Στη βάση διαλόγου και επιστημονικής τεκμηρίωσης όλες οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας
23:21 - 06 Ιουλίου 2016

Σε σχέση με τους νέους Κανονισμούς λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης που θα συζητηθούν αύριο στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και τις σχετικές δηλώσεις που έγιναν σήμερα για το θέμα, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, με ανακοίνωση του, επισημαίνει ότι για την ετοιμασία των νέων Κανονισμών Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης προηγήθηκε εκτεταμένος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Στις σαράντα τέσσερις (44) τρίωρες συναντήσεις της Ειδικής Επιτροπής που ετοίμασε τους νέους κανονισμούς, σημειώνει, συμμετείχαν μάχιμοι εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ), του Συνδέσμου Διευθυντών Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης και των Υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής και Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας. Υπενθυμίζεται δε, ότι οι προτάσεις της Ειδικής Επιτροπής, παρουσιάστηκαν στο Συμβούλιο Παιδείας Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, που πραγματοποιήθηκε στις 18 Απριλίου 2016, με συμμετοχή εκπροσώπων όλων των κομμάτων και πολλών άλλων φορέων. Αξιοσημείωτο, άλλωστε, είναι το γεγονός ότι για τα πλείστα ζητήματα υπήρξε ομοφωνία μεταξύ των μελών της Ειδικής Επιτροπής.
Αναφορικά με την πρόταση του Υπουργείου για καθιέρωση Εξετάσεων Τετραμήνων, τονίζεται ιδιαίτερα ότι αυτή χαρακτηρίζεται από πλήρη επιστημονική τεκμηρίωση, καθώς βασίζεται σε εμπεριστατωμένη έκθεση Επιστημονικής Επιτροπής που διόρισε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ειδικά για το σκοπό αυτό. Η πρόταση αυτή συζητήθηκε στο ίδιο Συμβούλιο Παιδείας, όπου αντιμετωπίστηκε θετικά από τους περισσότερους από τους φορείς που συμμετείχαν σε αυτό.
Σε ό,τι αφορά την πρόταση για διαφοροποίηση της στήριξης που λαμβάνουν οι μαθητές με αυξημένο ρίσκο αναλφαβητισμού, επισημαίνεται ότι αυτή, όπως σε όλες τις περιπτώσεις, στηρίζεται επίσης σε επιστημονικά δεδομένα μιας τρίτης Επιστημονικής Επιτροπής που διορίστηκε από το Υπουργείο για τη διαμόρφωση ενιαίας πολιτικής για τη σχολική επιτυχία όλων των παιδιών και την προώθηση του αλφαβητισμού. Στη βάση των εισηγήσεων της Επιτροπής, το Υπουργείο θα ξεκινήσει να εφαρμόζει από την επόμενη σχολική χρονιά, σχέδιο δράσης που περιλαμβάνει μέτρα για τη σχολική επιτυχία όλων των παιδιών και την προώθηση του αλφαβητισμού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
“Η προσπάθεια που παρατηρείται για προβολή μιας διαστρεβλωμένης εικόνας για την παιδεία μας καθώς και η προσπάθεια δημιουργίας μιας τεχνητής αναστάτωσης και εντάσεων στον χώρο της εκπαίδευσης, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να επιφέρει στον τόπο. Επιπρόσθετα, η απαξίωση και η αμφισβήτηση της επιστημονικής εγκυρότητας των προτάσεων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, προσβάλλει όλους όσους εργάστηκαν και συνεισέφεραν στην ετοιμασία τους με την επιστημονική τους γνώση και την εμπειρία τους μέσα από τον χώρο της εκπαίδευσης”, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Επιδίωξη του Υπουργείου μέσω της πρότασής του για άμεση εφαρμογή των νέων Κανονισμών Λειτουργίας, αναφέρεται στην ανακοίνωση, είναι να μην αφήσει τα σχολεία μας να λειτουργήσουν, για μια ακόμη μια σχολική χρονιά, με διαδικασίες που έχουν κριθεί και χαρακτηριστεί ως προβληματικές.
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, σημειώνει ότι με σοβαρότητα και αίσθημα υψηλής ευθύνης θα συνεχίσει να υπηρετεί τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, με προτάσεις που λαμβάνουν υπόψη το συμφέρον του συνόλου της κυπριακής κοινωνίας, με σεβασμό στον διάλογο και με επιστημονική τεκμηρίωση, χωρίς να υπακούει σε κομματικά συμφέροντα.
Πηγή: ΚΥΠΕ