Πρόβλημα με την επίδοση ενταλμάτων
10:31 - 26 Απριλίου 2016
Δύο σημαντικά λάθη από την πλευρά της Αναθέτουσας Αρχής ήταν η αιτία προσβολής της απόφασης κατακύρωσης του διαγωνισµού για παροχή υπηρεσιών για επίδοση κλήσεων κατηγορουµένων (Κατηγορητήρια) ή μαρτύρων και διαταγµάτων που εκδίδονται σε ποινικές διαδικασίες ενώπιον των δικαστηρίων της Κυπριακής ∆ηµοκρατίας, καθώς και ενώπιον των Ελληνικών δικαστηρίων που αποστέλλονται στο Υπουργείο ∆ικαιοσύνης και για επίδοση επιστολών επιβολής ∆ιοικητικού Προστίµου.
Η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, στην οποία προσέφυγε συγκεκριμένη εταιρεία η οποία με άλλες τρεις διεκδικούσαν τον εν λόγω διαγωνισμό του υπουργείου Δικαιοσύνης, εντόπισε σημαντικές παραλείψεις στους όρους των προσφορών και ως εκ τούτου έκρινε ως επιτυχημένη την προσφυγή της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρετε στην απόφαση της Αναθεωρητικής Αρχής, έπειτα από τον έλεγχο που έγινε στους διοικητικούς φακέλους φαίνεται ότι η επιλογή της διαδικασίας µε διαπραγµάτευση χωρίς δηµοσίευση προκήρυξης ήταν µια επιλογή που η Αναθέτουσα Αρχή είχε στη διάθεση της. Στη συνέχεια και συµµορφούµενη µε τον κανονισμό εξασφάλισε την απαιτούµενη έγκριση από το Συµβούλιο Προσφορών και κοινοποίησε τα πρακτικά του Συµβουλίου Προσφορών στο Γενικό Εισαγγελέα, Γενικό Ελεγκτή, Γενικό Λογιστή της ∆ηµοκρατίας, και στον Αρχηγό Αστυνοµίας ∆ιεύθυνση Κλάδων Οικονοµικών Συµβάσεων. Περαιτέρω, όπως αναφέρει η απόφαση της Αναθεωρητικής Αρχής, καίτοι υπήρξε επιλογή για τη διαδικασία διαπραγµάτευσης στα έγγραφα του διαγωνισµού ρητά αναφέρεται ότι πρόκειται για ανοικτό διαγωνισµό. Προφανώς κατά την αναθεώρηση των εγγράφων η Αναθέτουσα Αρχή παρέλειψε να τα διορθώσει αφού διατήρησε τη διαδικασία του διαγωνισµού ανοικτή, παράλειψη όµως η οποία πλήττει τη νοµιµότητα της διαδικασίας του διαγωνισµού.
Η παράλειψη όµως αυτή δεν είναι η µόνη όπως αναφέρει η απόφαση. Στη συνέχεια ενώ τα έγγραφα του διαγωνισµού αναφέρονται σε διαδικασία διαπραγµάτευσης τέτοια δεν φαίνεται να έγινε. Ό,τι ακολουθήθηκε είναι µια ιδιόµορφη και µη προβλεπόµενη από το θεσµικό πλαίσιο διαδικασία. Ενώ ο διαγωνισµός δεν ήταν ανοικτός, αφού ειδοποιήθηκαν µόνο οι 4 οικονοµικοί φορείς που υπέβαλαν προσφορά στον προηγούµενο διαγωνισµό Υ∆∆Τ 3/2014, ούτε και διαπραγµάτευση έγινε. Οι τρεις προσφορές που υποβλήθηκαν αξιολογήθηκαν και επιλέγηκε η προσφορά που είχε τη χαµηλότερη τιµή. Ακολουθήθηκε δηλαδή, όπως αναφέρει η Αναθεωρητική Αρχή, διαδικασία εντελώς αντίθετη από αυτή για την οποία λήφθηκε απόφαση και ως εκ τούτου, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες η διαδικασία που ακολουθήθηκε δεν µπορεί να είναι νόµιµη. ∆εν µπορούν, δηλαδή, τα έγγραφα του διαγωνισµού να µιλούν για ανοικτό διαγωνισµό και να ειδοποιούνται µόνο συγκεκριµένοι οικονοµικοί φορείς, ταυτόχρονα δε στα έγγραφα να γίνεται αναφορά σε δικαίωµα διαπραγµάτευσης πράγµα που έρχεται σε αντίθεση τόσο µε το άρθρο 33(α)(i) του Ν. 12(Ι)/2006 στο οποίο παραπέµπει ο όρος 3.2.7 του Μέρους Α όσο και ο σχετικός Κανονισµός 27(2)(γ) της Κ∆Π 201/2007.