Μελετούν επανεκπαίδευση των «κακών» οδηγών
15:16 - 28 Μαρτίου 2016
Υποχρεωτική επανεκπαίδευση οδηγών που προβαίνουν σε συνεχείς παραβιάσεις του οδικού κώδικα, αλλά και θεσμοθέτηση μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής και στα Λύκεια, είναι μερικά από τα θέματα που εξέτασε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, που συνήλθε τη Δευτέρα υπό την προεδρία του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μάριου Δημητριάδη.
Το Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχει ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, προέβη σε ανασκόπηση της προόδου σε ό,τι αφορά τις απαιτούμενες αλλαγές στη νομοθεσία, έτσι ώστε να εφαρμοστούν κάποια επιπρόσθετα μέτρα που απαιτούνται για την ασφάλεια των οδηγών.
Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία του σώματος, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε πως οι αλλαγές αυτές αφορούν στην άδεια οδήγησης για οδηγούς άνω των 70 ετών, στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών οδηγών, στην πρακτική εφαρμογή του νάρκοτεστ, καθώς επίσης και στα θέματα ποινών που προνοούνται στις νομοθεσίες.
«Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε τάχιστα με αυτά τα θέματα ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το θέμα της οδικής ασφάλειας στον τόπο μας», είπε.
Σε σχέση με τα στατιστικά στοιχεία των οδικών δυστυχημάτων, ο κ. Δημητριάδης παρατήρησε ότι φαίνεται ότι είμαστε περίπου στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά, για να προσθέσει ωστόσο ότι «όλοι συμφωνούμε ότι θα πρέπει να κάνουμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούμε, ώστε να μπορέσουμε να μειώσουμε ακόμη περισσότερο τον αριθμό των δυστυχημάτων».
Έφερε ως παράδειγμα εισήγηση που τέθηκε για τα αυτόματα συστήματα οδήγησης, το θέμα της επιβολής ποινών επανεκπαίδευσης σε οδηγούς, αλλά και την εισήγηση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την ίδρυση σχολής, για υποχρεωτική εκπαίδευση οδηγών, οι οποίοι προβαίνουν σε συνεχείς παραβιάσεις με ταυτόχρονη αλλαγή στη νομοθεσία, «ώστε να επιτρέπει στα Δικαστήρια μας να επιβάλλουν τέτοιες ποινές», όπως είπε.
«Να μην είναι μόνο ποινές φυλάκισης, ή χρηματική ποινή, να επιβάλλονται ποινές όπως την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ασφαλούς οδήγησης ή εκπαίδευσης κάποιου οδηγού, ο οποίος συνεχίζει να κάνει παραβιάσεις», πρόσθεσε ο Υπουργός Μεταφορών, για να σημειώσει πως «όλα αυτά θα πρέπει να τα δούμε πολύ προσεκτικά, αυτός είναι ο τρόπος να προχωρήσουμε μπροστά και δεν μπορούμε να παραμένουμε στις ίδιες μεθόδους που εφαρμόζουμε μέχρι τώρα».
Παράλληλα, ο κ. Δημητριάδης είπε ζήτησε μαζί με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, όπως μπουν κάποιες ώρες διδασκαλίας κυκλοφοριακής αγωγής και στα Λύκεια, πέραν από τα Γυμνάσια.
«Νομίζω είναι πιο σημαντικό να μπουν στα λύκεια παρά στα γυμνάσια», είπε, επισημαίνοντας πως οι μαθητές του Λυκείου είναι πιο κοντά στην ηλικία απόκτησης άδειας οδήγησης.
Προτεραιότητα το σύστημα φωτοεπισήμανσης
Εξάλλου, το Συμβούλιο προέβη σε εξέτασης του θέματος αναφορικά με την εγκατάσταση συστήματος φωτοεπισήμανσης στους δρόμους.
«Συμφωνήσαμε μαζί με τον Υπουργό Δικαιοσύνης ότι είναι θέμα προτεραιότητας για την Κυβέρνηση και θα πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν», είπε ο κ. Δημητριάδης.
