Όταν η Πάολα τόλμησε το «Ένας ευαίσθητος ληστής» του Χατζιδάκι και αποθεώθηκε

Αν δεν την ήξερες, αν δεν είχες ιδέα ότι το όνομά της έχει γραφτεί με τεράστια γράμματα σε όλες σχεδόν τις μαρκίζες στη Σαλόνικα, ότι χτύπαγαν τατουάζ το όνομά της και μάσαγαν με το στόμα τα λουλούδια που είχε πατήσει στην πίστα, θα έλεγες ότι είναι μία από τις πιο σπάνιες και ποιοτικές ερμηνεύτριες που έχουν περάσει από τα μέρη μας.
 
Γιατί το «Ενας ευαίσθητος ληστής» του Μάνου Χατζιδάκι και του Νίκου Γκάτσου που ερμήνευσε μοναδικά η Πάολα στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου, αυτή η δύσκολη και τρομερή εκτέλεση του Γιώργου Ρωμανού, στα χείλη της απέκτησε συναίσθημα και βάθος. Με μοναδικό κρεσέντο και τον απαραίτητα ζυγισμένο λυρισμό που απαιτεί ένα τέτοιο τραγούδι, η διάσημη λαϊκή αοιδός ανέδειξε με την ερμηνεία της την ψυχή που θα αναζητούσε ο σπουδαίος και αλησμόνητος συνθέτης. Ηταν άλλωστε ο ίδιος που είχε πει ότι «το αίσθημα ανθίζει στο ευτελές», μια φράση που επαναλαμβάνει συχνά πυκνά ο Πέτρος Τατσόπουλος όταν θέλει να υπερασπιστεί τις φωνές του περιθωρίου, τη λαϊκότητα, τη διαφορετική-στρεβλή ανάγνωση που μπορεί να είναι πιο αυθεντική απ’ ό,τι η πεποιημένη διανόηση που απεχθανόταν σφόδρα ο Χατζιδάκις.
 

Η Πάολα -για τους φαν της «Παολάρα»-, το λαϊκό κορίτσι από τη Συκιά Χαλκιδικής, που βγήκε στα μαγαζιά στο τέλος της εφηβείας της και τώρα έχει γίνει το πρώτο όνομα στη νυχτερινή λίστα, ήταν η επίσημη προσκεκλημένη της εκπομπής του Σπύρου Παπαδόπουλου την παραμονή των Χριστουγέννων, όπου αυτή τη φορά αποφάσισε εκτός από ελάχιστα δικά της τραγούδια να τα «βάλει» με τους σπουδαίους συνθέτες και στιχουργούς. Τα αμέτρητα τατουάζ της, που μαρτυρούν μια υπόνοια ροκ εκρήξεων, εξαφανίστηκαν μπροστά στην αυθεντική ερμηνεία της -το ίδιο και τα ψεύτικα στήθη και τα κολλητά ρούχα-, στέλνοντας το μήνυμα στα παιδιά που πηγαίνουν στα talent shows ότι το τραγούδι δεν θέλει μόνο καλή φωνή αλλά και ψυχή. Δεν θέλει κορόνες ή καλό διάφραγμα, αλλά ανάσα μπροστά σε στίχους όπως «Και πού να ρίξω το μεγάλο μου καημό / όπου θ’ ανοίξει η γης, θ’ ανοίξει η γης / και θα ραΐσει το βουνό» - του Τάσου Λειβαδίτη από το «Μοιρολόι».
 
Σίγουρα το δάκρυ που έριξε η Πάολα ερμηνεύοντας μοναδικά το «Μοιρολόι» ήταν αληθινό -ποιος αλήθεια δακρύζει πλέον σε ένα προκάτ τηλεοπτικό γλέντι;-, καθώς τον χρόνο που μας πέρασε στερήθηκε ό,τι αγαπούσε περισσότερο: τον πατέρα της και έναν καλό της φίλο (τον Παντελή Παντελίδη). Κάνοντας ακόμα και τον Σπύρο Παπαδόπουλο να χτυπήσει γεμάτος ενθουσιασμό τα χέρια στο τραπέζι και ανεβάζοντας τους δείκτες της θεαματικότητάς του σε αδιανόητα ύψη, η Πάολα Φωκά έγινε η ενσάρκωση της ιδανικής τηλεοπτικής εμφάνισης την παραμονή των Χριστουγέννων. Σε μια εκπομπή όπου μέχρι πρότινος οι καλεσμένοι ένωναν αμήχανοι τα δάχτυλα και σήκωναν άδεια ποτήρια όλο βαριεστιμάρα κάθε φορά που τους έπαιρνε η κάμερα, η Πάολα έδωσε πνοή και αλήθεια. Η τηλεόραση όντως θέλει ψυχή και το τραγούδι αυθεντικότητα - και δεν είναι τυχαία η λέξη «αυθεντική» αυτή που χαρακτηρίζει την Πάολα περισσότερο από όλες.
 
 
Πηγή: protothema
  
 

Δειτε Επισης

Επεισόδια σε εκδήλωση Ουκρανών στη Μάνδρα για τον Μεγάλο Λιμό-Παρενέβησαν μέλη του ΚΚΕ
ΒΙΝΤΕΟ: Οι στιγμές πανικού από το μπαρ στο Παγκράτι που ξέσπασε φωτιά, οι θαμώνες τρέχουν έξω να σωθούν
Τα στοιχήματα Φάμελλου για την επόμενη μέρα-«Αυτά που λέω είναι ο μισός ΣΥΡΙΖΑ» είπε ο Πολάκης
Πέθανε ο εκδότης Αντώνης Λυμπέρης
Ο γαμπρός που συνελήφθη στην Κρήτη είχε ζητήσει από τη μητέρα του να κρύψει το τάπερ με τα ναρκωτικά
Έκλεισαν οι κάλπες στο ΣΥΡΙΖΑ-Ο κόσμος επέλεξε τον νέο πρόεδρο του κόμματος
Ζευγάρι στην Ελλάδα παντρεύτηκε με νταλίκες και κόρνες στη διαπασών (pics)
«Την έχω ικανή για όλα, δεν της έχω εμπιστοσύνη»-Νέες αποκαλύψεις για την Ειρήνη Μουρτζούκου
Γαμπρός συνελήφθη λίγο πριν το Ησαΐα χόρευε για κατοχή ναρκωτικών στην Κρήτη
Θρήνος στο Αγρίνιο-Νεκρή 18χρονη, 22 μέρες μετά το θάνατο του 20χρονου αδελφού της