Η Κύπρος το 2ο κράτος μέλος της ΕΕ που εφαρμόζει την υπηρεσία «eCall»

Το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, με τη στενή συνεργασία του Τμήματος Τεχνολογικής Ανάπτυξης του Αρχηγείου Αστυνομίας, έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της υπηρεσίας “eCall”.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΤΠ, η υπηρεσία “eCall”, αφορά στην άμεση ειδοποίηση του καταλληλότερου Κέντρου Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης (PSAP), μέσω των υφιστάμενων δικτύων κινητής τηλεφωνίας καλώντας τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, σε περίπτωση σοβαρού οδικού ατυχήματος.
Στο PSAP μεταφέρονται αυτόματα πληροφορίες που αφορούν στη θέση και την κατεύθυνση του οχήματος που εμπλέκεται στο δυστύχημα, το είδος του οχήματος καθώς και τον τύπο καυσίμων που χρησιμοποιεί. Μετά τη μεταφορά των δεδομένων, ο χειριστής στο PSAP μπορεί να μιλήσει με τους επιβαίνοντες στο όχημα.

Σύμφωνα με την απόφαση 585/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) είναι υποχρεωμένα να αναπτύξουν τις κατάλληλες και αναγκαίες υποδομές για την εναρμονισμένη εφαρμογή της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας “eCall” μέχρι την 1η Οκτωβρίου, 2017, περιλαμβανομένων των δοκιμών και ελέγχων συμμόρφωσης.

Μέσω της εφαρμογής της υπηρεσίας “eCall” προσδοκάται ότι, λόγω της μείωσης του χρόνου απόκρισης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, θα μειωθεί ο αριθμός των ανθρώπινων απωλειών στην EE, καθώς και η σοβαρότητα των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.
Με τη διαλειτουργική υπηρεσία “eCall” σε όλη την ΕΕ, προσδοκάται επίσης ότι θα εξοικονομηθούν κοινωνικοί πόροι, χάρη στη βελτιωμένη διαχείριση συμβάντων και στον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των παράπλευρων ατυχημάτων.

Σημειώνεται ότι η εγκατάσταση συσκευών “eCall” σε καινούριας κατασκευής οχήματα θα είναι υποχρεωτική στα κράτη μέλη της ΕΕ από την 31η Μαρτίου 2018.

Η υλοποίηση της υπηρεσίας «eCall» στην Κύπρο ολοκληρώθηκε εντός Σεπτεμβρίου 2017, περιλαμβανομένων και των ελέγχων συμμόρφωσης, καθιστώντας την Κύπρο, μόλις το δεύτερο κράτος μέλος που έχει ολοκληρώσει τόσο την εγκατάσταση των σχετικών υποδομών, όσο και τη διενέργεια των ελέγχων συμμόρφωσης.

Το Κέντρο Διαχείρισης Κλήσεως Εκτάκτου Ανάγκης (PSAP), για τον χειρισμό των κλήσεων “eCall”, είναι εγκατεστημένο στο Κέντρο Ελέγχου Μηνυμάτων του Αρχηγείου Αστυνομίας, το οποίο έχει αναβαθμιστεί κατάλληλα. Ακόμα ένα εφεδρικό PSAP για την υπηρεσία “eCall” έχει εγκατασταθεί στη νέα Αστυνομική Διεύθυνση Πάφου.

Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το ανταγωνιστικό πρόγραμμα i-HeERO της Διευκόλυνσης Συνδέοντας της Ευρώπη (CEF, TEN-T).
 
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Με την ψηφοφορία για τη νέα Κεντρική Επιτροπή έκλεισε η δεύτερη μέρα Συνεδρίου του ΑΚΕΛ
Χούθι: Θα χτυπήσουμε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εάν οι ΗΠΑ εμπλακούν στον πόλεμο κατά του Ιράν
Γάλλοι επιστήμονες ανακάλυψαν νέα ομάδα αίματος σε γυναίκα από τη Γουαδελούπη
Αγνοείται κολυμβητής στην παραλία του Παντελεήμονα στην Πιερία
Στο νοσοκομείο με κρανιοεγκεφαλική αιμορραγία πεντάχρονο αγοράκι που έπεσε από μπαλκόνι στη Λάρισα
«Αλλάξτε τους κωδικούς σας τώρα!» λένε οι ειδικοί μετά τη διαρροή σε πλατφόρμες, όπως Apple, Facebook και Google
Ώρες αγωνίας για 16χρονη που απουσιάζει από το χώρο διαμονής της
ΒΙΝΤΕΟ: Συνετρίβη αερόστατο στη Βραζιλία-Τουλάχιστον οκτώ νεκροί
Άνδρας επιτέθηκε και κτύπησε υπάλληλο του Δήμου Παραλιμνίου γιατί του μετακίνησε τις πετσέτες από ξαπλώστρα
Νέες απειλές Γιλμάζ για διώξεις σφετεριστών-«Θα δουν τις συνέπειες αυτού στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου»