Έτοιμο το ολοκληρωμένο πρόγραμμα σεμιναρίων των εκπαιδευτικών μέσης εκπαίδευσης

Έτοιμο για να ανακοινωθεί σύντομα είναι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα σεμιναρίων που θα παρακολουθήσουν αρχές του 2018 οι εκπαιδευτικοί μέσης εκπαίδευσης και τα οποία θα βοηθήσουν στο να αλλάξει ο χαρακτήρας αξιολόγησης του μαθητή και να εκλείψει και το φαινόμενο της έντονης πίεσης που δέχεται το παιδί από την συσσώρευση των διαγωνισμάτων σε μικρό χρονικό διάστημα.

Αυτό δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης Κυπριανός Λούης, υπογραμμίζοντας ότι η νέα αυτή προσπάθεια θα περιλαμβάνει και άλλες μορφές αξιολόγησης του μαθητή και «θα μιλάμε πλέον για αυθεντική μάθηση». Εξήγησε ότι θα ελέγχονται συγκεκριμένες δεξιότητες του μαθητή, οι οποίες θα έχουν ως κύριο στόχο να διαγνώσουν στοιχεία της προσωπικότητας, δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης.

Για αυτό τον σκοπό θα συμμετάσχουν σε σεμινάρια οι εκπαιδευτικοί για να διαφοροποιηθεί η διδασκαλία, η παραγωγή υλικού, η μορφή και ο βαθμός δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων ούτως ώστε να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες και τα επίπεδα όλων των παιδιών και να μην υπάρχει συχνότητα διαγωνισμάτων με την παραδοσιακή μορφή που γίνεται σήμερα.

Ο κ. Λούης είπε ότι προς τον σκοπό αυτό ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής έχει ορίσει μια επιτροπή για την αξιολόγηση του μαθητή, της οποίας προεδρεύει και συμμετέχουν εμπειρογνώμονες.

Ανέφερε ότι θα περάσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί από τα σεμινάρια, τα οποία αποτελούν την προετοιμασία για τις αλλαγές της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Σε ερώτηση για το πρόβλημα της συσσώρευσης διαγωνισμάτων σε μικρό χρονικό διάστημα, σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους, ο κ. Λούης είπε ότι υπάρχει μια περίοδος η οποία στην ουσία προκαλεί μεγάλη πίεση και άγχος στα παιδιά και πρόσθεσε ότι «αυτό είναι ένα μόνιμο πρόβλημα το οποίο επιδιώκουμε να λύσουμε».

Ανέφερε ότι συνήθως τα πολλά διαγωνίσματα γίνονται τέλος Νοεμβρίου μέχρι το πρώτο δεκαήμερο Δεκεμβρίου και αυτό έχει να κάνει με την πορεία της διδασκαλίας και τον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν τα διαγωνίσματα τα οποία πρέπει να συμπέσουν με τις διάφορες ενότητες.

Ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης τόνισε πως δόθηκαν οδηγίες και τέθηκαν διάφορες ασφαλιστικές δικλείδες για να μην υπάρχει αυτή η συσσώρευση των διαγωνισμάτων, να γίνεται διασπορά των διαφόρων μορφών αξιολόγησης και να μην θέτουν οι εκπαιδευτικοί τεράστιες ενότητες στα παιδιά.
 
Άλλο οι οδηγίες που βγάζει η διοίκηση, άλλο η συστηματική παρακολούθηση για το τι συμβαίνει στα σχολεία από τους επιθεωρητές και άλλο ο βαθμός εμπλοκής των συντονιστών ειδικοτήτων στις σχολικές μονάδες, εξήγησε, τονίζοντας ότι αυτοί οι τρεις φορείς έπρεπε να ελέγξουν και να αποτρέψουν αυτό το οποίο συμβαίνει αυτή την περίοδο.

