Instagram την εποχή του 18ου αιώνα;

Η ώρα του φαγητού είναι σπουδαία. Πόσο μάλλον όταν ένα υπέροχο δείπνο, ένα στολισμένο τραπέζι και φανταχτερά πιάτα κοσμούν το τραπέζι. Προτού όμως οι καλεσμένοι ακονίσουν τα μαχαιροπήρουνα τους για να απολαύσουν το φαγητό, η νέα τάση ορίζει την απαθανάτιση της εικόνας αυτής μέσω των social media και κυρίως του Instagram. Μια εμμονή φανατικών instagramers με την οποία, πιστεύω, όλοι έχουμε έρθει αντιμέτωποι σε τέτοιες περιστάσεις.

Στην προεπαναστατική Γαλλία του 18ου αιώνα μάς μεταφέρει η ταινία που θα δείτε παρακάτω, στην οποία αποτυπώνεται μια αντίστοιχη κατάσταση φρενίτιδας. Πολύ πριν τα social media, ένα ευφάνταστο τραπέζι μετατρέπεται σε σκηνικό. Ο οικοδεσπότης απαγορεύει στην κόρη του να πειράξει το φαγητό και ξαφνικά ένα ζωγράφος μπαίνει στη τραπεζαρία για να απαθανατίσει το λουκούλλειο δείπνο. Ο πίνακας λαμβάνει εμβληματικές διαστάσεις, περιφέρεται σε σπίτια για να το θαυμάσει μπουρζουαζία και προλεταριάτο και διεκδικεί τα likes που του αρμόζουν. Η «περιφορά» του πίνακα ολοκληρώνεται και ένα like αρκεί για να ξεκινήσει επιτέλους το περιβόητο δείπνο.

Με εύσχημο τρόπο και την ίδια αγωνία για διθυραμβικά likes, στην κορύφωση της ταινίας μεταφερόμαστε στο σήμερα όπου ο ίδιος πατέρας κάνει το τραπέζι ένα Instagram πορτραίτο. Η κάρτα «It’s a meal. Not a competition» διαδέχεται το «Let’s relax» και με σαφές σατιρικό ύφος επευφημεί να σταθούμε στον πυρήνα αυτής της απολαυστικής παράδοσης στην οποία μαγειρεύουμε, τρώμε και πίνουμε παρέα. Αυτή η μαγική σύνδεση την οποία προσφέρει ένα τραπέζι με φίλους και οικογένεια φαίνεται σήμερα να αποτελεί μια ευκαιρία για social media δημοσιότητα σε άγνωστα πρόσωπα και λογαριασμούς, χάνοντας έτσι την ουσία του. 
Αξιοποιώντας τα ευρήματα της έρευνας Life at Home report, η Σουηδική διαφημιστική Acne σε σκηνοθεσία του διδύμου Tompa & Rondo (Tomas Skoging και Filip Nilsson) δημιούργησε για τα IKEA αυτήν την εξαιρετική καμπάνια «Let’s Relax». Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 49% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι είναι σημαντικότερο να έχουν καλή Wi FI σύνδεση στο σπίτι τους, παρά χώρους για κοινωνικοποίηση. Με λίγα λόγια να διατηρούν σχέσεις, χωρίς να χρειάζεται να βγούνε έξω. Έτσι, το δημιουργικό σκεπτικό της καμπάνιας παροτρύνει το κοινό να ανακαλύψει ξανά τις κατ’ οίκον συνάξεις για μαγειρική και φαγητό με την παρέα. Είναι καλύτερα να μοιραζόμαστε τις στιγμές αυτές με τους πραγματικούς μας φίλους, να χαρούμε τη στιγμή … και η online βιτρίνα του σπιτιού μας μπορεί να περιμένει.

ΠΗΓΗ: athensvoice

Δειτε Επισης

Αλαλούμ σε δρομολόγιο τρένου στη Βρετανία γιατί ένας σκίουρος δεν κατέβαινε από το βαγόνι
ΒΙΝΤΕΟ: Το κορυφαίο μοντέλο του OnlyFans έδειξε σε stream το απίστευτο ποσό που έβγαλε μέσα σε τρία χρόνια
Χιλιάδες επισκέπτες σε ζωολογικό κήπο στον οποίο ζει η Moo Deng στην Ταϊλάνδη
Διαμονή μέσα σε μία… πατάτα-Το πιο περίεργο Airbnb
Καθαριότητα, φαγητό και ύπνος-Η σκληρή καθημερινότητα των εγκλωβισμένων αστροναυτών στον ISS
Επιστήμονες κατάφεραν να καταγράψουν τις τελευταίες σκέψεις ενός ανθρώπου λίγα λεπτά πριν πεθάνει
Χώρισε η γυναίκα που είχε επί εννέα χρόνια σχέση με αεροπλάνο-«Είμαστε ακόμα φίλοι»
Ο άνθρωπος χωρίς «ταυτότητα»–Η συγκλονιστική ιστορία 45χρονου
Παρασκευή και 13 με... 13 αστεία γεγονότα για την πιο γρουσούζικη μέρα!
Βρέθηκε το διάσημο έργο του Banksy «Το κορίτσι με το μπαλόνι» που εκλάπη από γκαλερί του Λονδίνου