«Τρύπες» και πληγές στο λιμάνι της Λάρνακας

Μπορεί οι Λαρνακείς να επέλεξαν την απομάκρυνση των κολοσσών που χρησιμοποιούσαν το λιμάνι της πόλης τους ως χερσαία βάση για τις υπεράκτιες δραστηριότητές τους στην κυπριακή ΑΟΖ, ωστόσο οι εκκρεμότητες που παραμένουν είναι αρκετές.
Από τη μια, Noble και ΕΝΙ δεν φαίνονται διατεθειμένες να μετακομίσουν στη Λεμεσό και από την άλλη, οι απώλειες στα έσοδα της Αρχής Λιμένων Κύπρου από τη «εκδίωξη» μεταφράζονται σε μερικά εκατομμύρια ετησίως. 
Συγκεκριμένα, οι απώλειες της Αρχής Λιμένων υπολογίζονται γύρω στα €2,3 εκατ. ετησίως για κάθε εταιρεία, μιας και το ενοίκιο στη Λεμεσού θα καταλήγει στο ταμείο του ιδιωτικού επενδυτή που έχει αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού.  

Αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες που παρέχουν υποστηρικτικές εργασίες στις εταιρείες που πραγματοποιούν γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ κατέβαλαν €1,1 εκατ. ετησίως, η κάθε μια, για όσο διάστημα οι αποθήκες τους ήταν σε λειτουργία. Στο παρόν στάδιο που χρησιμοποιούν τους χώρους μόνο για αποθηκευτικούς σκοπούς καταβάλλουν έκαστη €200.000 ετησίως. Τα πιο πάνω ποσά είναι επί δύο καθώς αφορούν τις δραστηριότητες της ΕΝΙ κα της Noble. 
Παράλληλα, η Αρχή Λιμένων εισέπραττε περίπου €1,2 εκατ. ετησίως από τη χρήση γερανών, εξοπλισμών του λιμανιού και άλλα τέλη. 
 
Βαλίτσες για Κάιρο
Πέρα όμως από τις απώλειες της Αρχής Λιμένων, το μεγαλύτερο αγκάθι στην όλη διαδικασία φαίνεται πως είναι η άρνηση των εταιρειών να «μετακομίσουν» στο λιμάνι της Λεμεσού μιας και έχουν ήδη δαπανήσει πολλά εκατομμύρια για να δημιουργήσουν τις αποθήκες τους στο λιμάνι της Λάρνακας. 
Ειδικότερα, Eni και Noble υπολογίζεται ότι έχουν επενδύσει γύρω στα €7 εκατ. για την ανάπτυξη των εγκαταστάσεών τους στη Λάρνακα. 
Η Total, η οποία ετοιμάζεται να τρυπήσει στο τεμάχιο 11, έχει συμφωνήσει όπως οι υποστηρικτικές της δραστηριότητες εγκατασταθούν στο λιμάνι της Λεμεσού, όμως η Noble και η Eni δεν πρόκειται να παραδώσουν τα όπλα τόσο εύκολα. Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι η ENI σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να εξυπηρετεί τις δραστηριότητές της από την Αίγυπτο, αρνούμενη κατηγορηματικά να μεταφερθεί στη Λεμεσό. 
 
Χωρίς πλάνο
Το ανησυχητικό πάντως για τη Λάρνακα είναι ότι η τουριστική ανάπτυξη του λιμανιού που τόσο επιθυμείται από τους κατοίκους θα είναι πιο δύσκολη από ότι αναμενόταν. Η εξεύρεση επενδυτή για την ανάπτυξη ακόμα μιας μαρίνας δεν θα είναι εύκολη υπόθεση, ενώ όλοι αναμένουν με αγωνία την μελέτη της ΕΥ με προτάσεις για την ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης του Ζήνωνα.