Τι αποκαλύπτει ο τρόπος που γράφουμε για το χαρακτήρα μας

Για τους περισσότερους από έμας ο τρόπος που γράφουμε είναι συνδεδεμένος με τα πρώιμα σχολικά χρόνια και την αρχική εκμάθηση της αλφαβήτου και του σχηματισμού λέξεων και αργότερα προτάσεων, ίσως ακόμη και με την έμφυτη δεξιοτεχνία του καθενός η οποία διακρίνει τους καλλιγράφους από εκείνους που συνηθίζουν να γράφουν ορνιθοσκαλίσματα όπως έχουμε συνηθίσει να λέμε.
 
Η πραγματικότητα ωστόσο είναι πως ο τρόπος γραφής είναι αποτέλεσμα πολύ περισσότερων από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Η γραπτή κίνηση, βιολογικά μιλώντας, υπόκειται στην άμεση επίδραση του κεντρικού νευρικού συστήματος το οποίο περιλαμβάνει τον εγκέφαλο, την παρεγκεφαλίδα και το νωτιαίο μυελό.
 
Το «εγώ» μας τη στιγμή που γράφουμε
Την ώρα που γράφουμε το «εγώ» μας είναι ενεργό, όχι όμως πάντοτε στον ίδιο βαθμό. Για παράδειγμα όταν χρειάζεται να καταβληθεί από τον γράφοντα προσπάθεια, όπως όταν ξεκικά να γράφει μια λέξη, το «εγώ» του ανεβαίνει, και αντίστοιχα κατεβαίνει στο τελείωμα των λέξεων. Αυτό ωστόσο είναι ένα φαινόμενο που παρουσιάζεται σε φυσιολογικούς ανθρώπους οι οποίοι έχουν επίγνωση του τι γράφουν, ενώ απουσιάζει σε εκείνα τα άτομα τα οποία έχουν χάσει τη συνείδηση της προσωπικότητάς τους. Σε αυτή τη δεύτερη περίπτωση το γράψιμο εμφανίζεται ακατάπαυστο, σχεδόν αυτοματοποιημένο.
Αποτέλεσμα του φαινόμενου διακυμάνσεων του «εγώ» μας κατά τη διάρκεια που γράφουμε, είναι το γεγονός ότι το πρώτο γράμμα μιας πρότασης το οποίο είναι κεφαλαίο μπορεί να εμφανιστεί ιδαίτερα μεγάλο όταν το «εγώ» μας είναι πλημμυρισμένο από αισθήματα υπεροψίας, ματαιοδοξίας και υπερηφάνειας.
 
Η αρχή της «ευκολότερης λύσης»
Όταν ένα άτομο βρίσκεται κάτω από πίεση, για οποιοδήποτε λόγο, θα υιοθετήσει τη δεδομένη στιγμή τις μορφές των γραμμάτων που του είναι περισσότερο οικείες ή πιο εύκολες.
Για παράδειγμα όταν ο δεξιόχειρας προσπαθήσει να γράψει με το αριστερό, ή όταν προσπαθήσει κάποιος να γράψει μέσα σε ένα κινούμενο όχημα, ή όταν προσπαθούμε να στριμώξουμε μια λέξη που μας διέφυγε μέσα στην πρόταση, ή όταν είμαστε άρρωστοι και εξασθενημένοι ή τοποθετημένοι σε μια άβολη θέση.
 
Η εγωκεντρικότητα στον τρόπο που γράφουμε
Έχει αποδειχθεί πως άτομα εγωκεντρικά έχουν την τάση την ώρα που γράφουν να κατευθύνουν τη γραφή τους προς το σημείο που βρίσκονται, δηλαδή κάτω ή  αριστερά για τους δυτικούς πολιτισμούς, και κάτω ή δεξιά για τους ανατολικούς πολιτισμούς που γράφουν από τα δεξιά προς τα αριστερά.
Από την άλλη η αλλοκεντρικότητα, δηλαδή η εσωτερική τάση του ατόμου να απομακρύνεται από το «εγώ» του ακολουθεί αντίθετη πορεία την ώρα της γραφής, σε σχέση με αυτή που περιγράψαμε πιο πάνω.
 
