Κουρσουμπά: Oι διευκολύνσεις σε μαθητές λόγω αναπηρίας, δεν αδικούν άλλους μαθητές

Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Λήδα Κουρσουμπά θεωρεί σωστή την απόφαση του Καθηγητικού Συλλόγου σε Γυμνάσιο να ανακηρύξει και τους δύο μαθητές ως πρωτεύσαντες και δεν διαπιστώνει παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών σε επίπεδο επικύρωσης της πρωτιάς. Εντούτοις, ο τρόπος με τον οποίο έγινε η διόρθωση της στρέβλωσης του Αβακίου, στην προκειμένη περίπτωση, εγείρει ορισμένα ερωτήματα. Η Επίτροπος δημοσιοποίησε την Δευτέρα στα ΜΜΕ το πόρισμά της αναφορικά με την καταγγελία για μείωση της βαθμολογίας μαθητή που λαμβάνει διευκολύνσεις λόγω αναπηρίας.

Το παράπονο αφορούσε την περίπτωση του μαθητή Κ, ο οποίος ήταν εγκεκριμένος από την Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης να λαμβάνει διευκολύνσεις στο Γυμνάσιο, καθώς και για απαλλαγή από δύο μαθήματα, λόγω οπτικής αναπηρίας. Το παράπονο υποβλήθηκε από την μητέρα του τον περασμένο Ιούνιο η οποία, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της, για την απόφαση του Καθηγητικού Συλλόγου να μειώσει τη γενική βαθμολογία του Κ, ώστε να ισοβαθμήσει με τη μαθήτρια Ε, η οποία δεν λαμβάνει οποιεσδήποτε διευκολύνσεις, και να ανακηρυχτούν και οι δύο ως πρωτεύσαντες απόφοιτοι του γυμνασίου.
 
Στους γονείς των δύο μαθητών ανακοινώθηκαν αρχικά οι βαθμολογίες που προέκυψαν από τους υπολογισμούς στο ΑΒΑΚΙΟ, σύμφωνα με το οποίο ο μαθητής Κ κατατασσόταν πρώτος στην επίδοση. Στη συνέχεια ζητήθηκε η γνώμη τους για την απόφαση να ανακηρυχθούν και οι δύο μαθητές ως πρωτεύσαντες του σχολείου, ώστε, όπως ελέχθη, να μην αδικηθεί κανείς. Εν τέλει, ο Καθηγητικός Σύλλογος επικύρωσε την εν λόγω απόφαση, μειώνοντας τη βαθμολογία του μαθητή Κ και ανακηρύσσοντας και τους δύο μαθητές ως πρωτεύσαντες.

Η Επίτροπος, μεταξύ άλλων στο πολυσέλιδο πόρισμά της, αναφέρει ότι ειδικότερα, σε περιπτώσεις που εμπλέκονται άτομα με αναπηρίες, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να γίνεται αντιληπτή σε όλους η δικαιωματική προσέγγιση της αναπηρίας και όχι μια εσφαλμένη φιλανθρωπική διάσταση.

"Η παροχή διευκολύνσεων σε μαθητές λόγω αναπηρίας, δεν συνιστά αδικία σε βάρος των υπόλοιπων μαθητών. Αντίθετα, οι διευκολύνσεις ή οι οποιεσδήποτε παραχωρήσεις δίνονται με γνώμονα τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην εκπαίδευση, ώστε να μπορέσουν τα άτομα με αναπηρίες, εξαρχής, να ανταποκριθούν αποτελεσματικά σε ισότιμη βάση, χωρίς να θεωρηθεί, σε καμία περίπτωση, ότι προσδίδουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτά έναντι των υπόλοιπων μαθητών. Ακόμη κι αν δεν υπήρξε τέτοια πρόθεση στην περίπτωση του μαθητή Κ, εντούτοις, στο μυαλό του, ίσως, έτσι να λειτούργησε η εκ των υστέρων μείωση της βαθμολογίας του, όσο δίκαιο κι αν ήταν το «μοίρασμα της πρωτιάς» με τη συμμαθήτριά του", επισημαίνεται.

