Η Κομισιόν επεκτείνει το απόρρητο και στις νέες τεχνολογίες

Aυστηρότερους κανόνες προστασίας της ιδιωτικής ζωής σε όλες τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες προτείνει σήμερα η Κομισιόν, και παρουσίασαν οι Επίτροποι Άνσιπ και Γιούροβα.
 
Η νέα οδηγία έχει εξαιρετική σημασία για την ασφάλεια της ηλεκτρονικής ζωής των πολιτών καθώς επεκτείνει τους κανόνες απορρήτου τηλεπικοινωνιακών σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων όπως  το WhatsApp, το Facebook Messenger, το Skype, το Gmail, το iMessage, ή το Viber.
 
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, η προστασία της ιδιωτικής ζωής θα αφορά το περιεχόμενο αλλά και τα μεταδιδόμενα που προκύπτουν από τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (π.χ. χρόνος και τόπος κλήσης), τα οποία είναι ιδιαιτέρως σημαντικά για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και, σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανόνες, θα πρέπει να ανωνυμοποιούνται ή να διαγράφονται, εάν οι χρήστες δεν έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για τη διατήρησή τους, εκτός εάν τα δεδομένα είναι αναγκαία για τη χρέωση.
 
Επιπλέον η Κομισιόν προτείνει την απλούστευση της ρύθμισης των λεγόμενων "cookies", η οποία υποχρέωνε τους χρήστες του διαδικτύου να απαντούν αδιάκοπα σε αιτήματα συγκατάθεσης.
 
Νέοι κανόνες θα δίνουν στους χρήστες τη δυνατότητα να έχουν τον έλεγχο των ρυθμίσεών τους, καθώς θα διευκολύνουν την αποδοχή ή την απόρριψη των cookies παρακολούθησης και άλλων αναγνωριστικών, σε περίπτωση που κινδυνεύει η προστασία του ιδιωτικής ζωής.
 
Η πρόταση διευκρινίζει ότι δεν απαιτείται συγκατάθεση για τα cookies που δεν παρεμβαίνουν στην ιδιωτική ζωή αλλά βελτιώνουν τη διαδικτυακή εμπειρία των χρηστών (π.χ. υπενθυμίζουν το ιστορικό αγορών). Για τα cookies που διαθέτει ένας ιστότοπος με σκοπό την καταμέτρηση του αριθμού των επισκεπτών του δεν θα απαιτείται πλέον συγκατάθεση.
 
Τέλος, η οδηγία προβλέπει προστασία έναντι των ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Η σημερινή πρόταση απαγορεύει κάθε είδους ανεπίκλητη ηλεκτρονική επικοινωνία, π.χ., με email, SMS, και, κατ` αρχήν, με τηλεφωνικές κλήσεις, εάν οι χρήστες δεν έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους.
 
Τα κράτη μέλη μπορούν να παρέχουν στους καταναλωτές το δικαίωμα να μην δέχονται φωνητικές κλήσεις με σκοπό την εμπορική προώθηση, π.χ., καταχωρίζοντας τον αριθμό τηλεφώνου τους σε σχετικό κατάλογο. Όσοι πραγματοποιούν κλήσεις με σκοπό την προώθηση προϊόντων υποχρεούνται να επιτρέπουν την εμφάνιση του αριθμού τηλεφώνου τους ή να χρησιμοποιούν ειδικό πρόθεμα που δείχνει ότι πρόκειται για κλήση εμπορικής προώθησης.
 
Η επιβολή των παραπάνω κανόνων περί απορρήτου που περιέχονται στον κανονισμό θα υπάγεται στην αρμοδιότητα των εθνικών αρχών προστασίας δεδομένων.

Δειτε Επισης

'Ερευνα δείχνει την ανάγκη να εξεταστεί η συνεργασία AI-ανθρώπινης νοημοσύνης
Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα-Σε ποια κατηγορία βρίσκεται η Κύπρος
Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2
Ποια έγγραφα εντάσσονται στον Ψηφιακό Πολίτη-Αλλάζει η καθημερινότητα του κοινού
Βάζει τέλος στα φίλτρα ομορφιάς το TikTok-Ανησυχίες για την ψυχική υγεία
«Οι εγκληματίες είναι εφευρετικοί»-Sextortion, απάτες και κακοποίηση ανηλίκων πίσω από το AI
Λίγοι μήνες στο διάστημα δεν προκαλούν μόνιμη γνωστική εξασθένηση
Επιστήμονες απάντησαν επιτέλους στο ερώτημα αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα
Ο «Guardian» δεν θα χρησιμοποιεί πλέον το «Χ» λόγω... Ίλον Μασκ
Έρευνες για φοροδιαφυγή στα γραφεία του Netflix στο Παρίσι και στο Άμστερνταμ