Προχωρά το έργο ανάπλασης του παλιού Στροβόλου
10:12 - 05 Μαρτίου 2016
Πολύ σύντομα ο δήμος Στροβόλου προχωρά στην προκήρυξη του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση του παλαιού πύρινα του δήμου την ίδια στιγμή που ο δήμος βρίσκεται σε αναμονή της απάντησης για την αποδέσμευση του κονδυλίου για επιδιόρθωση και διαπλάτυνση της λεωφόρου Τσερίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας την ερχόμενη Τετάρτη, η επιτροπή που συστάθηκε για την μελέτη του έργου θα έχει την τελευταία της συνεδρία έτσι ώστε να ολοκληρωθεί ο καθορισμός των όρων του διαγωνισμού.
Αφού προηγήθηκε η ετοιμασία σχεδίων χρήσης γης, επισκόπηση χώρων στάθμευσης, αξιολόγηση παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, ανάλυση της τυπολογίας των οικοδομών και των δημοσίων χώρων στην υπό μελέτη περιοχή, καθώς και κοινωνιολογική έρευνα από ειδική ομάδα επιστημόνων, ζητήθηκε από τους ανάδοχους μελετητές, I . C . P . Σύμβουλοι Προγραμματισμού Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος, το υπό εκπόνηση σχέδιο να λαμβάνει σοβαρά υπόψη και τα ακόλουθα:
τη διασφάλιση της ζωτικότητας και της βιωσιμότητας του Παλαιού Πυρήνα
την αναβίωση της περιοχής – με σεβασμό και ανάδειξη της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς- την ποιοτική αναβάθμιση του χώρου και τη βελτίωση των ανέσεων ζωής και εργασίας.
την προσέλευση νέου μόνιμου πληθυσμού.
τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης οχημάτων με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη του Παλαιού Πυρήνα και την εφαρμογή μέτρων κυκλοφοριακής διαχείρισης .
την αποθάρρυνση της διαμπερούς κυκλοφορίας, τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων και την εφαρμογή μέτρων κυκλοφοριακής διαχείρισης.
Το έργο
Σύμφωνα με το δήμο Στροβόλου, το έργο περιλαμβάνει αναπλάσεις προσόψεων όλων των οικοδομών που εφάπτονται των δρόμων που θα πεζοδρομοποιηθούν.
Σε όλες τις ετοιμόρροπες οικοδομές θα γίνουν εργασίες στήριξης τους. Όλες οι πρόχειρες κατασκευές (π.χ. στέγαστρα, γκαράζ κ.α.) θα απομακρυνθούν για να μην παρουσιάζεται εικόνα εγκατάλειψης. Ηλεκτροφωτισμός προβολής της εκκλησίας Αγίου Γεωργίου και εγκατάσταση οδικού φωτισμού που να συνάδει με το χαρακτήρα της περιοχής.
Περιοχή Παναγίας Χρυσελεούσας
Ο χώρος που σήμερα λειτουργεί ως χώρος στάθμευσης νότια του κτιρίου της Συνεργατικής Πιστωτικής Εταιρείας Στροβόλου, αποτελεί χώρο σε στρατηγικό σημείο του παλαιού πυρήνα Στροβόλου, τόσο λόγω της άμεσης γειτνίασης του με την εκκλησία Παναγίας Χρυσελεούσας, όσο και λόγω της θέσης του επί της Λεωφόρου Αρχιεπισκόπου Κυπριανού. Στον χώρο, που εμπίπτει στην Κεντρική Εμπορική Περιοχή του Σχεδίου (πολεοδομική ζώνη Πα8α), είναι δυνατή η χωροθέτηση ενός ευρέως φάσματος χρήσεων, με στόχο την ενίσχυση των τοπικών κεντρικών λειτουργιών και την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του τοπικού πληθυσμού, όπως π.χ. πολιτιστικών χρήσεων, γραφείων, εμπορικών αναπτύξεων, ήπιων αναπτύξεων αναψυχής/ ψυχαγωγίας, κ.λπ., όπως καθορίζονται στην παράγραφο 4.3.1(α) του Σχεδίου.
Απαραίτητες προϋποθέσεις για έγκριση επιτρεπόμενης ανάπτυξης στον αναφερόμενο χώρο είναι οι ακόλουθες:
(ι) Θα δημιουργηθεί ενιαίος τοπιοτεχνημένος χώρος/ πλατεία υψηλού σχεδιασμού με πρόσωπο στη Λεωφόρο, εμβαδού 25% του καθαρού εμβαδού της υπό ανάπτυξη ιδιοκτησίας.
(ιι) Ο σχεδιασμός θα διασφαλίζει την ενότητα και την οπτική επαφή τόσο της πλατείας όσο και της ανάπτυξης με τον ευρύτερο χώρο του αρχαίου μνημείου της εκκλησίας Παναγίας Χρυσελεούσας.
(ιιι) Ο σχεδιασμός της πλατείας θα λαμβάνει υπόψη τις τοπικές κλιματολογικές συνθήκες, και θα διατίθεται για ελεύθερη χρήση από το κοινό, καθώς επίσης και για εκδηλώσεις.
(ιν) Ο αριθμός των επιφανειακών χώρων στάθμευσης θα αφορά αποκλειστικά τον απαιτούμενο αριθμό για χώρους στάθμευσης αναπήρων, και οι υπόλοιποι απαιτούμενοι χώροι θα χωροθετούνται σε υπόγειο επίπεδο. Αναφέρεται ότι η Πολεοδομική Αρχή είναι δυνατό να εφαρμόζει την παράγραφο 24 του Παραρτήματος Γ του Σχεδίου για εξαγορά της υποχρέωσης για τους χώρους στάθμευσης.
Δημιουργία χώρων στάθμευσης για δημόσια χρήση
Δημιουργία χώρων στάθμευσης για δημόσια χρήση στην ιδιοκτησία επί της οδού Αγίας Μαρίνας, που φαίνεται με γκρίζο χρώμα στο Σχέδιο με αρ. 3, σύμφωνα με τις πρόνοιες του Σχεδίου Παροχής Κινήτρων για δημιουργία χώρων στάθμευσης για δημόσια χρήση. Η ιδιοκτησία εμπίπτει σε καθορισμένη Περιοχή Ειδικού Χαρακτήρα (ΠΕΧ), και συνεπώς τα κίνητρα περιλαμβάνουν αύξηση του ισχύοντος συντελεστή δόμησης κατά 0,20:1, για τη δημιουργία τουλάχιστον 40 χώρων στάθμευσης για δημόσια χρήση. Νοείται ότι σε περίπτωση δημοσίευσης σχετικής νομοθεσίας για μεταφορά αναπτυξιακών δικαιωμάτων, θα είναι δυνατή η μεταφορά δομήσιμου εμβαδού σε τεμάχια δέκτες, η οποία θα είναι ανάλογης αξίας με την αύξηση που θα μπορούσε να δοθεί στην υπό ανάπτυξη ιδιοκτησία σε περίπτωση που αυτή δεν ενέπιπτε σε Περιοχή Ειδικού Χαρακτήρα, όπου τέτοια αύξηση συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις στον χαρακτήρα της ή στις ανέσεις των περιοίκων.