Βγάζουν… καπνούς οι ταξιτζήδες στο Αεροδρόμιο Λάρνακας (pics)
10:31 - 20 Δεκεμβρίου 2017

Με δυναμικά μέτρα προειδοποιούν οι οδηγοί ταξί στο αεροδρόμιο Λάρνακας, σε περίπτωση που οι αρμόδιοι δεν εισακούσουν τα αιτήματά τους που σχετίζονται με την ανεξέλεγκτη λειτουργία των εταιρειών που προσφέρουν υπηρεσίες shuttle.
Για δύο ώρες, από τις 08.30 – 10.30 το πρωί, τα μέλη των Συνδέσμων Οδηγών Ταξί Λάρνακας «Άγιος Χριστόφορος» και «Φοινικούδες», πραγματοποίησαν στάση εργασίας στο αεροδρόμιο Λάρνακας.

Η στάση εργασίας διοργανώθηκε από τους επαγγελματικούς συνδέσμους οδηγών ταξί Λάρνακας, «Άγιος Χριστόφορος» και «Φοινικούδες», και υποστηρίζεται από τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών και Οδηγών Αστικών Ταξί Λευκωσίας.

Σε δηλώσεις του ο Αντρέας Κατσικίδης, Αντιπρόεδρος των Αστικών Ταξί Λάρνακας, ανέφερε ότι «ο λόγος της σημερινής στάσης εργασίας είναι η ανεξέλεγκτη λειτουργία των εταιρειών που προσφέρουν υπηρεσίες shuttle. Είναι γεγονός ότι για τόσα χρόνια αυτές οι εταιρείες λειτουργούσαν χωρίς άδεια και εμείς αναμέναμε ότι με την τροποποίηση του νόμου το πρόβλημα θα λυνόταν, ωστόσο έγινε ακριβώς το αντίθετο».

