Η Κύπρος το 2ο κράτος μέλος της ΕΕ που εφαρμόζει την υπηρεσία «eCall»
19:32 - 23 Οκτωβρίου 2017
Το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, με τη στενή συνεργασία του Τμήματος Τεχνολογικής Ανάπτυξης του Αρχηγείου Αστυνομίας, έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της υπηρεσίας “eCall”.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΤΠ, η υπηρεσία “eCall”, αφορά στην άμεση ειδοποίηση του καταλληλότερου Κέντρου Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης (PSAP), μέσω των υφιστάμενων δικτύων κινητής τηλεφωνίας καλώντας τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, σε περίπτωση σοβαρού οδικού ατυχήματος.
Στο PSAP μεταφέρονται αυτόματα πληροφορίες που αφορούν στη θέση και την κατεύθυνση του οχήματος που εμπλέκεται στο δυστύχημα, το είδος του οχήματος καθώς και τον τύπο καυσίμων που χρησιμοποιεί. Μετά τη μεταφορά των δεδομένων, ο χειριστής στο PSAP μπορεί να μιλήσει με τους επιβαίνοντες στο όχημα.
Σύμφωνα με την απόφαση 585/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) είναι υποχρεωμένα να αναπτύξουν τις κατάλληλες και αναγκαίες υποδομές για την εναρμονισμένη εφαρμογή της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας “eCall” μέχρι την 1η Οκτωβρίου, 2017, περιλαμβανομένων των δοκιμών και ελέγχων συμμόρφωσης.
Μέσω της εφαρμογής της υπηρεσίας “eCall” προσδοκάται ότι, λόγω της μείωσης του χρόνου απόκρισης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, θα μειωθεί ο αριθμός των ανθρώπινων απωλειών στην EE, καθώς και η σοβαρότητα των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.
Με τη διαλειτουργική υπηρεσία “eCall” σε όλη την ΕΕ, προσδοκάται επίσης ότι θα εξοικονομηθούν κοινωνικοί πόροι, χάρη στη βελτιωμένη διαχείριση συμβάντων και στον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των παράπλευρων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΤΠ, η υπηρεσία “eCall”, αφορά στην άμεση ειδοποίηση του καταλληλότερου Κέντρου Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης (PSAP), μέσω των υφιστάμενων δικτύων κινητής τηλεφωνίας καλώντας τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, σε περίπτωση σοβαρού οδικού ατυχήματος.
Στο PSAP μεταφέρονται αυτόματα πληροφορίες που αφορούν στη θέση και την κατεύθυνση του οχήματος που εμπλέκεται στο δυστύχημα, το είδος του οχήματος καθώς και τον τύπο καυσίμων που χρησιμοποιεί. Μετά τη μεταφορά των δεδομένων, ο χειριστής στο PSAP μπορεί να μιλήσει με τους επιβαίνοντες στο όχημα.
Σύμφωνα με την απόφαση 585/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) είναι υποχρεωμένα να αναπτύξουν τις κατάλληλες και αναγκαίες υποδομές για την εναρμονισμένη εφαρμογή της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας “eCall” μέχρι την 1η Οκτωβρίου, 2017, περιλαμβανομένων των δοκιμών και ελέγχων συμμόρφωσης.
Μέσω της εφαρμογής της υπηρεσίας “eCall” προσδοκάται ότι, λόγω της μείωσης του χρόνου απόκρισης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, θα μειωθεί ο αριθμός των ανθρώπινων απωλειών στην EE, καθώς και η σοβαρότητα των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.
Με τη διαλειτουργική υπηρεσία “eCall” σε όλη την ΕΕ, προσδοκάται επίσης ότι θα εξοικονομηθούν κοινωνικοί πόροι, χάρη στη βελτιωμένη διαχείριση συμβάντων και στον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των παράπλευρων ατυχημάτων.
Σημειώνεται ότι η εγκατάσταση συσκευών “eCall” σε καινούριας κατασκευής οχήματα θα είναι υποχρεωτική στα κράτη μέλη της ΕΕ από την 31η Μαρτίου 2018.
Η υλοποίηση της υπηρεσίας «eCall» στην Κύπρο ολοκληρώθηκε εντός Σεπτεμβρίου 2017, περιλαμβανομένων και των ελέγχων συμμόρφωσης, καθιστώντας την Κύπρο, μόλις το δεύτερο κράτος μέλος που έχει ολοκληρώσει τόσο την εγκατάσταση των σχετικών υποδομών, όσο και τη διενέργεια των ελέγχων συμμόρφωσης.
Το Κέντρο Διαχείρισης Κλήσεως Εκτάκτου Ανάγκης (PSAP), για τον χειρισμό των κλήσεων “eCall”, είναι εγκατεστημένο στο Κέντρο Ελέγχου Μηνυμάτων του Αρχηγείου Αστυνομίας, το οποίο έχει αναβαθμιστεί κατάλληλα. Ακόμα ένα εφεδρικό PSAP για την υπηρεσία “eCall” έχει εγκατασταθεί στη νέα Αστυνομική Διεύθυνση Πάφου.
Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το ανταγωνιστικό πρόγραμμα i-HeERO της Διευκόλυνσης Συνδέοντας της Ευρώπη (CEF, TEN-T).
Πηγή: ΚΥΠΕ