Σε λειτουργία το μεγαλύτερο και βαθύτερο τούνελ του κόσμου

Τις πύλες της άνοιξε επίσημα την Τετάρτη η μεγαλύτερη και βαθύτερη σιδηροδρομική σήραγγα που έχει φτιαχτεί ποτέ παγκοσμίως, 17 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών κάτω από τις ελβετικές Άλπεις.


Η "κατασκευή του αιώνα", όπως χαρακτηρίζεται στην Ελβετία το τούνελ Γκοτάρντ, εγκαινιάστηκε με κάθε επισημότητα, υπό το βλέμμα υψηλών προσκεκλημένων, όπως η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ και ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι. Οι προαναφερόμενοι μάλιστα, είχαν την τύχη να απολαύσουν και την πρώτη βόλτα στη σήραγγα, μαζί με τον Ελβετό πρόεδρο Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν.


 
Πέρα από το τούνελ πάντως, τα βλέμματα τράβηξε και η τελετή που πραγματοποιήθηκε, κατά την οποία παρέλασαν άμαξες με άλογα, καλλιτέχνες ντυμένοι εργάτες, κριάρια και διάφορα άλλα αμφιβόλου αισθητικής.

Το μήκους 57 χιλιομέτρων τούνελ συνδέει τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη με τρένα μεγάλης ταχύτητας κάτω από τις Άλπεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ολοκλήρωση του έργου έγινε εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε τεθεί.

Φτάνοντας σε βάθος 2,3 χιλιομέτρων, η σήραγγα μειώνει κατά μία ώρα το ταξίδι από την Ζυρίχη της Ελβετίας στο Μιλάνο της Ιταλίας. Τα τρένα θα διασχίζουν το τούνελ σε μόλις 20 λεπτά, πιάνοντας ταχύτητες έως 250χλμ./ώρα, σύμφωνα με τους αρμόδιους.


Για την ιστορία, μέχρι πριν τη λειτουργία του ελβετικού τούνελ, τα πρωτεία ως η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, κρατούσε η σήραγγα Σεϊκάν στη βόρεια Ιαπωνία με 53,9 χιλιόμετρα μήκος και ακολουθούσε η σήραγγα της Μάγχης μεταξύ της Βρετανίας και της Γαλλίας, με 50,5 χιλιόμετρα.
Η γραμμή, η οποία θα λειτουργήσει πλήρως τον ερχόμενο Δεκέμβριο, θα αποτελέσει έναν κύριο σιδηροδρομικό διάδρομο σε όλη την Ευρώπη, από το Ρότερνταμ, στα βόρεια της Ολλανδίας, ως τη Γένοβα, στη Μεσόγειο.


 
"Ο κύριος λόγος κατασκευής της σήραγγας ήταν η μετακίνηση των εμπορευμάτων να φύγει από τον αυτοκινητόδρομο και να γίνει αποκλειστικώς με τρένα", δήλωσε εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρίας. Τα οικονομικά οφέλη από την αύξηση του εμπορίου και τα ταξίδια μέσω του τούνελ αναμένεται να υπερκαλύψουν το ποσό των περίπου 10,7 δισ. ευρώ που κόστισε το έργο.


Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα σήραγγα πήρε το "πράσινο φως" από τους Ελβετούς πολίτες με δημοψήφισμα το 1992. Περίπου 2.600 άτομα εργάστηκαν στην κατασκευή της, με 9 να χάνουν τη ζωή τους στην πορεία των εργασιών ενώ χρησιμοποιήθηκαν περίπου 3.200 χιλιόμετρα καλωδίων, τα οποία αν ήταν τεντωμένα θα έφταναν από τη Μαδρίτη έως τη Μόσχα.


"Όσο πιο βαθιά πηγαίνεις, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία στα βράχια", είπε εκπρόσωπος της εταιρίας, προσθέτοντας ότι χωρίς τον κατάλληλο εξαερισμό, οι θερμοκρασίες στο τούνελ θα μπορούσαν να φτάσουν τους 45 βαθμούς Κελσίου. "Η σήραγγα είναι 10 φορές ασφαλέστερη από το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελβετία" επεσήμανε.

 

Δειτε Επισης

Κατηγόρησε τον Πρόεδρο για «εμπλοκή της Κύπρου στη ζώνη απειλής» για πολιτικό κέρδος ο Τατάρ
Η Τεχεράνη επιδιώκει επειγόντως συνομιλίες με ΗΠΑ και Ισραήλ για τον τερματισμό των εχθροπραξιών
Για διαχρονική, απόλυτη διακριτική εξουσία του Υπουργικού για το ΚΕΠ μίλησε η υπεράσπιση στη δίκη Al Jazeera
Ουρές χιλιομέτρων σε αυτοκινητοδρόμους καθώς κάτοικοι της Τεχεράνης επιχειρούν να φύγουν εν μέσω επιδρομών
Τελική ευθεία για αποζημιώσεις κουρεμένων με νέα πλατφόρμα επιβεβαίωσης αιτήσεων
Οδηγία εκκένωσης από το Νετανιάχου στους κατοίκους της Τεχεράνης-«Βρισκόμαστε στον δρόμο προς τη νίκη»
Σημαντικό πλήγμα στην αγορά ναρκωτικών κατάφερε η ΕΕ-Διέλυσε την πλατφόρμα Archetyp στο dark web
Οι «σιδερένιες ασπίδες» του Ισραήλ-Πώς επιστρατεύεται το Iron Dome και γιατί το μέλλον είναι το Iron Beam
Συντονίζεται η ευρωπαϊκή διπλωματική προσέγγιση για Ισραήλ και Ιράν
Στη Βουλή η άρνηση για διώξεις στην υπόθεση Θανάση-Αυτεπάγγελτο θέμα στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων