Σε λειτουργία το μεγαλύτερο και βαθύτερο τούνελ του κόσμου

Τις πύλες της άνοιξε επίσημα την Τετάρτη η μεγαλύτερη και βαθύτερη σιδηροδρομική σήραγγα που έχει φτιαχτεί ποτέ παγκοσμίως, 17 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών κάτω από τις ελβετικές Άλπεις.


Η "κατασκευή του αιώνα", όπως χαρακτηρίζεται στην Ελβετία το τούνελ Γκοτάρντ, εγκαινιάστηκε με κάθε επισημότητα, υπό το βλέμμα υψηλών προσκεκλημένων, όπως η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ και ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι. Οι προαναφερόμενοι μάλιστα, είχαν την τύχη να απολαύσουν και την πρώτη βόλτα στη σήραγγα, μαζί με τον Ελβετό πρόεδρο Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν.


 
Πέρα από το τούνελ πάντως, τα βλέμματα τράβηξε και η τελετή που πραγματοποιήθηκε, κατά την οποία παρέλασαν άμαξες με άλογα, καλλιτέχνες ντυμένοι εργάτες, κριάρια και διάφορα άλλα αμφιβόλου αισθητικής.

Το μήκους 57 χιλιομέτρων τούνελ συνδέει τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη με τρένα μεγάλης ταχύτητας κάτω από τις Άλπεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ολοκλήρωση του έργου έγινε εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε τεθεί.

Φτάνοντας σε βάθος 2,3 χιλιομέτρων, η σήραγγα μειώνει κατά μία ώρα το ταξίδι από την Ζυρίχη της Ελβετίας στο Μιλάνο της Ιταλίας. Τα τρένα θα διασχίζουν το τούνελ σε μόλις 20 λεπτά, πιάνοντας ταχύτητες έως 250χλμ./ώρα, σύμφωνα με τους αρμόδιους.


Για την ιστορία, μέχρι πριν τη λειτουργία του ελβετικού τούνελ, τα πρωτεία ως η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, κρατούσε η σήραγγα Σεϊκάν στη βόρεια Ιαπωνία με 53,9 χιλιόμετρα μήκος και ακολουθούσε η σήραγγα της Μάγχης μεταξύ της Βρετανίας και της Γαλλίας, με 50,5 χιλιόμετρα.
Η γραμμή, η οποία θα λειτουργήσει πλήρως τον ερχόμενο Δεκέμβριο, θα αποτελέσει έναν κύριο σιδηροδρομικό διάδρομο σε όλη την Ευρώπη, από το Ρότερνταμ, στα βόρεια της Ολλανδίας, ως τη Γένοβα, στη Μεσόγειο.


 
"Ο κύριος λόγος κατασκευής της σήραγγας ήταν η μετακίνηση των εμπορευμάτων να φύγει από τον αυτοκινητόδρομο και να γίνει αποκλειστικώς με τρένα", δήλωσε εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρίας. Τα οικονομικά οφέλη από την αύξηση του εμπορίου και τα ταξίδια μέσω του τούνελ αναμένεται να υπερκαλύψουν το ποσό των περίπου 10,7 δισ. ευρώ που κόστισε το έργο.


Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα σήραγγα πήρε το "πράσινο φως" από τους Ελβετούς πολίτες με δημοψήφισμα το 1992. Περίπου 2.600 άτομα εργάστηκαν στην κατασκευή της, με 9 να χάνουν τη ζωή τους στην πορεία των εργασιών ενώ χρησιμοποιήθηκαν περίπου 3.200 χιλιόμετρα καλωδίων, τα οποία αν ήταν τεντωμένα θα έφταναν από τη Μαδρίτη έως τη Μόσχα.


"Όσο πιο βαθιά πηγαίνεις, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία στα βράχια", είπε εκπρόσωπος της εταιρίας, προσθέτοντας ότι χωρίς τον κατάλληλο εξαερισμό, οι θερμοκρασίες στο τούνελ θα μπορούσαν να φτάσουν τους 45 βαθμούς Κελσίου. "Η σήραγγα είναι 10 φορές ασφαλέστερη από το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελβετία" επεσήμανε.

 

Δειτε Επισης

ΒΙΝΤΕΟ: Φωτιά σε ξενοδοχείο χιονοδρομικού κέντρου στην Τουρκία–Δέκα νεκροί και 31 τραυματίες
Ο de facto ηγέτης της Συρίας ισχυρίζεται ότι ο Τραμπ θα φέρει την ειρήνη στη Μ.Ανατολή
ΒΙΝΤΕΟ: Κατηγορούν τον Ίλον Μασκ για ναζιστικό χαιρετισμό-«Άγαρμπη χειρονομία»
Διαβεβαιώσεις της Χαμάς για την απελευθέρωση ομήρων-Αναμένεται να αφήσει 33 ομήρους
Ο Τραμπ απένειμε χάρη στους εισβολείς του Καπιτωλίου και κήρυξε κατάσταση εκτακτής ανάγκης στα σύνορα με Μεξικό
Στο μικροσκόπιο του Ευρωκοινοβουλίου οι σχέσεις με ΗΠΑ επί εποχής Τραμπ-Βάζει φρένο στις απουσίες η Μέτσολα
Η Διώρυγα είναι και θα είναι του Παναμά, απαντά στον Τραμπ ο πρόεδρος της χώρας
Το αμήχανο φιλί που έδωσε ο Τράμπ στη Μελάνια στην ορκωμοσία-Τι συνέβη
Ο Τραμπ αποσύρει ξανά τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα
Διχασμένο το Ευρωκοινοβούλιο για τα μέτρα για την Κλιματική Αλλαγή-Η τοποθέτηση Γεωργίου