Πράσινο φως για την υγραεριοκίνηση

Την Παρασκευή το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού προχώρησε στη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Διατάγματος του Υπουργικού Συμβουλίου που εγκρίθηκε στις 30.3.2016 και το οποίο επιτρέπει τη χρήση του υγραερίου κίνησης ως καύσιμο για τα μηχανοκίνητα οχήματα.

Πολλοί είναι ωστόσο οι οδηγοί που βλέπουν ακόμη με καχυποψία την εγκατάσταση συστήματος που θα επιτρέπει στο όχημα τους να κινείται με υγραέριο αν και στην Κύπρο υπάρχουν πλέον αρκετά αδειοδοτημένα συνεργεία τα οποία μπορούν αν κάνουν την εγκατάσταση αυτή.
Παρόλα αυτά όμως οι οδηγοί που επιθυμούν να εγκαταστήσουν στο αυτοκίνητο τους σύστημα κίνησης υγραερίου θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα. Μέχρι σήμερα καμία άδεια δεν έχει δοθεί για τη δημιουργία σταθμού ο οποίος θα μπορεί να ανεφοδιάζει το αυτοκίνητο με υγραέριο.

Το κόστος
Σημαντικό στοιχείο για την εγκατάσταση υγραερίου είναι και το κόστος της αγοράς και εγκαταστάτης  του συστήματος υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητο. Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα που παράγονται υγραεριοκίνητα, έτσι όποιος θέλει να εγκαταστήσει σύστημα υγραεριοκίνησης στο ΙΧ του πρέπει να καταβάλει ένα ποσό από 1000 ως 1300 ευρώ κατά μέσο όρο, ακόμα και 2000 ευρώ για μεγάλους κινητήρες με πολλούς κυλίνδρους. Αξίζει να σημειωθεί πως το κόστος της μετατροπής στη Βουλγαρία ανέρχεται μόλις σε 300 με 400 Ευρώ, ενώ η μετατροπή γίνεται μόνο μέσα σε λίγες ώρες.
Σε ότι αφορά όμως το θέμα τους κόστους για το γέμισμα της δεξαμενής του αυτοκινήτου, στην ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορίου επισημαίνεται ότι η φορολογία για το υγραέριο κίνησης, με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, διατηρείται στο χαμηλότερο επίπεδο που επιτρέπει η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία (περίπου 7 σεντ του ευρώ το λίτρο) μέχρι το 2022, νοουμένου ότι ο συντελεστής αυτός δεν θα διαφοροποιηθεί ως αποτέλεσμα τροποποίησης της Οδηγίας.

Υγραέριο ως εναλλακτικό καύσιμο
Το Υγραέριο, συστηματικά συμπεριλαμβάνεται στα Εναλλακτικά καύσιμα κίνησης (Alternative fuels) στις Οδηγίες της ΕΕ με στόχο πάντα την βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος. Η ΕΕ μεταξύ άλλων μέτρων, εξέδωσε και την Οδηγία 2003/96 για τα ελάχιστα επίπεδα φορολόγησης των ενεργειακών προϊόντων. Το Υγραέριο Κίνησης αποτελεί νόμιμο και θεμιτό εναλλακτικό καύσιμο, το οποίο προωθήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση με την Οδηγία 2003/30/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 8ης Μαΐου 2003, με διττό στόχο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της Ευρώπης και την βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος
Τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την εναλλακτική χρήση υγραερίου σε κινητήρες αυτοκινήτων είναι πολλαπλά και σε διάφορους τομείς.

Πλεονεκτήματα
Τα υγραεριοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 10% σε σύγκριση με την βενζίνη και 5% σε σύγκριση με το πετρέλαιο). Επιπλέον, εκπέμπουν 40% λιγότερα σωματίδια από το πετρέλαιο και 60% λιγότερα οξείδια του αζώτου απ' ό,τι η βενζίνη ενώ παράγουν 60% λιγότερο μονοξείδιου του άνθρακα σε σύγκριση με την βενζίνη και 90% σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Το υγραέριο είναι φθηνό σε σύγκριση με το πετρέλαιο και την βενζίνη.
Το σύστημα υγραερίου τοποθετείται στο συμβατικό αμάξι που ήδη έχουμε και δεν απαιτείται να αγοράσουμε καινούριο όπως γίνεται για παράδειγμα με τα ντίζελ. Δεν προκαλεί φθορές στον κινητήρα όπως συμβαίνει για παράδειγμα με την βενζίνη και η βασική συντήρησή του απαιτεί μόνο αλλαγή φίλτρων.

Μειονεκτήματα
Δεδομένου ότι η αγορά δεν διαθέτει μεγάλη γκάμα σε εργοστασιακά κατασκευασμένα υγραεριοκίνητα οχήματα, απαιτείται ένα κόστος μετατροπής το οποίο κυμαίνεται από 1000-2.000 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο. Δεν υπάρχουν μέχρι σήμερα σημεία ανεφοδιασμού.
Η τοποθέτηση του συστήματος στον χώρο αποσκευών μειώνει τον διαθέσιμο χώρο, κάτι που γίνεται κυρίως αισθητό στα μικρά αμάξια.


Δειτε Επισης

Συννεφιά, βροχές και καταιγίδες στο καιρικό μενού-Στους 33 βαθμούς η θερμοκρασία
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί του Τζόκερ που μοιράζουν πάνω από 13,4 εκ. ευρώ
Απορρίφθηκε η προσφυγή φαρμακείων κατά Διατάγματος για ωράρια λειτουργίας
Μείωση κατέγραψε ο πληθωρισμός σε Κύπρο και υπόλοιπη Ευρώπη τον Αύγουστο
Προειδοποιήσεις για απεργιακά μέτρα από εργαζόμενους σε εργοστάσια σκυροδέματος
Δύο συμφωνίες για τις μεταμοσχεύσεις υπέγραψαν Ελλάδα και Κύπρος
Προβληματισμοί Βουλευτών για λεωφορειολωρίδα στη Νίκου και Δέσποινας Παττίχη
Ενώπιον 250 Στροβολιώτων, παρουσιάστηκε το έργο αναβάθμισης της Τσερίου
Εξετάζεται βελτίωση δρόμου αεροδρομίου – Πάφου και εναλλακτική όδευση
Εκδήλωση διαμαρτυρίας ΑΚΕΛ έξω από το Προεδρικό, μετά την παύση Οδυσσέα