Μέτρα για αντιμετώπιση προβλημάτων στην ειδική εκπαίδευση προτείνει ο Σ. Μαλάς
14:28 - 18 Νοεμβρίου 2017
Είναι κοινή διαπίστωση ότι υπάρχουν κενά και αδυναμίες στην πρακτική εφαρμογή των δικαιωμάτων των παιδιών που λαμβάνουν ειδική αγωγή στα σχολεία, δήλωσε ο υποψήφιος Πρόεδρος για τις προεδρικές εκλογές Σταύρος Μαλάς, λέγοντας ότι όραμα της δικής του διακυβέρνησης είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης, δημοκρατικής και ανθρώπινης παιδείας και προτείνοντας σειρά μέτρων για αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Λέγοντας ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιείται και η σημερινή ημερίδα για την Ειδική Εκπαίδευση, στην οποία παίρνουν μέρος όλοι οι φορείς, κυβερνητικοί και μη, που εμπλέκονται στο όλο θέμα, αναφέρθηκε στα μέτρα που προτείνει για αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Ο κ. Μαλάς είπε ότι πρέπει να υπάρξει επαναξιολόγηση του θεσμού των ειδικών μονάδων και την αναθεώρηση και εκσυγχρονισμό της Νομοθεσίας περί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με στόχο να αντιμετωπιστούν τα κενά και προβλήματα στην πρακτική εφαρμογή των δικαιωμάτων των παιδιών, που λαμβάνουν Ειδική Αγωγή στα σχολεία, να γίνει αξιολόγηση των παιδιών από ανεξάρτητο Κέντρο Αξιολόγησης εκτός του Υπουργείου Παιδείας, στη βάση διεθνών επιστημονικών εργαλείων και πρωτοκόλλων και στην παρουσία των σχετικών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και άλλων ειδικών, ακολουθώντας μια πολυθεματική προσέγγιση.
Αλλο μέτρο που προτείνει είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας παραπομπής και αξιολόγησης των παιδιών με στόχο την έγκαιρη παροχή των απαραίτητων παρεμβάσεων και υπηρεσιών προς το παιδί, η εφαρμογή των εισηγήσεων για κατάλληλη συνεργασία του γενικού δάσκαλου με τον ειδικό δάσκαλο, την πρόσληψη προσοντούχων σχολικών βοηθών που θα λειτουργούν ουσιαστικά ως βοηθοί του δασκάλου και καταρτισμός καταλόγου για τους σχολικούς βοηθούς, έτσι ώστε αυτοί να μετακινούνται ανά χρονική περίοδο, αντίστοιχα με την περίπτωση των ειδικών παιδαγωγών.
"Το κάθε παιδί να έχει τον δικό του συνοδό και να τερματιστούν οι πειραματισμοί της παρούσας κυβέρνησης που μείωσε τους συνοδούς. Ενίσχυση των μονάδων Ειδικής – Ενιαίας Εκπαίδευσης με τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς σε μόνιμη βάση" είπε.
Ο κ. Μαλάς ανέφερε τέλος, σε ό,τι αφορά την έγκαιρη διάγνωση και αξιολόγηση των παιδιών με αναπηρίες από την ηλικία των 0- 3 χρονών, ότι "η κυβέρνηση μας θα προχωρήσει στη σύσταση ενός κεντρικού μηχανισμού με επικεφαλής το Υπουργείο Υγείας και σε συνεργασία με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ο οποίος να δραστηριοποιείται από τη γέννηση του παιδιού και να συντονίζει τις απαραίτητες παρεμβάσεις για το συγκεκριμένο παιδί σε όλη τη ζωή του".
Λέγοντας ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιείται και η σημερινή ημερίδα για την Ειδική Εκπαίδευση, στην οποία παίρνουν μέρος όλοι οι φορείς, κυβερνητικοί και μη, που εμπλέκονται στο όλο θέμα, αναφέρθηκε στα μέτρα που προτείνει για αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Ο κ. Μαλάς είπε ότι πρέπει να υπάρξει επαναξιολόγηση του θεσμού των ειδικών μονάδων και την αναθεώρηση και εκσυγχρονισμό της Νομοθεσίας περί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με στόχο να αντιμετωπιστούν τα κενά και προβλήματα στην πρακτική εφαρμογή των δικαιωμάτων των παιδιών, που λαμβάνουν Ειδική Αγωγή στα σχολεία, να γίνει αξιολόγηση των παιδιών από ανεξάρτητο Κέντρο Αξιολόγησης εκτός του Υπουργείου Παιδείας, στη βάση διεθνών επιστημονικών εργαλείων και πρωτοκόλλων και στην παρουσία των σχετικών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και άλλων ειδικών, ακολουθώντας μια πολυθεματική προσέγγιση.
Αλλο μέτρο που προτείνει είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας παραπομπής και αξιολόγησης των παιδιών με στόχο την έγκαιρη παροχή των απαραίτητων παρεμβάσεων και υπηρεσιών προς το παιδί, η εφαρμογή των εισηγήσεων για κατάλληλη συνεργασία του γενικού δάσκαλου με τον ειδικό δάσκαλο, την πρόσληψη προσοντούχων σχολικών βοηθών που θα λειτουργούν ουσιαστικά ως βοηθοί του δασκάλου και καταρτισμός καταλόγου για τους σχολικούς βοηθούς, έτσι ώστε αυτοί να μετακινούνται ανά χρονική περίοδο, αντίστοιχα με την περίπτωση των ειδικών παιδαγωγών.
"Το κάθε παιδί να έχει τον δικό του συνοδό και να τερματιστούν οι πειραματισμοί της παρούσας κυβέρνησης που μείωσε τους συνοδούς. Ενίσχυση των μονάδων Ειδικής – Ενιαίας Εκπαίδευσης με τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς σε μόνιμη βάση" είπε.
Ο κ. Μαλάς ανέφερε τέλος, σε ό,τι αφορά την έγκαιρη διάγνωση και αξιολόγηση των παιδιών με αναπηρίες από την ηλικία των 0- 3 χρονών, ότι "η κυβέρνηση μας θα προχωρήσει στη σύσταση ενός κεντρικού μηχανισμού με επικεφαλής το Υπουργείο Υγείας και σε συνεργασία με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ο οποίος να δραστηριοποιείται από τη γέννηση του παιδιού και να συντονίζει τις απαραίτητες παρεμβάσεις για το συγκεκριμένο παιδί σε όλη τη ζωή του".