Αστυνομία προς οδηγούς: Προσοχή στον αυτοκινητόδρομο

Ενόψει του Δεκαπενταυγούστου και της μαζικής εξόδου πολιτών από τις πόλεις, η αστυνομία υπενθυμίζει τις βασικές αρχές ορθής χρήσης των αυτοκινητοδρόμων,  για αποφυγή δυστυχημάτων.
 
Ο αυτοκινητόδρομος διεθνώς θεωρείται ο πιο ασφαλής δρόμος γιατί δεν υπάρχουν φώτα τροχαίας, διασταυρώσεις, διαβάσεις πεζών. Απαγορεύεται η κυκλοφορία πεζών, η διέλευση ποδηλατιστών και οι κατευθύνσεις είναι μονόδρομες.
 
Από την άλλη όμως όσο ασφαλής είναι, τόσο επικίνδυνος καθίσταται αν δεν γνωρίζουμε τις βασικές αρχές που διέπουν την ορθή του χρήση, δεδομένου του ότι αναπτύσσονται αρκετά υψηλές ταχύτητες.
 
Γι αυτούς τους λόγους απαιτείται νηφαλιότητα και δεξιότητα στην οδήγηση, να τηρείται το όριο ταχύτητας, καθώς και άριστη γνώση των βασικών κανόνων χρήσης του. Ως εκ τούτου:
 
Τα μηχανοκίνητα οχήματα πρέπει να οδηγούνται στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.
 
Η χρήση της μεσαίας και τρίτης δεξιάς λωρίδας σε αυτοκινητόδρομο με τρείς λωρίδες κυκλοφορίας, επιτρέπεται μόνο για προσπέρασμα, όταν η αριστερή λωρίδα ή η μεσαία είναι κατειλημμένη και για τόσο χρόνο και όση απόσταση χρειάζεται για επάνοδο στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας ή για παραχώρηση προτεραιότητας σε όχημα που εισέρχεται στον αυτοκινητόδρομο. Δεν επιτρέπεται το προσπέρασμα από αριστερά, εκτός σε περίπτωση συμφόρησης, όπου η τροχαία κίνηση στη μεσαία ή τη δεξιότερη λωρίδα κυκλοφορίας κινείται με χαμηλότερη ταχύτητα από την τροχαία στην αριστερότερη λωρίδα.
 
Μετά από κάθε προσπέρασμα επανερχόμαστε στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Εάν έχουμε οποιανδήποτε αμφιβολία ότι υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος δεν προσπερνούμε.
 
Πριν την αλλαγή σε δεξιότερη λωρίδα πρέπει να δοθούν όλα τα αναγκαία προειδοποιητικά σήματα και να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για ασφαλή αλλαγή λωρίδας.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση της δεξιάς λωρίδας από οχήματα βαρέως τύπου, φορτηγά, λεωφορεία και οχήματα που σύρουν ρυμουλκούμενα.
 
Σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, το ανώτατο όριο ταχύτητας για φορτηγά, ρυμουλκά, αρθρωτά και για οχήματα με ρυμουλκούμενα, τα οποία έχουν απόβαρο μεγαλύτερο των 3000 κιλών, είναι τα 80 ΧΑΩ.

Κινούμαστε πάντοτε μέσα στα όρια κάθε λωρίδας στο οδόστρωμα, τα οποία καθορίζονται με γραμμές λευκού χρώματος
 
Ο οδηγός που εξέρχεται από αυτοκινητόδρομο υποχρεούται να καταλάβει έγκαιρα τη λωρίδα κυκλοφορίας που αντιστοιχεί στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου.
 
Όσον αφορά στη λωρίδα ασφαλείας του αυτοκινητόδρομου γενικά απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση οχήματος. Η λωρίδα ασφαλείας πρέπει να χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης και ΜΟΝΟ όταν το όχημα ακινητοποιείται λόγω μηχανικής βλάβης ή σε άλλες εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ έκτακτης ασθένειας, ή παροχής βοήθειας σε τροχαίο δυστύχημα). Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να λαμβάνονται όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα ασφαλείας.
 
Υπενθυμίζουμε για ακόμη μια φορά ότι η σωστή και ασφαλής οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους έχει απόλυτη ανάγκη την αμέριστη προσοχή του οδηγού και την ευλαβική τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο οδηγός πρέπει να θυμάτε ότι οφείλει να σέβεται τη ζωή των επιβαινόντων του οχήματός του και να δείχνει σεβασμό προς τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
 

Δειτε Επισης

«Ηθική και νομική ευθύνη» Τουρκίας να συνεργαστεί στο ζήτημα αγνοουμένων
Η πολιτεία στηρίζει παντοιοτρόπως το Μέλαθρο Αγωνιστών ΕΟΚΑ
Αλλάζει επιτέλους το σκηνικό του καιρού-Βροχές, καταιγίδες και χαλάζι
Με στόχο τον Σεπτέμβριο του 2025 η επαναλειτουργία του Δασικού Κολλεγίου
Στα σκαριά κρατική εταιρεία ιδιωτικού δικαίου για την εμπορία κυπριακών πατατών
Βασικός πυλώνας η Ανώτατη Εκπαίδευση-Μελετά σιερά αιτημάτων το ΥΠΑΝ
Διακοπή νερού στη περιοχή Κτηματολογίου στη Λάρνακα
Στόχος η προβολή του Πεδιαίου ως πολύτιμου οικοσυστήματος
Πιο συχνά τα ακραία καιρικά φαινόμενα λόγω κλιματικής αλλαγής-Δύσκολο να προβλεφθούν με ακρίβεια
Ο Οκτώβρης ήταν ο πιο άνομβρος μήνας στην καταγεγραμμένη ιστορία