Ανέφερε επίσης ότι ο συντονιστής ειδικότητας ο οποίος κρατάει και το λεγόμενο βιβλίο δήλωσης διαγωνισμάτων και συντονίζει την ειδικότητα, έχει την κύρια ευθύνη και πρέπει να ασκεί ουσιαστικό ρόλο ως προς την πορεία της εξέτασης των παιδιών και να μην αφήνει να συσσωρεύονται τα διαγωνίσματα, ενώ σημείωσε πως και η σχολική μονάδα πρέπει να ελέγχει το όλο θέμα.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Λούης είπε ότι ενδεχόμενοι χαμηλοί βαθμοί πιθανόν να οφείλονται και στους ρυθμούς που γίνονται τα διαγωνίσματα, καθώς το παιδί να μην προλαβαίνει λόγω και άλλων δραστηριοτήτων του να είναι στοχοπροσηλωμένο.

 Η συσσώρευση από μόνη της δημιουργεί ταραχή και δεν μπορείς να αξιολογήσεις ένα παιδί, σημειώνει.

 Σε ερώτηση γιατί αυτές οι αλλαγές δεν εφαρμόστηκαν από προηγουμένως, ο κ. Λούης είπε στο ΚΥΠΕ ότι είναι μια συνεχόμενη διαδικασία αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που στην ουσία επηρεάζουν, σημειώνοντας ότι άλλο το θεωρητικό πλαίσιο και άλλο να γίνει πράξη και να λειτουργήσει μέσα στην σχολική μονάδα.
 
"Θέλουμε τα παιδιά να είναι στοχοπροσηλωμένα και επί καθημερινής βάσης να αφομοιώνουν αυτά που πρέπει να αφομοιώνουν με τον σωστό τρόπο και να μπορούν να φεύγουν από την τάξη και να ξέρουν τι έχουν πάρει σήμερα, τι θα πάρουν αύριο, πως προστίθεται το χθεσινό στο επόμενο, για να μπορούν να συσσωρεύουν τις δεξιότητες και να ξέρουν τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς τι έχουν πετύχει», πρόσθεσε.

Αυτά είναι στοιχεία τα οποία χρειάζεται να δούμε πιο συστηματικά ως εκπαιδευτικό σύστημα, υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι επί αυτού δουλεύουμε σε όλα τα επίπεδα και μέχρι να φθάσουμε κάτω στην βάση (εκπαιδευτικοί), που είναι και ο στόχος του σεμιναρίου, χρειάζεται πάρα πολύ προσπάθεια, κατέληξε.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί του Τζόκερ που μοιράζουν 6,6 εκ. ευρώ
Εξελίξεις στην υπόθεση του τέως Μητροπολίτη Πάφου-Κατέθεσε Ομολογία Πίστεως στην Ιερά Σύνοδο
Σε στάση εργασίας τη Δευτέρα οι Συντεχνίες Διοικητικού Προσωπικού του ΤΕΠΑΚ
Θλίψη στην ιατρική κοινότητα... Έφυγε από τη ζωή ο δρ. Άλκης Πιερίδης σε ηλικία 81 ετών
Οι επιπτώσεις στην Κύπρο από τη σύρραξη στη Μέση Ανατολή-«Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε οτιδήποτε»
Συνολικά 19 πτήσεις για επαναπατρισμό Ισραηλινών-Προγραμματισμένες και αναχωρήσεις από μαρίνα Λάρνακας
«Η σημασία της συζήτησης για το σχέδιο αξιολόγησης στη Βουλή είναι τεράστια… Η παιδεία αλλάζει»
«Ενημέρωσα τη μητέρα μου ότι γέννησα από το ραδιόφωνο… Σε τρυφερή ηλικία εγκαταλείψαμε τους γονείς μας»
Επικοινωνία ΤΟΜ με ιδιοκτήτες οχημάτων Citroën που φέρουν ελαττωματικό αερόσακο Takata
Υπ. Ενέργειας: Αναμενόμενη αλλά προσωρινή η αύξηση των τιμών καυσίμων-Θα παρέμβουμε εάν ξεφύγουν οι τιμές