Υγραεριοκίνηση: Ποιο το όφελος για το περιβάλλον;
09:15 - 20 Φεβρουαρίου 2017

Ένα υγραεριοκίνητο όχημα έχει σαν μέσο όρο μείωση στις εκπομπές ρύπων μέχρι και 60% και ιδιαίτερα στα δηλητηριώδη προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο παράγωγα της καύσης. Το υγραεριοκίνητο όχημα είναι πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον από την βενζίνη και πολλαπλάσια πιο οικολογικό από το πετρέλαιο. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει μια πολύ λανθασμένη φιλοσοφία σχετικά με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα όπου απολαμβάνουν και πολύ χαμηλά τέλη στην άδεια κυκλοφορίας τους βασισμένοι μόνο στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, τη στιγμή που τα υπόλοιπα παράγωγα καύσης τους είναι υπερβολικά αυξημένα και επικίνδυνα στο περιβάλλον αλλά και τον άνθρωπο. Αν συγκρίνουμε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα και το ίδιο ακριβώς με υγραέριο, το υγραεριοκίνητο είναι περίπου κατά 15% ως και 20% πιο οικονομικό στο κόστος καυσίμων αλλά κατά πολλαπλές φορές πιο φιλικό στο περιβάλλον.
Μια καλή μετατροπή ενός βεζινοκίνητου οχήματος στοιχίζει από 1100+ΦΠΑ μέχρι και 2500+ΦΠΑ αναλόγως πάντοτε με την τεχνολογία, την ιπποδύναμη αλλά και των αριθμό κυλίνδρων της μηχανής.
Η μετατροπή του οχήματος μπορεί να διαρκέσει από μία ως και 5 ημέρες αναλόγως με τον τύπο της μηχανής αλλά και με την ποιότητα της εγκατάστασης. Για να γίνει μια καλή εγκατάσταση, ο εγκαταστάτης πρέπει να αφιερώσει χρόνο στο όχημα όχι μονό κατά την εγκατάσταση αλλά και κατά την ρύθμιση του οχήματος.
Το πιο κύριο σημείο είναι ο πολίτης που θα επιλέξει να μετατρέψει το όχημα του σε υγραέριο, να αναθέσει τη δουλειά αυτή σε εγκεκριμένο εγκαταστάτη υγραεριοκίνησης και να δει τα πιστοποιητικά του συστήματος αλλά και του εγκαταστάτη. Ο εγκαταστάτης οφείλει να ετοιμάσει το πιστοποιητικό εγκατάστασης του οχήματος με την εξόφληση του τιμολογίου του και απομένει στον ιδιοκτήτη να προσκομίσει τα απαραίτητα έγραφα στο τμήμα οδικών μεταφορών για την εγγραφή του οχήματος ως διπλού καυσίμου.
Με την ίδια συχνότητα όπως το όποιο δίποτε άλλο όχημα.
Τι εγγυήσεις ισχύουν;
Αναλόγως με την εταιρία και την πολυτική ποιότητας της, ισχύουν διάφορες εγγυήσεις.΄Σαν εταιρία εισαγωγής και εγκατάστασης συστημάτων υγραεριοκίνησης, για τα συστήματα GasItaly δίνουμε 2 χρόνια γραπτή εγγύηση για όλα τα εξαρτήματα που συμπεριλαμβάνονται στο σύστημα μας.
Τι συντήρηση χρειάζεται το σύστημα υγραεριοκίνησης;
Η συντήρηση που χρειάζεται ένα καλό σύστημα υγραεριοκίνησης όπως το GasItaly F5, είναι η αλλαγή των φίλτρων του συστήματος υγραεριοκίνησης κάθε 10 000 χιλιόμετρα και στοιχίζει €25+ΦΠΑ. Ο λόγος που τονίζω το συγκεκριμένο μοντέλο είναι γιατί δουλεύει 100% σύμφωνα με το τι χρειάζεται ο εγκέφαλος της βενζίνης και δεν χρειάζεται ρυθμίσεις αν αλλάξει η ποιότητα του υγραερίου για τον όποιο δίποτε λόγο. Άρα η επιλογή ενός καλού συστήματος υγραεριοκινησης επιβάλλετε να γίνεται με γνώμονα τη ποιότητα του συστήματος και όχι της τιμής, γιατί το ‘ότι πληρώσεις παίρνεις’ πραγματικά ισχύει στην περίπτωση της υγραεριοκίνησης.
Η χρήση του υγραερίου σαν καύσιμο κίνησης αλλά και γενικά η υγραεριοκίνηση είναι πολύ πιο ασφαλισμένη από την χρήση της βενζίνης. Η δεξαμενή του υγραερίου μπορεί να αντέξει χωρίς καμία αλλοίωση την πιο βίαιη σύγκρουση. Η δεξαμενές της βενζίνης και του πετρελαίου σήμερα είναι φτιαγμένες από πλαστικό ή μεταλλικό υλικό, ενώ του υγραερίου μέταλλο 3,5-5 χιλιοστών. Η υγραεριοκίνηση αντιμετώπισε σημαντικό πόλεμο από την βιομηχανία των πετρελαιοειδών στα 50 χρόνια χρήσης της στο εξωτερικό και σαν αποτέλεσμα πάνω σε ένα καλό σύστημα υγραεριοκίνησης υπάρχουν βαλβίδες εκτονωτικές σε περίπτωση υπερβολικής αύξησης της πίεσης του υγραερίου μέσα στη δεξαμενή, θερμικής/εκτονωτική σε περίπτωση φωτιάς στο αυτοκίνητο από εξωγενής παράγοντες, υπερ-ροής σε περίπτωση που με ένα ατύχημα έχει κοπεί κάποιο λάστιχο και πολλές άλλες ασφαλιστικές δικλίδες.
Με το απλό πάτημα ενός κουμπιού στο ταμπλό του αυτοκινήτου, μπορεί το όχημα είτε βρίσκεται εν κινήση είτε βρίσκεται σε στάθμευση να αλλάξει καύσιμο χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα η ανωμαλία στην λειτουργία της μηχανής.
Πωλούνται στην Κύπρο εργοστασιακά μοντέλα υγραερίου;
Δυστυχώς δεν πωλούνται εργοστασιακά οχήματα υγραερίου στην Κύπρο. Όπως και στον υπόλοιπο κόσμο η μετατροπές γίνονται στις αντιπροσωπίες των οχημάτων όπου και ισχύουν οι εγγυήσεις τους.
Αυτή την στιγμή με την παλιωμένη νομοθεσία που είναι αποτρεπτική στην ανέγερση πρατηρίων υγραεριοκίνησης, υπάρχει ένα πρατήριο στην Πάφο και ένα στην επαρχία Λευκωσίας που πριν το τέλος του χρόνου θα μπορέσουν να προμηθεύσουν υγραέριο.