Απαισιοδοξία ελέω δημοψηφίσματος στη Βρετανική αγορά
10:28 - 29 Απριλίου 2016
Η αβεβαιότητα για τα πιθανά αποτελέσματα του δημοψηφίσματος για την παραμονή ή όχι της χώρας στην Ευρωπαϊκή λνωση προκάλεσε έντονη ανησυχία στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις τον Απρίλιο, σύμφωνα με δύο σφυγμομετρήσεις που δημοσιεύονται σήμερα.
Η εταιρεία έρευνας αγοράς GfK είπε ότι ο βασικός της δείκτης εμπιστοσύνης καταναλωτών έπεσε στο -3, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014 και από το μηδέν τον Μάρτιο, καθώς και κάτω από τον μέσο όρο του -1 που προέβλεψαν οικονομολόγοι σε σφυγμομέτρηση που διεξήγαγε το Ρόιτερς.
Η αισιοδοξία για τη χρονιά διολίσθησε στο χαμηλότερό της σημείο από τον Ιούνιο του 2013, την εποχή περίπου που ξεκίνησε η πραγματική οικονομική ανάκαμψη στη Βρετανία, είπε η GfK. Μιά άλλη σφυγμομέτρηση, από την τράπεζα Lloyds, επιβεβαίωσε την αρνητική ατμόσφαιρα, καθώς έδειξε ότι οι εταιρείες έγιναν περισσότερο απαισιόδοξες.
Η κεντρική τράπεζα είπε ότι θα μπορούσε να μειώσει τα επιτόκια δανεισμού ή να προσφέρει κίνητρα με άλλους τρόπους στην οικονομία, αν χρειαστούν στην περίπτωση που ψηφιστεί έξοδος από την ευρωζώνη.
Ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης της Lloyd`s έδειξε ότι ο αριθμός των εταιρειών που ένιωθαν απαισιόδοξες για την οικονομία σχεδόν διπλασιάστηκε, στο 22% από το 12% τον Μάρτιο. Η γενικότερη όμως επιχειρηματική εμπιστοσύνη παρέμεινε σε όρια υψηλότερα του διαχρονικού μέσου όρου της έρευνας.