Επιβεβαίωση ποινής για τον καπετάνιο του Κονκόρτια
07:15 - 01 Ιουνίου 2016
Το εφετείο της Φλωρεντίας επιβεβαίωσε χθες βράδυ την ετυμηγορία της πρωτοβάθμιας δικαιοσύνης για καταδίκη σε κάθειρξη δεκαέξι ετών του Φραντσέσκο Σκεττίνο, του κυβερνήτη του πλοίου " Κόστα Κονκόρντια".
Το Κόστα Κονκόρντια ναυάγησε στις 13 Ιανουάριου 2012 έπειτα από πρόσκρουση σε ύφαλο, κοντά στο μικρό νησί Τζίλιο της κεντρικής Ιταλίας. Τριάντα δυο άτομα έχασαν την ζωή τους και οι τραυματίες ξεπέρασαν τους εκατό. Ο Σκεττίνο, σύμφωνα με σειρά μαρτυριών, είχε προσπαθήσει να κάνει ένα είδος "υπόκλισης" μπροστά από το νησί και λόγω υπερβολικής κλίσης το κρουαζιερόπλοιο- στο οποίο επέβαιναν πάνω από τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι- προσέκρουσε σε ύφαλο και άρχισε να μπάζει νερό.
Ο γενικός εισαγγελέας Τζανκάρλο Φερρούτσι είχε ζητήσει την καταδίκη του Σκεττίνο σε κάθειρξη είκοσι επτά ετών, αλλά οι δικαστές αποφάσισαν να μην ξεπεράσουν τα δεκαέξι χρόνια κάθειρξης της πρώτης δίκης, μια ποινή η οποία επιβάλλεται για εγκατάλειψη πλοίου, εξ αμελείας ναυάγιο, πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, εγκατάλειψη επιβατών και εξ αμελείας πρόκληση σωματικής βλάβης. Οι συνήγοροι υπεράσπισης του Φραντσέσκο Σκεττίνο επιχείρησαν να αποδείξουν ότι θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη το ότι μέρος της ευθύνης βαραίνει τον πηδαλιούχο και τους υπόλοιπους συνεργάτες του καπετάνιου.
Ο κυβερνήτης του Κόστα Κονκόρντια είχε αρνηθεί να επιστρέψει στο πλοίο, όταν ο επικεφαλής του λιμενικού Γκρεγκόριο Ντε Φάλκο του είχε ουσιαστικά δώσει την διαταγή αυτή, μέσω ασύρματου και κινητού τηλεφώνου.
Το Κόστα Κονκόρντια ναυάγησε στις 13 Ιανουάριου 2012 έπειτα από πρόσκρουση σε ύφαλο, κοντά στο μικρό νησί Τζίλιο της κεντρικής Ιταλίας. Τριάντα δυο άτομα έχασαν την ζωή τους και οι τραυματίες ξεπέρασαν τους εκατό. Ο Σκεττίνο, σύμφωνα με σειρά μαρτυριών, είχε προσπαθήσει να κάνει ένα είδος "υπόκλισης" μπροστά από το νησί και λόγω υπερβολικής κλίσης το κρουαζιερόπλοιο- στο οποίο επέβαιναν πάνω από τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι- προσέκρουσε σε ύφαλο και άρχισε να μπάζει νερό.
Ο γενικός εισαγγελέας Τζανκάρλο Φερρούτσι είχε ζητήσει την καταδίκη του Σκεττίνο σε κάθειρξη είκοσι επτά ετών, αλλά οι δικαστές αποφάσισαν να μην ξεπεράσουν τα δεκαέξι χρόνια κάθειρξης της πρώτης δίκης, μια ποινή η οποία επιβάλλεται για εγκατάλειψη πλοίου, εξ αμελείας ναυάγιο, πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, εγκατάλειψη επιβατών και εξ αμελείας πρόκληση σωματικής βλάβης. Οι συνήγοροι υπεράσπισης του Φραντσέσκο Σκεττίνο επιχείρησαν να αποδείξουν ότι θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη το ότι μέρος της ευθύνης βαραίνει τον πηδαλιούχο και τους υπόλοιπους συνεργάτες του καπετάνιου.
Ο κυβερνήτης του Κόστα Κονκόρντια είχε αρνηθεί να επιστρέψει στο πλοίο, όταν ο επικεφαλής του λιμενικού Γκρεγκόριο Ντε Φάλκο του είχε ουσιαστικά δώσει την διαταγή αυτή, μέσω ασύρματου και κινητού τηλεφώνου.