Drones πετούν κοντά σε στρατόπεδα

Προβληματισμός επικρατεί σε ΓΕΕΦ και Υπουργείο Άμυνας, εξ αιτίας περιστατικών πτήσης, κοντά σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις,  μη επανδρωμένων πτητικών μέσων (drones).  Η εξέλιξη αυτή επαναφέρει το θέμα καταρτισμού εθνικής νομοθεσίας για τους κανόνες που θα πρέπει να διέπουν τη χρήση drones, μιας και το σχετικό διάταγμα που εξέδωσε ο υπουργός Μεταφορών αποτελεί προσωρινό μέτρο διαχείρισης της κατάστασης. Παρ’ όλα αυτά δεν αναμένονται εξελίξεις προς αυτή την κατεύθυνση το επόμενο διάστημα.
 
Drones κοντά σε στρατόπεδα
Σε δυο τουλάχιστον περιπτώσεις, εντοπίστηκαν drones να πετούν πολύ κοντά σε στρατόπεδα, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες σε ΓΕΕΦ και υπουργείο Άμυνας, μεταξύ άλλων και για θέματα ασφάλειας. «Δεν μας απασχολεί τόσο το γεγονός ότι μπορεί να ληφθούν φωτογραφίες πάνω  από τις στρατιωτικές μας εγκαταστάσεις, εξάλλου τις δυνατότητες αυτές παρέχει στον οποιοδήποτε και η Google earth, αυτό που μας προβληματίζει περισσότερο είναι το θέμα της ασφάλειας», ανέφερε στο ΡΕΠΟΡΤΕΡ Online πηγή από το Υπουργείο Άμυνας.Υπενθυμίζεται ότι βάσει του διατάγματος που εξέδωσε τον περασμένο Νοέμβριο ο Υπουργός Μεταφορών,  απαγορεύονται οι πτήσεις drones «άνωθεν, πλησίον ή εντός στρατιωτικών εγκαταστάσεων», καθώς επίσης και η φωτογράφηση εγκαταστάσεων και υποδομών της Εθνικής Φρουράς. Βάσει του υπουργικού διατάγματος, για να  χρησιμοποιεί κάποιος drone, θα πρέπει να λάβει εκ των προτέρων άδεια  από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας. Στις περιπτώσεις πτήσεων πάνω από στρατόπεδα, χρειάζεται επιπλέον άδεια από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο με τη σειρά του ενημερώνει σχετικά το ΓΕΕΦ. Η Εθνική Φρουρά, αφού ενημερωθεί, θα παρακολουθεί τη πτήση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους, ενώ σε περίπτωση που εγερθούν υποψίες για λήψη παράνομων φωτογραφιών,  έχει το δικαίωμα να ελέγξει το περιεχόμενο του υλικού που καταγράφηκε.
 
Αργεί ακόμα η νομοθεσία
Τα πιο πάνω περιστατικά φέρνουν ξανά στο προσκήνιο την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης για τα θέματα που αφορούν τις πτήσεις drones. Το υπουργικό διάταγμα που εφαρμόστηκε πριν από οκτώ μήνες,  προκειμένου να τεθούν κάποιοι κανόνες στην ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατούσε μέχρι τότε, είναι μεν ένα βήμα προς τη βελτίωση της κατάστασης, ωστόσο δεν παύει από το να αποτελεί μια προσωρινή ρύθμιση. Όπως μας ανέφερε ανώτερος αξιωματούχος  από το ΥΠΑΜ, πρέπει οπωσδήποτε να ψηφιστεί σχετική νομοθεσία για καλύτερο έλεγχο της κατάστασης. Παρ’ όλα αυτά, η νομοθετική ρύθμιση του θέματος  φαίνεται να αργεί πολύ ακόμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας περιμένουν το καταρτισμό ευρωπαϊκών κανονισμών για drones  από την EASA  (European Aviation  Safety Agency). Πάνω στους ευρωπαϊκούς αυτούς κανονισμούς θα στηριχθούν για τη δημιουργία της εθνικής νομοθεσίας.  Η EASA δεν αναμένεται να εκδώσει τους κανονισμούς της σε διάστημα συντομότερο του ενός έτους, συνεπώς  καθίσταται ξεκάθαρο ότι στην Κύπρο δεν αναμένονται αλλαγές σύντομα.  
Σημειώνεται ότι το υπουργικό διάταγμα μπορεί να επιβάλει μόνο διοικητικές κυρώσεις  σε όσους πιαστούν να παραβαίνουν τις πρόνοιες του.
 
 

Δειτε Επισης

Ηλικιωμένη έχασε τη ζωή της σε ορεινή κοινότητα περιμένοντας το ασθενοφόρο
Υπ. Γεωργίας: Εξετάζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο φάκελος ροδοστάγματος Αγρού ως ΠΠΓΕ
Νέο Νομικό Πλαίσιο Ελέγχου Εγκαταστάσεων Υγρών Πετρελαιοειδών
Α. Μιχαηλίδου: Κατά 100% η εργοδότηση αποφοίτων ΜΙΕΕΚ την τελευταία διετία
Υψηλές συγκεντρώσεις σκόνης, συστήνεται αποφυγή ανοικτών χώρων
Βροχές στο μενού του καιρού-Στους 26 βαθμούς η θερμοκρασία
Πάνω από 280 υιοθεσίες στην Κύπρο μέσα σε πέντε χρόνια-Τριψήφιος ο αριθμός των αιτήσεων από το 2021
Καταγγελίες επιβατών για προβληματικά check-in, καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στα αεροδρόμια
Μόνο το ένα τέταρτο των αιτητών ή κατόχων ασύλου εισφέρουν στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις
Άδικη απόφαση της Βουλής για περίθαλψη κρατικών υπαλλήλων καταγγέλλει η Ισότητα