα ηλεκτρικά οχήματα» καταλήγει το σημείωμα της ΟΕΒ.