Με βάση τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν από τον Καθηγητικό Σύλλογο, οι δύο μαθητές θεωρήθηκαν ισοδύναμοι βαθμολογικά, επειδή εξασφάλισαν και οι δύο μέσο όρο εξετάσεων 19,75 και βαθμό Α σε όλα τα μαθήματα τετραμήνου που παρακολούθησαν (σε 12 μαθήματα ο μαθητής Κ και αντίστοιχα σε 14 μαθήματα η μαθήτρια Ε).

"Με βάση τις βαθμολογίες τους, θεωρώ σωστή την απόφαση του Καθηγητικού Συλλόγου να ανακηρύξει και τους δύο μαθητές ως πρωτεύσαντες και δεν διαπιστώνω παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών σε επίπεδο επικύρωσης της πρωτιάς. Εντούτοις, ο τρόπος με τον οποίο έγινε η διόρθωση της στρέβλωσης του ΑΒΑΚΙΟΥ στην προκειμένη περίπτωση, εγείρει ορισμένα ερωτηματικά, τα οποία θα παραθέσω στη συνέχεια για προβληματισμό", αναφέρεται στο πόρισμα της Επιτρόπου.

Μεταξύ άλλων αναφέρει πως το ΑΒΑΚΙΟ είναι ένα τυποποιημένο εργαλείο που χρησιμοποιείται ευρέως στα Γυμνάσια για κατάταξη και σύγκριση των μαθητών. Παρέχει τη δυνατότητα ποσοτικοποίησης της βαθμολογίας που καταγράφεται στο σύστημα ονομαστικών κατηγοριών ‘Α’, ‘Β’, ‘Γ’ κ.ο.κ. (αλφαβητικό σύστημα), με βάση τις οδηγίες που δίνονται από τον προγραμματιστή.

Η κ. Κουρσουμπά αναφέρει ότι η εγκυρότητα και η αξιοπιστία του εργαλείου, σύμφωνα με τα στοιχεία που περιήλθαν εις γνώσιν της, υπόκεινται σε συγκεκριμένους περιορισμούς. και η στρέβλωση δεν παρουσιάζεται μόνο στις περιπτώσεις που οι μαθητές παρακολουθούν διαφορετικό αριθμό μαθημάτων (όπως στην περίπτωση του μαθητή Κ, η οποία αποτέλεσε τη βάση του παραπόνου και το έναυσμα για προβληματισμό), αλλά με την ίδια ακριβώς λογική παρατηρείται στρέβλωση στη γενικότερη κατάταξη όλων των μαθητών.

Η Επίτροπος διερωτάται αφού κρίνεται αναγκαία η ποσοτικοποίηση της επίδοσης των μαθητών (για διάφορους λόγους), γιατί δεν αποτυπώνονται εξαρχής οι βαθμοί στα ενδεικτικά σε αριθμητική μορφή, εξηγώντας ότι κάτι τέτοιο θα απέτρεπε οποιαδήποτε προβλήματα μετάφρασης στο ΑΒΑΚΙΟ.
 
 
Πηγή: KYΠΕ
 

Δειτε Επισης

Τη λήψη αποφάσεων για το ΧΥΤΥ Κόσιης, ζητούν από το κράτος φορείς της Λάρνακας
Έτοιμη η Εθνική Στρατηγική Μητρικού Θηλασμού-Στο 83% ο μεικτός θηλασμός το 2022
Η Κυβέρνηση να ισοζυγίσει επιπτώσεις από μη μηδενικού ΦΠΑ ζητεί ο ΣΥΠΡΟΔΑΤ
Επιφυλάξεις στη Βουλή για τις καθολικές αυξήσεις 1,5% στο δημόσιο
Αποκαταστάθηκε η παροχή ρεύματος σε Λάρνακα και Αμμόχωστο-Βλάβη σε εξοπλισμό του Συστήματος Μεταφοράς
Κάτω από 10 λεπτά οι έλεγχοι ασφαλείας στο αεροδρόμιο Λάρνακας Ιούλιο και Αύγουστο
Ισχύος 3,8 βαθμών ο σεισμός τα χαράματα Κυριακής
Δύο πτήσεις ακυρώθηκαν από το αεροδρόμιο Λάρνακας προς το Τελ Αβίβ
Στην Πτολεμαΐδα το χρυσό δελτίο των 18,6 εκ. ευρώ-Στην Κύπρο το ένα πεντάρι του Τζόκερ
Με συννεφιά και βροχές φεύγει ο Σεπτέμβρης-Στους 32 βαθμούς η θερμοκρασία