Νέες μαρτυρίες στη δίκη της Έφης Ηροδότου
18:43 - 14 Μαρτίου 2017
Με την εξέταση και αντεξέταση ακόμα δύο μαρτύρων κατηγορίας συνεχίστηκε σήμερα στο Επαρχιακό Δικαστήριο Λευκωσίας η εκδίκαση της υπόθεσης της Έφης Ηροδότου, σε σχέση με το θανατηφόρο τροχαίο, στο οποίο έχασε τη ζωή του ο 17χρονος Αιμίλιος Ιωάννου, στις 27 Δεκεμβρίου του 2007, στη Λεμεσό.
Η 30χρονη σήμερα Έφη Ηροδότου είναι αντιμέτωπη με τα αδικήματα της πρόκλησης θανάτου, λόγω έλλειψης οφειλόμενης προσοχής από επικίνδυνη πράξη και της μη συμμόρφωσης σε σηματοδότη τροχαίας.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας, Αντιγόνη Μιχαήλ, εξέτασε τον μάρτυρα Φίλιππο Μούζουρο, ο οποίος εργάζεται στο Τμήμα Δημοσίων Έργων και συγκεκριμένα στον Κλάδο Κυκλοφοριακών Μελετών.
Ο κ. Μούζουρος παρουσίασε στο δικαστήριο έγγραφο σε σχέση με τη λειτουργία των φώτων τροχαίας στη διασταύρωση Σπύρου Κυπριανού με Γρήγορη Αυξεντίου στη Λεμεσό, όπου έγινε το δυστύχημα, ενώ κλήθηκε από την κατηγορούσα Αρχή να αναφέρει στο δικαστήριο λεπτομερώς πώς λειτουργούσαν τα φώτα τροχαίας στη συγκεκριμένη διασταύρωση τη μέρα και την ώρα που έγινε το δυστύχημα.
Ερωτηθείς από το συνήγορο υπεράσπισης της Έφης Ηροδότου, Κρις Τριανταφυλλίδη, πότε έλεγξε τα φώτα τροχαίας, ο κ. Μούζουρος απάντησε ότι σε καμιά περίπτωση δεν μεταβαίνει στον τόπο των δυστυχημάτων για να ελέγξει τα φώτα τροχαίας.
Εξήγησε στο δικαστήριο ότι η λειτουργία των φώτων τροχαίας είναι σε πρόγραμμα και βρίσκεται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του, μέσω του οποίου ελέγχονται όλοι οι φωτεινοί σηματοδότες παγκύπρια.
Επίσης, ο κ. Μούζουρος ανέφερε ότι για τη συντήρηση των φώτων υπεύθυνη είναι η Ένωση Δήμων Κύπρου.
Σε ερώτηση του κ. Τριανταφυλλίδη εάν την ώρα του δυστυχήματος τα φώτα τροχαίας στη διασταύρωση Σπύρου Κυπριανού με Γρήγορη Αυξεντίου στη Λεμεσό λειτουργούσαν κανονικά, ο μάρτυρας απάντησε ότι δεν γνωρίζει, αφού σε καμιά περίπτωση δεν πάει να ελέγξει επί τόπου τη λειτουργία των φώτων όταν γίνει κάποιο δυστύχημα.
Στη συνέχεια κατέθεσε ο Αρχιλοχίας Αντρέας Χατζιήκκος, ο οποίος πήρε την πρώτη κατάθεση από την κατηγορούμενη, μετά που έγινε το δυστύχημα.
Απαντώντας σε ερώτηση της υπεράσπισης ποιος ήταν τότε ο υπεύθυνος του δυστυχήματος, ο κ. Χατζιήκκος είπε πως όταν συμβαίνει ένα δυστύχημα διερευνάται από όλη την ομάδα, υπό την εποπτεία του υπεύθυνο τροχαίας.
Σε σχέση με το πότε ανέλαβε την υπόθεση ο Λοχίας Λουκάς Αθανασίου, ο κ. Χατζιήκκος είπε ότι αφού ολοκληρώθηκαν οι προκαταρκτικές εξετάσεις ο συγκεκριμένος Λοχίας ανέλαβε μετά.
Ο κ. Τριανταφυλλίδης κάλεσε τον μάρτυρα να συμφωνήσει μαζί του ότι την ώρα που έγινε το δυστύχημα ο ίδιος δεν ήταν εκεί, άρα δεν γνωρίζει αν λειτουργούσαν τα φώτα τροχαίας, με το μάρτυρα να του απαντά πως συμφωνεί.
Σε ό,τι αφορά το κράνος που φορούσε το θύμα και αν του κάνει εντύπωση το γεγονός πως αυτό μετά από τέτοια σύγκρουση έφερε μόνο μια γρατζουνιά, ο κ. Χατζιήκκος είπε ότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες σε τι κατάσταση θα είναι ένα κράνος, μετά από ένα δυστύχημα.
Διευκρίνισε, μετά από ερώτηση του δικηγόρου υπεράσπισης, ότι ένα κράνος δεν βουλώνει. “Συνήθως έχει γρατσουνιές ή θα σπάσει”, συμπλήρωσε.
Κληθείς να απαντήσει πότε η Αστυνομία σχημάτισε ολοκληρωμένη εικόνα για την υπόθεση, ο μάρτυρας είπε ότι εικόνα για το δυστύχημα η αστυνομία είχε από την πρώτη στιγμή, ωστόσο, ολοκληρωμένη εικόνα σχημάτισε όταν τέλειωσε με όλες τις εξετάσεις.
Σε σχέση με τον ποινικό φάκελο που έχει ανοίξει η αστυνομία εναντίον του θύματος και ο οποίος έκλεισε με παρέμβαση του Γενικού Εισαγγελέα, ο κ. Χατζιήκκος εξήγησε στο δικαστήριο ότι συμβαίνει αυτό, αφού όταν γίνει ένα δυστύχημα και φταίει το θύμα σχηματίζεται ποινικός φάκελος, ο οποίος οδηγείται στη Νομική Υπηρεσία για να ταξινομηθεί στο αρχείο.
Η διαδικασία διακόπηκε για να συνεχιστεί την προσεχή Πέμπτη στις 11:30 με την κατάθεση της αυτόπτη μάρτυρος στο δυστύχημα, Στέλλας Παναγιώτου.