Η ξεροκεφαλιά των Τούρκων βάζει σε κίνδυνο τα αεροπλάνα στο FIR Λευκωσίας
12:20 - 09 Οκτωβρίου 2017

Η τάση που επιδεικνύουν τα τελευταία χρόνια οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Τουρκίας και του παράνομου αεροδρομίου Ercan αυξάνει τον κίνδυνο αεροπορικού ατυχήματος πάνω από τη Λευκωσία.
Το ζήτημα αναδεικνύει τηλεγράφημα του ειδησεογραφικού δικτύου Associated Press που επικαλείται στοιχεία του EASA και εξηγεί πως παρά το γεγονός ότι ένα αεροπορικό δυστύχημα πάνω από την Κύπρο είναι αρκετά απομακρυσμένο, σε μια περιοχή συνολικού εμβαδού 175,000 τετραγωνικών χιλιομέτρων πάνω από τη Λευκωσία ο κίνδυνος ατυχήματος είναι πάνω από τα αποδεκτά όρια.
Αυτό προκύπτει από την τάση που επιδεικνύουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του παράνομου αεροδρομίου Εrcan που αν και απαγορεύεται, εκδίδουν οδηγίες πτήσεις προς τους πιλότους που χρησιμοποιούν το FIR Λευκωσίας αλλά και των Τούρκων ελεγκτών που στέλνουν τα αεροπλάνα στο Ercan.
Αυτό σε αρκετές περιπτώσεις μπερδεύει τους πιλότους που πετούν πάνω από την Κύπρο με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις δύο αεροπλάνα να έφτασαν σε πολύ κοντινή απόσταση μη ενδεδειγμένη από τον διεθνή πρότυπα πτήσεων.
Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία αναφέρει τις στατιστικές της Κύπρου, υπήρχαν έξι περιπτώσεις το 2014, όπου τα αεροσκάφη πλησίαζαν μεταξύ τους από την ελάχιστη επιτρεπόμενη απόσταση. Αυτό συνέβη και σε επτά τέτοιες περιπτώσεις το 2013 και άλλες τέσσερις το προηγούμενο έτος.
Περισσότερο ανησυχητικά, υπήρξαν δύο συμβάντα που σημειώθηκαν το 2014, όπου τα συστήματα επί του σκάφους που είχαν σχεδιαστεί για να αποφύγουν αυτόματα μια σύγκρουση στο μέσο του αέρα είχαν ενεργοποιηθεί - πράγμα που σημαίνει ότι τα αεροπλάνα ήταν αρκετά κοντά για να συγκρουστούν ενδεχομένως μέσα σε ένα λεπτό περίπου. Συνολικά 18 τέτοιες περιπτώσεις σημειώθηκαν στον εναέριο χώρο της Κύπρου μεταξύ 2011 και 2015, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών.
Ξεχωριστά, η έκθεση εξέφρασε επίσης ανησυχίες για την ασφάλεια της αεροπλοΐας πάνω από την Κύπρο, επειδή η Τουρκία δεν ειδοποιεί τις κυπριακές αρχές για πτήσεις με αεροπλάνα, καθώς δεν αναγνωρίζει το νησί ως κράτος.
Από το 2011 έως το 2014, η ετήσια εναέρια κυκλοφορία μέσω της FIR Λευκωσίας υπολογίστηκε κατά μέσο όρο μεταξύ 150.000 και 180.000 πτήσεων.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Πέτρου, Διευθυντή του Ιδρύματος Μεσογειακής Ασφάλειας πτήσεων ούτε οι Τούρκοι, αλλά ούτε οι Τουρκοκύπριοι ελεγκτές επικοινωνούν με τους Ελληνοκύπριους ομολόγους τους. Μάλιστα όσα αεροπλάνα βγαίνουν από το FIR της γειτονικής χώρας για να
Από το 2011 έως το 2014, η ετήσια εναέρια κυκλοφορία μέσω της FIR Λευκωσίας υπολογίστηκε κατά μέσο όρο μεταξύ 150.000 και 180.000 πτήσεων.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Πέτρου, Διευθυντή του Ιδρύματος Μεσογειακής Ασφάλειας πτήσεων ούτε οι Τούρκοι, αλλά ούτε οι Τουρκοκύπριοι ελεγκτές επικοινωνούν με τους Ελληνοκύπριους ομολόγους τους. Μάλιστα όσα αεροπλάνα βγαίνουν από το FIR της γειτονικής χώρας για να
Αυτό το γεγονός εξακολουθεί να δημιουργεί σύγχυση και παρεξήγηση από τους χρήστες του εν λόγω εναέριου χώρου.