FlyDubai: “Περίμενε. Πού πας; Σταμάτα! Σταμάτα!”

Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης της Flydubai FZ 981 φέρεται να ήταν γεμάτα φωνές, διαφωνίες των πιλότων, πανικό και κραυγές τρόμου, όπως μεταδίδει η ρωσική εφημερίδα Kommersant.

Απ’ ότι φαίνεται από τα στοιχεία των μαύρων κουτιών, όπως ανέφερε πηγή στην εφημερίδα, μετά από ανεπιτυχείς προσπάθειες προσγείωσης σε κακές καιρικές συνθήκες, έγινε προσπάθεια από τον ένα πιλότο το αεροσκάφος να πάρει πάλι ύψος, ενώ ο άλλος τράβηξε το μοχλό για να αποτρέψει αυτή την απότομη ανάβαση, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να οδηγηθεί σε μία ανεξέλεγκτη βουτιά προς το έδαφος.

Η Επιτροπή αεροπορίας πιστεύει ότι τα επίσημα αποτελέσματα της αποκωδικοποίησης θα δημοσιοποιηθούν μέσα σε μια ή δύο εβδομάδες.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πηγές της Kommersant, ο καταγραφέας πτήσης αποκάλυψε ότι FZ981 είχε κάνει δύο απόπειρες να προσγειωθεί με την αυτόματη λειτουργία, και δεδομένου ότι οι κακές καιρικές συνθήκες εμπόδισαν και την δεύτερη προσπάθεια, ο πιλότος αποφάσισε να κάνει μια τρίτη προσέγγιση χειροκίνητα.

Συγκεκριμένα ένας από τους πιλότους, αναφέρει η Kommersant ,πάτησε το κουμπί TOGA (Take off. Go around) και απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο.

Εμπειρογνώμονες που μίλησαν υπό το καθεστώς της ανωνυμίας στη ρωσική εφημερίδα, εξέφρασαν την άποψη ότι ο πιλότος δεν κατάφερε να χειριστεί σωστά το πηδάλιο κατάδυσης και τον οριζόντιο σταθεροποιητή, που κατευθύνουν το αεροπλάνο προς αντίθετες κατευθύνσεις - κάτω και πάνω, αντίστοιχα.

Όταν ο πιλότος προσπάθησε να πάρει ύψος, έβαλε τόσο το πηδάλιο όσο και τον σταθεροποιητή σε μια κατάσταση απότομης ανάβασης, όπως κάνουν τα μαχητικά αεροσκάφη. Παράλληλα είχε ενργοποιηθεί και το κουμπί TOGA, ανεβάζοντας τα πτερύγια του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα αυτό να χάσει ταχύτητα, αλλά και τη σωστή γωνία προσέγγισης του εδάφους. Όλα αυτά καταλήγουν οι ειδικοί, οδήγησαν σε μια ανεξέλεγκτη κατάδυση.

Τα μαύρα κουτιά φέρονται να έχουν καταγράψει μια έντονη διαφωνία μεταξύ των δύο πιλότων. Ο πιλότος που προσπάθησε να ανεβάσει το αεροσκάφος, ούτως ώστε αυτό να πάρει ύψος, προφανώς γύρισε τις μηχανές στην ισχυρή λειτουργία απογείωσης, αναγκάζοντας το αεροσκάφος να συνεχίσει την αναρρίχησή του. Ο άλλος πιλότος πίστευε ότι η κατάσταση ήταν επικίνδυνη και προφανώς έκανε το αντίθετο: έσπρωξε δηλαδή τη μύτη του Boeing προς τα κάτω για να αποτρέψει το απότομο ανέβασμα, και την ίδια στιγμή φώναζε στο συνάδελφό του, να σταματήσει να το κάνει αυτό.

“Wait! Where are you flying? Stop! Stop!”
“Περίμενε. Πού πετάς; Σταμάτα! Σταμάτα!” ,

φέρεται να λέει ο ένας εκ των πιλότων, φωνάζοντας, στον άλλο δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση από την οποία σκοτώθηκαν και οι 62 επιβαίνοντες του αεροσκάφους, ανάμεσά τους και ο Κύπριος πιλότος της πτήσης, Άριστος Σωκράτους, οι χειριστές φέρονται να φώναζαν με τρόμο, όπως αναφέρει η Kommersant.

Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές ποιος πιλότος κάνει τι. Στην αρχή πάντως οι ερευνητές πίστευαν ότι μόνο ένας άνθρωπος μιλούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της καταγραφής.
 
Πηγή: Kommersant, RT
 
 
 
 

Δειτε Επισης

Στη Νέα Υόρκη ο Πρωθυπουργός του Λιβάνου-Ζήτησε συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Αβέβαιη παραμένει η τύχη των 64 ομήρων της Χαμάς έναν χρόνο μετά την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου
Ανενεργός ο νόμος για Πόθεν Έσχες των δημοσίων υπαλλήλων, μη ξεκάθαρη η λύση-Χωρίς διόδους οι whistleblowers
Τουλάχιστον 15 νεκροί από τα ισραηλινά πλήγματα σήμερα στο Λίβανο
Πάνω από 1.500 μέλη της Χεζμπολάχ τυφλώθηκαν ή ακρωτηριάστηκαν από τις επιθέσεις με τους βομβητές
Αθώοι δύο κατηγορούμενοι για βιασμό 24χρονης-Βίντεο γύρισε μπούμερανγκ την υπόθεση, αναξιόπιστη η μάρτυρας
Ξεκαθάρισε τις σκιές για απαγόρευση κινητών η Μιχαηλίδου-Πυρά από ΑΚΕΛ για αποτυχία εφαρμογής νόμων
Εκτελέστηκε ο Μαρσέλους Γουίλιαμς-Για πάνω από 20 χρόνια δήλωνε αθώος για τον φόνο μιας λευκής γυναίκας
Για πρώτη φορά η Χεζμπολάχ εκτόξευσε πύραυλο κατά του Τελ Αβίβ-Με επίθεση βόρεια της Βηρυτού απαντά το Ισραήλ
Απαντά για τα προσκλητήρια σε υπηρεσιακούς φακέλους ο Αρχηγός-Δηλώνει πως ήταν εν αγνοία του, πλήρωσε το κόστος