«Η στροφή του θανάτου» στον Μονιάτη… Ο δρόμος που έχασαν τη ζωή τους 22 άνθρωποι

Χωρίς τέλος ήταν οι τραγωδίες τις προηγούμενες δεκαετίες στον δρόμο Τροόδους – Λεμεσού, λίγο έξω από τον Μονιάτη.

Ο τραγικός απολογισμός των θανατηφόρων τροχαίων μετρά πάνω από 20 νεκρούς μεταξύ των οποίων μαθήτριες, στρατιώτες και αλλοδαποί που ήρθαν στην Κύπρο για μια καλύτερη τύχη.

Το πρώτο πολύνεκρο θανατηφόρο ατύχημα σημειώθηκε περί τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ένα λεωφορείο με μαθήτριες επέστρεφε από σχολική εκδρομή στο Τρόοδος.  Ο χάρος όμως είχε στήσει καρτέρι…

Ο οδηγός του λεωφορείου έχασε τον έλεγχο στην μοιραία στροφή και έπεσε σε μια δεξαμενή νερού. Αποτέλεσμα πέντε μαθήτριες να πνιγούν και άλλες τριάντα να τραυματιστούν.

Λίγους μήνες αργότερα, στις 20 Νοεμβρίου 1989, ένα στρατιωτικό φορτηγό των Βρετανικών Βάσεων έκανε βουτιά στο κενό. Από το φοβερό τροχαίο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους 8 Βρετανοί στρατιώτες. Το γεγονός θυμίζει κάθε μέρα στους διερχόμενους οδηγούς, το μικρό μνημείο που έχει κατασκευαστεί εις μνήμην των νεκρών.

Σημειώνεται πως στο συγκεκριμένο σημείο σημειώθηκαν κι άλλα θανατηφόρα δυστυχήματα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 άλλος ένας οδηγός έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να βρεθεί στον γκρεμό. Από το συγκεκριμένο τροχαίο έχασαν τη ζωή τους τρία άτομα.

Μετά τα δύο πολύνεκρα τροχαία οι αρχές έλαβαν μέτρα και κατασκεύασαν στην άκρη του δρόμου τσιμεντένιο κιγκλίδωμα για να προστατεύει τους οδηγούς.  

Ωστόσο οι τραγωδίες στην μοιραία στροφή δεν σταμάτησαν εκεί…

10 χρόνια αργότερα, ακολούθησε άλλο ένα πολύνεκρο τροχαίο. Η ξέγνοιαστη εκδρομή στο χιονισμένο τοπίο του Τροόδους έμελλε να γίνει εφιάλτης για μια ομάδα αλλοδαπών, αντρών και γυναικών από τις Φιλιππίνες και τη Σρι Λάνκα στις 30 Ιανουαρίου του 2000.

Οι αλλοδαποί στοιβάχτηκαν σαν σαρδέλες στο λεωφορείο και λόγω υπερθέρμανσης των φρένων, ο οδηγός του λεωφορείου έχασε τον έλεγχο  με αποτέλεσμα αυτό να προσκρούσει βίαια στο τσιμεντένιο κιγκλίδωμα. Από το τροχαίο σκοτώθηκαν έξι άνθρωποι ενώ αρκετοί ακρωτηριάστηκαν.

Σύμφωνα με τις αναφορές το λεωφορείο δεν έπαιρνε μπρος και το έσπρωξαν για να ξεκινήσει, ενώ οι επιβάτες κατά τη διαδρομή, έλεγαν στον οδηγό να ελαττώσει ταχύτητα χωρίς όμως να εισακουστούν.

Μετά και το τελευταίο πολύνεκρο θανατηφόρο στην κατηφόρα  πριν την επικίνδυνη στροφή το Τμήμα Δημοσίων έργων, κατασκεύασε λωρίδα διαφυγής, η οποία ωστόσο σύμφωνα με τη κοινοτική αρχή του Μονιάτη δεν προσφέρει τίποτα, αφού είναι πολύ στενή, ενώ δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ από τους οδηγούς.

Μιλώντας στον ΡΕΠΟΡΤΕΡ ο Κοινοτάρχης του Μονιάτη εξέφρασε την ικανοποίηση του για το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια δεν σημειώθηκε κανένα σοβαρό τροχαίο στην περιοχή, ενώ συνέστησε στους οδηγούς να χρησιμοποιούν χαμηλές ταχύτητες στις επικίνδυνες στροφές.

Δειτε Επισης

Η Χαμάς απάντησε θετικά στην πρόταση ΗΠΑ για κατάπαυση του πυρός 60 ημερών, με ανταλλαγή ομήρων
Ελεύθερος με όρους εκζητούμενος 38χρονος από την Ιορδανία
Σε αστυνομικούς σταθμούς οι έξι ανήλικοι για τα επεισόδια σε δομή-Αναζητούν χώρους διαμονής οι ΥΚΕ
Αναλαμβάνει την ευθύνη ο Αγγελίδης για το χαστούκι του ΕΔΑΔ αλλά... «Η έμπρακτη ανάληψη ευθύνης δεν συνάδει με την αποχώρησή μου»
Nordic Monitor: Η Τουρκία έστησε δίκτυο κατασκοπείας στην Ευρώπη με κονδύλια της ΕΕ
Νεκρός με τρεις σφαίρες στον λαιμό άνδρας στην Αγία Παρασκευή-«Κλειδί» για την υπόθεση η ταυτότητα του
Χειροπέδες σε 27χρονο για πυρκαγιά στη Φασούλα-Μαρτυρία ότι χρησιμοποιούσε σμυρίλιο
Υπό πενθήμερη κράτηση οι ύποπτοι για τα 19 κιλά ναρκωτικά στο Τραχώνι
Προκαλεί ξανά ο Καπηλιώτης για Βαρωσιώτου-«Καλά της είπε και αν της είπε να ακυρώσει το πόρισμα»
Τον Κωνσταντίνο Πετρίδη ως μάρτυρα υπεράσπισης κάλεσε η πλευρά Συλλούρη-Τζιοβάνη στη δίκη Al Jazeera