Στον Εισαγγελέα το θέμα με τα καύσιμα του ΟΣΕΛ ζητά η Ελ.Υπηρεσία
07:19 - 10 Μαρτίου 2016
Αναγκαία την πλήρη διερεύνηση του θέματος των καταναλώσεων καυσίμων των λεωφορείων εξακολουθεί να θεωρεί η Ελεγκτική Υπηρεσία, όπως ανέφερε σε χθεσινή ανακοίνωση της με την οποία απάντησε στην ανακοίνωση της εταιρείας ΟΣΕΛ Λτδ για το θέμα.
Επίσης, η Ελεγκτική Υπηρεσία θεωρεί αναγκαία “την παραπομπή του θέματος στο Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας για λήψη καθοδήγησης ως προς τον τρόπο χειρισμού της συμβατικής πτυχής αλλά και ως προς το ενδεχόμενο διερεύνησης τυχόν ποινικών αδικημάτων”.
Επιπλέον, η Ελεγκτική Υπηρεσία διευκρινίζει ότι “η ανάγκη προμήθειας των καυσίμων μέσω ανοικτής διαδικασίας που θα προκήρυσσε το Κράτος ήταν προϊόν εισήγησης του ίδιου του Γενικού Ελεγκτή, υπό την προηγούμενη ιδιότητα του ως Διευθυντή Ελέγχου του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, με επιστολή του ημερομηνίας 27 Δεκεμβρίου 2013”.
“Τα περί `πρωτοβουλίας και απαίτησης του ΟΣΕΛ` είναι αποκύημα φαντασίας”, αναφέρει και προσθέτει ότι “αν ο ΟΣΕΛ ήθελε να κάνει το ελάχιστο, όφειλε να προκήρυσσε τουλάχιστον ο ίδιος ανοικτό διαγωνισμό και όχι να προμηθεύεται για 5 χρόνια με αδιαφανείς διαδικασίες τα καύσιμα του”.
Αναφέρει επίσης ότι τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν από την Ελεγκτική Υπηρεσία δόθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών.
“Ακόμη κι αν η σύγκριση γίνει για τους τελευταίους 6 μήνες του 2015 (όταν με βάση την ανακοίνωση του ΟΣΕΛ είχαν πλέον τοποθετηθεί τα ειδικά δακτυλίδια), με τους αντίστοιχους μήνες του 2014, η διαφορά είναι 180.000 λίτρα, δηλαδή περίπου 360.000 λίτρα ετησίως”, προσθέτει.
Σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, για τα σχεδόν 5 χρόνια που είχαν προηγηθεί, το προς διερεύνηση ποσό εξακολουθεί να είναι της τάξης των 2 εκ. ευρώ.
Τέλος, η Ελεγκτική Υπηρεσία αναφέρει ότι “παραμένει επίσης προς διερεύνηση το θέμα της έκπτωσης της τάξης του 5% που παραχωρείται σήμερα και κατά πόσο ανάλογη έκπτωση παραχωρείτο και προηγουμένως χωρίς να μετακυλίεται, ως έπρεπε, προς όφελος του Κράτους”.
Επίσης, η Ελεγκτική Υπηρεσία θεωρεί αναγκαία “την παραπομπή του θέματος στο Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας για λήψη καθοδήγησης ως προς τον τρόπο χειρισμού της συμβατικής πτυχής αλλά και ως προς το ενδεχόμενο διερεύνησης τυχόν ποινικών αδικημάτων”.
Επιπλέον, η Ελεγκτική Υπηρεσία διευκρινίζει ότι “η ανάγκη προμήθειας των καυσίμων μέσω ανοικτής διαδικασίας που θα προκήρυσσε το Κράτος ήταν προϊόν εισήγησης του ίδιου του Γενικού Ελεγκτή, υπό την προηγούμενη ιδιότητα του ως Διευθυντή Ελέγχου του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, με επιστολή του ημερομηνίας 27 Δεκεμβρίου 2013”.
“Τα περί `πρωτοβουλίας και απαίτησης του ΟΣΕΛ` είναι αποκύημα φαντασίας”, αναφέρει και προσθέτει ότι “αν ο ΟΣΕΛ ήθελε να κάνει το ελάχιστο, όφειλε να προκήρυσσε τουλάχιστον ο ίδιος ανοικτό διαγωνισμό και όχι να προμηθεύεται για 5 χρόνια με αδιαφανείς διαδικασίες τα καύσιμα του”.
Αναφέρει επίσης ότι τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν από την Ελεγκτική Υπηρεσία δόθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών.
“Ακόμη κι αν η σύγκριση γίνει για τους τελευταίους 6 μήνες του 2015 (όταν με βάση την ανακοίνωση του ΟΣΕΛ είχαν πλέον τοποθετηθεί τα ειδικά δακτυλίδια), με τους αντίστοιχους μήνες του 2014, η διαφορά είναι 180.000 λίτρα, δηλαδή περίπου 360.000 λίτρα ετησίως”, προσθέτει.
Σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, για τα σχεδόν 5 χρόνια που είχαν προηγηθεί, το προς διερεύνηση ποσό εξακολουθεί να είναι της τάξης των 2 εκ. ευρώ.
Τέλος, η Ελεγκτική Υπηρεσία αναφέρει ότι “παραμένει επίσης προς διερεύνηση το θέμα της έκπτωσης της τάξης του 5% που παραχωρείται σήμερα και κατά πόσο ανάλογη έκπτωση παραχωρείτο και προηγουμένως χωρίς να μετακυλίεται, ως έπρεπε, προς όφελος του Κράτους”.