Τα άτομα με θέληση
Άνθρωποι με έμφυτο το χαρακτηριστικό της θέλησης συνηθίζουν να αφήνουν «αποτυπώματα» αυτού του χαρακτηριστικού και στο χαρτί. Τέτοια «αποτυπώματα» είναι:
Ελεύθερες ευθείες κινήσεις
Χρήση παύλας, διαγώνιων γραμμών, υπογραμμίσεων
Επιθετικά τελικά αγκίστρια στα γράμματα με κατεύθυνση προς τα αριστερά
Όλα τα πιο πάνω φανερώνουν δύναμη θελήσεως διαφορετικών ειδών και βαθμίδων, όπως μαχητικότητα, επιθετικότητα, κακία, πείσμα, έμμονες ιδέες, επομονή κτλ.
 
Διανοητική Ικανότητα
Στο θέμα της διανοητικής ικανότητας και πώς αυτή επηρρεάζει το γράψιμο θα περιοριστούμε σε δύο μόνο σημεία. Πρώτα εκείνο που αφορά το στοιχείο της πρωτοτυπίας πνεύματατος και η οποία στην γραφή παρουσιάζεται με προσωπικές μορφές γραμμάτων, και δεύτερον εκείνο που αφορά τη διανοητική διαύγεια, χαρακτηριστικό που ασυνείδητα επιβάλλει στον γράφοντα να κρατά απόσταση μεταξύ των λέξεων.
 
Ευαισθησία
Η ευαισθησία σαν χαρακτηριστικό του ατόμου, μπορεί να παρουσιαστεί στο γράψιμο με την μορφή δεξιάς κλίσης των γραμμάτων (τύπου καλλιγραφίας), εφόσον πρόκειται βέβαια για δυτικού τύπου γραφή.
 
 
Τα πιο πάνω είναι μόνο μερικά σημεία του γραψίματος που μπορούν να αποκαλύψουν στοιχεία του χαρακτήρα σας ή να δώσουν σημαντικές πληροφορίες στον επαγγελματία γραφολόγο για την σωματική, ψυχική ή διανοητική σας κατάσταση την ώρα που αποτυπώσατε κάτι στο χαρτί.

Η αλήθεια είναι πως η γραφή είναι ουσιαστικά ένας κρυπτογραφημένος καθρέφτης του εαυτού μας, ο οποίος από τους γνώστες του αντικειμένου μπορεί εύκολα να αποκρυπτογραφηθεί, ακόμη κι αν προσπαθήσετε να τον αλλοιώσετε μεταμφιέζοντας τη γραφή σας σε κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτή που πραγματικά χρησιμοποιείτε.
 
Με πληροφορίες από: Ρένα Νέζου - "Δικαστική Γραφολογία"
 
 
 

Δειτε Επισης

Καθυστερήσεις επί καθυστερήσεων για τον δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς και τα χρονοδιαγράμματα λήγουν
BINTEO: Άνοιξαν οι ουρανοί σε διάφορες περιοχές της Κύπρου-Συστάσεις Πολιτικής Άμυνας στο κοινό
Βροχές, καταιγίδες και χαλάζι στο μενού του καιρού-Πότε θα τεθεί σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση
Εντός Οκτωβρίου στο Υπουργικό οι τροποποιήσεις για στεγαστικά σχέδια προσφύγων-Τι αλλάζει
Γραφεία κηδειών ζητούν από ιατρούς να εκδώσουν παράνομα πιστοποιητικά θανάτου επί πληρωμής
Ψάχνει τρόπους να ξεπεράσει τα εμπόδια για το «κτίΖΩ» το ΥΠΕΣ-Οι ευθύνες του δήμου και το plan B
Έτοιμη να δώσει φωνή στους πολίτες μέσω Νόμου η Κυβέρνηση-Online προτάσεις και συλλογή υπογραφών
Επ. Περιβάλλοντος: Δεν υπάρχει βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς ισότητα των φύλων
Υφ. Πολιτισμού: Στέγαση μέρους βιβλίων Ρ. Κατσελλή στην Κυπριακή Βιβλιοθήκη
Η Επίτροπος για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων ΕΕ στη ΓΣ του ΟΗΕ