Αυτόνομα αυτοκίνητα από τη Ford ως το 2021

Η Ford ανακοίνωσε ότι έθεσε τον φιλόδοξο στόχο να έχει παράγει μαζικά έως το 2021 ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο, το οποίο δεν θα χρειάζεται οδηγό. Τη σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, έκανε ο πρόεδρος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Μαρκ Φιλντς σε εκδήλωση στην Καλιφόρνια.
 
Η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τα κεφάλαια που επενδύει στο ερευνητικό κέντρο της στη Σίλικον Βάλεϊ και να κάνει πρόσθετες επενδύσεις σε άλλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Η Ford θέλει οι καταναλωτές να μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα τέτοιο αυτόνομο όχημα έως το 2021, πιθανώς στο πλαίσιο μιας υπηρεσίας "κοινόχρηστης" χρήσης ΙΧ, τύπου Uber, αλλά χωρίς οδηγό.
 
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, που θέλει πλέον να την βλέπουν οι άλλοι περισσότερο ως εταιρεία τεχνολογίας, αποφάσισε να ακολουθήσει την αυτόνομη πορεία της, ανταγωνιζόμενη τους γίγαντες της Σίλικον Βάλεϊ, όπως την Google και την Apple, που επίσης προωθούν τα δικά τους αυτόνομα οχήματα.
 
H Google βρίσκεται σε πιο προχωρημένο στάδιο από όλους, καθώς τα αυτόνομα οχήματά της βρίσκονται υπό δοκιμή στους δρόμους εδώ και χρόνια. Όπως και η Google, η Ford έκανε γνωστό ότι θα εστιάσει στην αυτονομία "επιπέδου 4", δηλαδή στην τεχνολογία υψηλού επιπέδου, που επιτρέπει στα οχήματα να λειτουργούν τελείως μόνα τους, χωρίς επιτήρηση από άνθρωπο, μέσα σε μια πόλη.
 
Υπάρχει ένα ακόμη επίπεδο, το πέντε, όπου η πλήρης αυτονομία του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, εντός ή εκτός πόλης.
 
Η Ford ξεκαθάρισε ότι δεν ενδιαφέρεται για χαμηλότερα επίπεδα ημι-αυτονομίας, όπου ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα το νου του (επίπεδο δύο) ή σε έκτακτες καταστάσεις (επίπεδο τρία). Για παράδειγμα, το σύστημα Autopilot της Tesla, που αλλάζει λωρίδες κυκλοφορίας μόνο του και κινεί το όχημα ανάλογα με την κυκλοφορία του δρόμου, θεωρείται επιπέδου δύο. Όμως τα απανωτά ατυχήματα (μεταξύ των οποίων ένα θανατηφόρο) με τέτοια οχήματα έχουν δημιουργήσει αμφιβολίες για την αξιοπιστία τους.
 
Στο σημείο αυτό οι απόψεις της Ford και της Google συμπίπτουν, καθώς και η τελευταία έχει εκφράσει ανησυχίες για τις επιπτώσεις στην ασφάλεια από την ημι-αυτόνομη οδήγηση. Με άλλα λόγια, οι δύο εταιρείες θεωρούν ότι αν ο υπολογιστής δεν έχει παντού και πάντα την πλήρη ευθύνη του οχήματος, δεν μπορεί κανείς να έχει εμπιστοσύνη. Ο διευθυντής τεχνολογίας της Ford Ρατζ Ναίρ δήλωσε ότι η εταιρεία δεν είναι πιθανό να έχει έτοιμο πριν το 2025 ένα ακόμη πιο προχωρημένο αυτόνομο όχημα χωρίς τιμόνι και χωρίς πεντάλια, εργάζεται όμως προς αυτή την κατεύθυνση.
 
ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Λίγοι μήνες στο διάστημα δεν προκαλούν μόνιμη γνωστική εξασθένηση
Επιστήμονες απάντησαν επιτέλους στο ερώτημα αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα
Ο «Guardian» δεν θα χρησιμοποιεί πλέον το «Χ» λόγω... Ίλον Μασκ
Έρευνες για φοροδιαφυγή στα γραφεία του Netflix στο Παρίσι και στο Άμστερνταμ
Αφαίρεσε σχεδόν όλες τις ταινίες με ιστορίες Παλαιστινίων δημιουργών το Netflix-Πλήθος αντιδράσεων
Η ακρόαση μουσικής μπορεί να επιταχύνει την ανάρρωση από χειρουργική επέμβαση
ΒΙΝΤΕΟ: Εντυπωσιακή η νέα δοκιμαστική πτήση του γιγαντιαίου Starship του Έλον Μασκ
Οδηγία Κομισιόν για πιο εύχρηστες ηλεκτρονικές συσκευές-Τι αλλάζει από τις 28 Δεκεμβρίου
Ανήλικες συνευρίσκονται με αγνώστους και «χάνουν» όσες μείνουν έγκυοι-Ανησυχία για το challenge
Κάθε τρία δευτερόλεπτα νοσεί κάποιος στον κόσμο με άνοια