Στους δρόμους της Σιγκαπούρης τα πρώτα ρομποτικά ταξί
15:30 - 25 Αυγούστου 2016
Λίγοι τυχεροί κάτοικοι της Σιγκαπούρης μπορούν από την Πέμπτη να μετακινούνται δωρεάν με ταξί που οδηγούν τον εαυτό τους.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε ένα προάστιο της μεγαλούπολης από τη νεοσύστατη αμερικανική εταιρεία nuTonomy, η οποία ιδρύθηκε το 2013 από δύο ερευνητές του MIT.
Αν και υπάρχουν κι άλλες εταιρείες που πειραματίζονται με αυτόνομα οχήματα, ανάμεσά τους η Google και η Volvo, η nuTonomy υπερηφανεύεται ότι είναι η πρώτη που προσφέρει την υπηρεσία στο κοινό.
Σε μερικές εβδομάδες πάντως, ταξί χωρίς οδηγό θα ξεκινήσουν δοκιμές στο Πίτσμπουργκ από την εταιρεία Uber.
Στη Σιγκαπούρη, η nuTonomy λανσάρει σε πρώτη φάση έξι οχήματα -τροποποιημένα ηλεκτροκίνητα Renault Zoe και Mitsubishi i-MiEV- με την προοπτική να έχει έναν ολόκληρο εμπορικό στόλο το 2018. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα ρομποτικά ταξί μπορούν να μειώσουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους της Σιγκαπούρης από τα 900.000 στα 300.000.
Σε πρώτη φάση, πάντως, ένας οδηγός θα βρίσκεται πάντα πίσω από το τιμόνι για να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση ανάγκης. Στο πίσω κάθισμα θα βρίσκεται μαζί με τον επιβάτη και ένας μηχανικός που παρακολουθεί τους υπολογιστές του συστήματος.
Οι επίδοξοι πελάτες μπορούν να συμμετέχουν στις δοκιμές μόνο κατόπιν πρόσκλησης από την NuTonomy. Μπορούν να καλούν ταξί από μια εφαρμογή στο κινητό τους και να επιλέξουν έναν από τους σχετικά λίγους προορισμούς που καλύπτουν οι δοκιμές σε μια περιοχή της πόλης έκτασης 6,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Κάθε αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με έξι συσκευές Lidar, σύστημα που βασίζεται σε λέιζερ και λειτουργεί περίπου ως ραντάρ. Στο μπροστινό τμήμα υπάρχουν επίσης δύο κάμερες που ανιχνεύουν εμπόδια και διαβάζουν τους φωτεινούς σηματοδότες.
Ακόμα πάντως κι αν αποδειχθούν ικανοποιητικές οι δοκιμές, η nuTonomy θα έχει να αντιμετωπίσει σημαντικό ανταγωνισμό: Η σουηδική Volvo ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα συμφωνία 300 εκατ. δολαρίων με την Uber για την ανάπτυξη ενός αυτόνομου οχήματος. Η ισραηλινή Mobileye NV υποστηρίζει ότι το όχημα που ανέπτυξε σε συνεργασία με την Delphi Automotive Plc θα είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή το 2019, ενώ η Ford ελπίζει να έχει έτοιμο το αυτόνομο μοντέλο της το 2021.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε ένα προάστιο της μεγαλούπολης από τη νεοσύστατη αμερικανική εταιρεία nuTonomy, η οποία ιδρύθηκε το 2013 από δύο ερευνητές του MIT.
Αν και υπάρχουν κι άλλες εταιρείες που πειραματίζονται με αυτόνομα οχήματα, ανάμεσά τους η Google και η Volvo, η nuTonomy υπερηφανεύεται ότι είναι η πρώτη που προσφέρει την υπηρεσία στο κοινό.
Σε μερικές εβδομάδες πάντως, ταξί χωρίς οδηγό θα ξεκινήσουν δοκιμές στο Πίτσμπουργκ από την εταιρεία Uber.
Στη Σιγκαπούρη, η nuTonomy λανσάρει σε πρώτη φάση έξι οχήματα -τροποποιημένα ηλεκτροκίνητα Renault Zoe και Mitsubishi i-MiEV- με την προοπτική να έχει έναν ολόκληρο εμπορικό στόλο το 2018. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα ρομποτικά ταξί μπορούν να μειώσουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους της Σιγκαπούρης από τα 900.000 στα 300.000.
Σε πρώτη φάση, πάντως, ένας οδηγός θα βρίσκεται πάντα πίσω από το τιμόνι για να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση ανάγκης. Στο πίσω κάθισμα θα βρίσκεται μαζί με τον επιβάτη και ένας μηχανικός που παρακολουθεί τους υπολογιστές του συστήματος.
Οι επίδοξοι πελάτες μπορούν να συμμετέχουν στις δοκιμές μόνο κατόπιν πρόσκλησης από την NuTonomy. Μπορούν να καλούν ταξί από μια εφαρμογή στο κινητό τους και να επιλέξουν έναν από τους σχετικά λίγους προορισμούς που καλύπτουν οι δοκιμές σε μια περιοχή της πόλης έκτασης 6,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Κάθε αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με έξι συσκευές Lidar, σύστημα που βασίζεται σε λέιζερ και λειτουργεί περίπου ως ραντάρ. Στο μπροστινό τμήμα υπάρχουν επίσης δύο κάμερες που ανιχνεύουν εμπόδια και διαβάζουν τους φωτεινούς σηματοδότες.
Ακόμα πάντως κι αν αποδειχθούν ικανοποιητικές οι δοκιμές, η nuTonomy θα έχει να αντιμετωπίσει σημαντικό ανταγωνισμό: Η σουηδική Volvo ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα συμφωνία 300 εκατ. δολαρίων με την Uber για την ανάπτυξη ενός αυτόνομου οχήματος. Η ισραηλινή Mobileye NV υποστηρίζει ότι το όχημα που ανέπτυξε σε συνεργασία με την Delphi Automotive Plc θα είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή το 2019, ενώ η Ford ελπίζει να έχει έτοιμο το αυτόνομο μοντέλο της το 2021.
ΠΗΓΗ: news.in.gr