Η συνταγή της καταστροφής ΚΑ –Eurocypria
16:39 - 16 Μαρτίου 2016
Κυπριακές Αερογραμμές και Eurocypria δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν την κατοχή και χρήση των δύο διαφορετικών τύπων αεροσκαφών (Boeing και Airbus), που αγόρασαν, ο κατάλογος των δικαιούχων δωρεάν εισιτηρίων ήταν πολύ μεγάλος και το υπεράριθμο προσωπικό με τον αρνητικό ρόλο των συντεχνιών, διαδραμάτισαν ρόλο στο κλείσιμο της εταιρείας, όπως διαφάνηκε κατά τη συζήτηση της πορείας των ΚΑ προς το κλείσιμο από την Ad Hoc Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Τορναρίτης σε δήλωση την Τετάρτη μετά τη συζήτηση των όσων έγιναν στις ΚΣ με το ΔΣ της εταιρείας από 10 Μαρτίου 2005 μέχρι 30 Μαρτίου 2007, όταν διετέλεσε Πρόεδρος των ΚΑ, ο Λάζαρος Σαββίδης είπε ότι κατά τη θητεία εκείνου του ΔΣ υπήρξε προσπάθεια αναδιοργάνωσης της εταιρείας.
Ανέφερε ότι εκπονήθηκε σχέδιο αναδιοργάνωσης, το οποίο έτυχε έγκρισης από την Κομισιόν και πλανάται το ερωτηματικό γιατί με την αντικατάσταση εκείνου του ΔΣ δύο χρόνια μετά δεν προχώρησε με εφαρμογή το σχέδιο αναδιοργάνωσης.
Πρόσθεσε ότι για ακόμα μια φορά διαπιστώθηκε ότι ήταν υπεράριθμο το πρόσωπό και όι επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις των συντεχνιών.
Ο κ. Τορναρίτης αναφέρθηκε επίσης σε λανθασμένες αγορές τύπων αεροσκαφών, προσθέτοντας ότι Κυπριακές Αερογραμμές και Eurocypria δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν τους δύο διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών Boeing και Airbus.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής είπε ακόμα πως αναφέρθηκε από το τότε μέλος του ΔΣ των ΚΑ Φρίξο Σαββίδη ότι μεγάλο κόστος υπήρχε στην εταιρεία και από το μεγάλο αριθμό των δικαιούχων δωρεάν εισιτηρίων.
Ο κ. Τορναρίτης πρόσθεσε πως ο κ. Σαββίδης δήλωσε ενώπιον της Επιτροπής ότι οι δικαιούχοι δωρεάν εισιτηρίων συνιστούσαν κατάλογο - βιβλίο που για να το διαβάσεις χρειαζόταν μία ώρα.
Καταλήγοντας είπε πως η θέση των μελών του ΔΣ ήταν ότι έπρεπε να δοθεί μετοχικό κεφάλαιο σε στρατηγικό επενδύτη.
ΚΥΠΕ