Εξήγησε πως «δεν ορίστηκαν κριτήρια για τη λειτουργία αυτών των εταιρειών από τα αεροδρόμια, ενώ ταυτόχρονα τυγχάνουν προνομιούχας μεταχείρισης, με αποτέλεσμα να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό. Με την τροποποίηση του νόμου ουσιαστικά πλέον όποια εταιρεία θέλει, μπορεί, χωρίς κανένα περιορισμό, να αρχίζει δρομολόγια τακτικών γραμμών από και προς τα αεροδρόμια της Κύπρου και ειδικότερα από την ελεύθερη Αμμόχωστο».
Ζητούμε, συνέχισε ο κ. Κατσικίδης, «να ανακληθούν οι άδειες που δόθηκαν για τη λειτουργία γραμμών τύπου shuttle από την ελεύθερη Αμμόχωστο μέχρι να καθοριστούν κριτήρια λειτουργίας από τις αρμόδιες αρχές και τα αεροδρόμια. Σημειώνουμε την πλήρη απουσία των αρμοδίων αρχών, π.χ. της Αρχής Αδειών από τη σημερινή στάση εργασίας, την οποία ενημερώσαμε τηλεφωνικώς και η απάντηση τους ήταν ότι δεν ενδιαφέρεται».
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Κατσικίδης είπε πως «στο χώρο στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων, βρίσκονται τα οχήματα τύπου shuttle που βασικά πρέπει να περάσει μια καθορισμένη ώρα για να πάρουν επιβάτες. Εμείς θέλουμε να γίνει σωστή λειτουργία των οχημάτων αυτών, ενώ για τόσα χρόνια που συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργούσε στα αεροδρόμια, ενημερώναμε την Αρχή Αδειών για το θέμα αλλά ήταν απούσα».
Για δύο ώρες, από τις 08.30 – 10.30 το πρωί, τα μέλη των Συνδέσμων Οδηγών Ταξί Λάρνακας «Άγιος Χριστόφορος» και «Φοινικούδες», πραγματοποίησαν στάση εργασίας στο αεροδρόμιο Λάρνακας.
Η στάση εργασίας διοργανώθηκε από τους επαγγελματικούς συνδέσμους οδηγών ταξί Λάρνακας, «Άγιος Χριστόφορος» και «Φοινικούδες», και υποστηρίζεται από τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών και Οδηγών Αστικών Ταξί Λευκωσίας.
Σε δηλώσεις του ο Αντρέας Κατσικίδης, Αντιπρόεδρος των Αστικών Ταξί Λάρνακας, ανέφερε ότι «ο λόγος της σημερινής στάσης εργασίας είναι η ανεξέλεγκτη λειτουργία των εταιρειών που προσφέρουν υπηρεσίες shuttle. Είναι γεγονός ότι για τόσα χρόνια αυτές οι εταιρείες λειτουργούσαν χωρίς άδεια και εμείς αναμέναμε ότι με την τροποποίηση του νόμου το πρόβλημα θα λυνόταν, ωστόσο έγινε ακριβώς το αντίθετο».
Εξήγησε πως «δεν ορίστηκαν κριτήρια για τη λειτουργία αυτών των εταιρειών από τα αεροδρόμια, ενώ ταυτόχρονα τυγχάνουν προνομιούχας μεταχείρισης, με αποτέλεσμα να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό. Με την τροποποίηση του νόμου ουσιαστικά πλέον όποια εταιρεία θέλει, μπορεί, χωρίς κανένα περιορισμό, να αρχίζει δρομολόγια τακτικών γραμμών από και προς τα αεροδρόμια της Κύπρου και ειδικότερα από την ελεύθερη Αμμόχωστο».
Ζητούμε, συνέχισε ο κ. Κατσικίδης, «να ανακληθούν οι άδειες που δόθηκαν για τη λειτουργία γραμμών τύπου shuttle από την ελεύθερη Αμμόχωστο μέχρι να καθοριστούν κριτήρια λειτουργίας από τις αρμόδιες αρχές και τα αεροδρόμια. Σημειώνουμε την πλήρη απουσία των αρμοδίων αρχών, π.χ. της Αρχής Αδειών από τη σημερινή στάση εργασίας, την οποία ενημερώσαμε τηλεφωνικώς και η απάντηση τους ήταν ότι δεν ενδιαφέρεται».
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Κατσικίδης είπε πως «στο χώρο στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων, βρίσκονται τα οχήματα τύπου shuttle που βασικά πρέπει να περάσει μια καθορισμένη ώρα για να πάρουν επιβάτες. Εμείς θέλουμε να γίνει σωστή λειτουργία των οχημάτων αυτών, ενώ για τόσα χρόνια που συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργούσε στα αεροδρόμια, ενημερώναμε την Αρχή Αδειών για το θέμα αλλά ήταν απούσα».
Σε άλλη ερώτηση ο Αντιπρόεδρος των Αστικών Ταξί Λάρνακας απάντησε πως «σε περίπτωση που δεν εισακουστούμε θα προχωρήσουμε στη λήψη πιο δυναμικών μέτρων».
Από την πλευρά του, ο Αντρέας Θεμιστοκλέους, Επίτιμος Πρόεδρος του Συνδέσμου Αστικών Ταξί Λάρνακας και Αεροδρομίου, είπε πως «το συγκεκριμένο πρόβλημα υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια και ενώ είχαμε πολλές συσκέψεις με τα αρμόδια Υπουργεία και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, δυστυχώς δεν δόθηκε καμία απάντηση ούτε διευκρινίστηκε ποιά είναι τα δρομολόγια και ποιός είναι ο ρόλος αυτών των οχημάτων shuttle».
Από την πλευρά του, ο Αντρέας Θεμιστοκλέους, Επίτιμος Πρόεδρος του Συνδέσμου Αστικών Ταξί Λάρνακας και Αεροδρομίου, είπε πως «το συγκεκριμένο πρόβλημα υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια και ενώ είχαμε πολλές συσκέψεις με τα αρμόδια Υπουργεία και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, δυστυχώς δεν δόθηκε καμία απάντηση ούτε διευκρινίστηκε ποιά είναι τα δρομολόγια και ποιός είναι ο ρόλος αυτών των οχημάτων shuttle».
Πρόσθεσε πως «έχουμε ενημερωθεί πως από τον Φεβρουάριο του 2017 έχουν δοθεί ορισμένες άδειες, αλλά επίσημα δεν γνωρίζουμε ποιές είναι αυτές οι εταιρείες που έχουν πάρει τις άδειες ούτε τα κριτήρια που τέθηκαν. Εμείς ζητούμε από τις αρμόδιες Αρχές να μας διευκρινίσουν ποιός είναι ο ρόλος των shuttle, δηλαδή τί είναι, τουριστικά, υπεραστικά, αστικά, τί τέλος πάντων».
Ανέφερε ακόμα ότι «παρά τις πολλαπλές συναντήσεις που είχαμε και με τους Υπουργούς και τους αρμόδιους Φορείς, δεν έχουμε οποιαδήποτε απάντηση, δυστυχώς ρίχνουμε αυγά στο τοίχο. Τα ταξί στην Κύπρο αριθμούν περί τις 2 χιλιάδες κάτι που σημαίνει ότι τρεις χιλιάδες οικογένειες ζουν από το μεροκάματο των οδηγών ταξί, οι οποίοι πληρώνουμε κανονικά τους φόρους τους».
Ανέφερε ακόμα ότι «παρά τις πολλαπλές συναντήσεις που είχαμε και με τους Υπουργούς και τους αρμόδιους Φορείς, δεν έχουμε οποιαδήποτε απάντηση, δυστυχώς ρίχνουμε αυγά στο τοίχο. Τα ταξί στην Κύπρο αριθμούν περί τις 2 χιλιάδες κάτι που σημαίνει ότι τρεις χιλιάδες οικογένειες ζουν από το μεροκάματο των οδηγών ταξί, οι οποίοι πληρώνουμε κανονικά τους φόρους τους».
Διερωτώμαστε συνέχισε ο κ. Θεμιστοκλέους «κατά πόσον οι συγκεκριμένες εταιρείες επιδοτούντο και εξακολουθούν να επιδοτούνται από τους φόρους που πληρώνουμε εμείς. Ζητούμε από την Ελεγκτική Υπηρεσία να ελέγξει πως λειτουργούσαν τόσα χρόνια οι εταιρείες αυτές».