Εξέφρασε την ελπίδα ότι θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός σύντομα, μετά και την απάντηση ενός ερωτήματος που τέθηκε ενώπιον της Νομικής Υπηρεσίας.
Το Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχει ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, προέβη σε ανασκόπηση της προόδου σε ό,τι αφορά τις απαιτούμενες αλλαγές στη νομοθεσία, έτσι ώστε να εφαρμοστούν κάποια επιπρόσθετα μέτρα που απαιτούνται για την ασφάλεια των οδηγών.
Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία του σώματος, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε πως οι αλλαγές αυτές αφορούν στην άδεια οδήγησης για οδηγούς άνω των 70 ετών, στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών οδηγών, στην πρακτική εφαρμογή του νάρκοτεστ, καθώς επίσης και στα θέματα ποινών που προνοούνται στις νομοθεσίες.
«Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε τάχιστα με αυτά τα θέματα ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το θέμα της οδικής ασφάλειας στον τόπο μας», είπε.
Σε σχέση με τα στατιστικά στοιχεία των οδικών δυστυχημάτων, ο κ. Δημητριάδης παρατήρησε ότι φαίνεται ότι είμαστε περίπου στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά, για να προσθέσει ωστόσο ότι «όλοι συμφωνούμε ότι θα πρέπει να κάνουμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούμε, ώστε να μπορέσουμε να μειώσουμε ακόμη περισσότερο τον αριθμό των δυστυχημάτων».
Έφερε ως παράδειγμα εισήγηση που τέθηκε για τα αυτόματα συστήματα οδήγησης, το θέμα της επιβολής ποινών επανεκπαίδευσης σε οδηγούς, αλλά και την εισήγηση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την ίδρυση σχολής, για υποχρεωτική εκπαίδευση οδηγών, οι οποίοι προβαίνουν σε συνεχείς παραβιάσεις με ταυτόχρονη αλλαγή στη νομοθεσία, «ώστε να επιτρέπει στα Δικαστήρια μας να επιβάλλουν τέτοιες ποινές», όπως είπε.
«Να μην είναι μόνο ποινές φυλάκισης, ή χρηματική ποινή, να επιβάλλονται ποινές όπως την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ασφαλούς οδήγησης ή εκπαίδευσης κάποιου οδηγού, ο οποίος συνεχίζει να κάνει παραβιάσεις», πρόσθεσε ο Υπουργός Μεταφορών, για να σημειώσει πως «όλα αυτά θα πρέπει να τα δούμε πολύ προσεκτικά, αυτός είναι ο τρόπος να προχωρήσουμε μπροστά και δεν μπορούμε να παραμένουμε στις ίδιες μεθόδους που εφαρμόζουμε μέχρι τώρα».
Παράλληλα, ο κ. Δημητριάδης είπε ζήτησε μαζί με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, όπως μπουν κάποιες ώρες διδασκαλίας κυκλοφοριακής αγωγής και στα Λύκεια, πέραν από τα Γυμνάσια.
«Νομίζω είναι πιο σημαντικό να μπουν στα λύκεια παρά στα γυμνάσια», είπε, επισημαίνοντας πως οι μαθητές του Λυκείου είναι πιο κοντά στην ηλικία απόκτησης άδειας οδήγησης.
Προτεραιότητα το σύστημα φωτοεπισήμανσης
Εξάλλου, το Συμβούλιο προέβη σε εξέτασης του θέματος αναφορικά με την εγκατάσταση συστήματος φωτοεπισήμανσης στους δρόμους.
«Συμφωνήσαμε μαζί με τον Υπουργό Δικαιοσύνης ότι είναι θέμα προτεραιότητας για την Κυβέρνηση και θα πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν», είπε ο κ. Δημητριάδης.
Εξέφρασε την ελπίδα ότι θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός σύντομα, μετά και την απάντηση ενός ερωτήματος που τέθηκε ενώπιον της Νομικής Υπηρεσίας.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