Εδώ θα μεταφερθούν ΕΝΙ, TOTAL και NOBLE

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαβούλευση ανάμεσα στην Αρχή Λιμένων Κύπρου και τις εταιρείες ENI, TOTAL και NOBLE, προκειμένου να ολοκληρωθεί όσο το δυνατό γρηγορότερα και με τον πλέον ομαλό τρόπο η μετεγκατάστασή τους από το λιμάνι της Λάρνακας σε αυτό της Λεμεσού. Οι υπεύθυνοι του μεγαλύτερου λιμανιού της Κύπρου δηλώνουν πανέτοιμοι να τις φιλοξενήσουν σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, οι οποίοι είναι οι πλέον κατάλληλοι από όλες τις απόψεις, τόσο για τη δυνατότητα κατασκευής γραφείων και αποθηκών για τον απαραίτητο, όσο και μεταφοράς φορτίων από τη θάλασσα προς την ξηρά και αντίστροφα. Πέραν αυτού, η πρόσβαση των χώρων αυτών στη θάλασσα είναι άμεση, με αποτέλεσμα εφόσον χρησιμοποιηθούν, να δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρείες να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στον απαιτούμενο χώρο και χρόνο. Ο «Ρεπόρτερ» επισκέφθηκε το εν λόγω σημείο στο λιμάνι Λεμεσού, καταγράφοντας όλα τα δεδομένα στους δύο χώρους που προορίζονται για τις τρεις εταιρείες, η συνολική έκταση των οποίων φθάνει τα 100.000 τ.μ.


Βόρειος μόλος

Ο πρώτος χώρος εφάπτεται του βόρειου κρηπιδώματος του λιμανιού και είναι διαθέσιμος και κατάλληλος σε μέτρα μήκους του συγκεκριμένου κρηπιδώματος, καθώς και σε χώρο αποθήκευσης και δημιουργίας εγκαταστάσεων στο πίσω μέρος, συνολικής έκτασης περίπου 50.000 τ.μ., που φθάνει μέχρι το ανατολικότερο σημείο του λιμανιού. Ο χώρος αυτός θα χρησιμοποιηθεί καταρχάς ως σημείο αποθήκευσης του εξοπλισμού, που θα χρησιμοποιείται για τη διαδικασία της γεώτρησης. «Έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα. Καταρχάς, η διαμόρφωσή του είναι τέτοια που επιτρέπει, τόσο τη δημιουργία γραφειακών χώρων και αποθηκών όσο και βοηθητικών, για τον εξοπλισμό της γεώτρησης. Πέραν αυτού, όμως, βρίσκεται πάρα πολύ κοντά στη θάλασσα, διευκολύνοντας τις διαδικασίες και τις λειτουργίες οποιασδήποτε εταιρείας αναλάβει σε αυτό τον χώρο», δηλώνει στον «Ρεπόρτερ», ο α’ διοικητικός λειτουργός στο λιμάνι Λεμεσού, Παναγιώτης Αγαθοκλέους, τονίζοντας ότι οι τιμές που έχει προσφέρει το λιμάνι στις τρεις εταιρείες είναι οι πλέον ανταγωνιστικές.

Χώρος εμπορευματοκιβωτίων

Στην παρούσα φάση ο χώρος λειτουργεί ως τόπος αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων (container), τα οποία με τη συμφωνία της Αρχής Λιμένων και όποιας εταιρείας, θα μεταφερθούν στο container terminal που περνάει πλέον σε ιδιωτικά χέρια. Συνεπεία αυτού, θα ελευθερωθεί πλήρως και δεν θα χρησιμοποιείται για στοίβασμα containers, άρα η εταιρεία που θα τον χρησιμοποιήσει θα έχει ολόκληρη την έκταση υπό εκμετάλλευση. Στη διαδικασία, ως είθισται, θα συμμετέχουν ειδικά υποστηρικτικά σκάφη (supporting vessels) τα οποία θα αναλάβουν τη σύνδεση φορτίων από το εξωτερικό περιβάλλον προς τις πλατφόρμες, μέσω των χώρων αποθήκευσης. Με άλλα λόγια, θα μεταφέρουν τον απαραίτητο εξοπλισμό από ειδικά πλοία στους χώρους αποθήκευσης και κατόπιν στις πλατφόρμες, αλλά και αντίστροφα. Είναι κατασκευασμένα ειδικά για αυτό τον σκοπό.


Παρασκευή λάσπης
 

Τα υποστηρικτικά σκάφη διαθέτουν όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό γι’ αυτού του είδους τη μεταφορά, όπως γερανούς, τρόπο μεταφοράς σωλήνων γεωτρήσεως, καθώς και αποθηκευτικό χώρο για το υλικό παρασκευής του mud plant. Το mud plant αποτελεί συνηθέστερη μονάδα παρασκευής ειδικού μείγματος υπό μορφή λάσπης, για τη θωράκιση της γεώτρησης και την αποφυγή υδάτινων διαρροών. Τα σκάφη αυτού του τύπου συναντώνται συχνότερα στη Σκωτία και χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον στη γεώτρηση που πραγματοποίησε η εταιρεία Noble στο τεμάχιο «12». Τα τρία αυτά σκάφη χρειάζονται για κάθε γεώτρηση και αναμένεται να χρησιμοποιηθούν με τη μορφή χρονομίσθωσης για έξι μήνες.

 

Δυτικός μόλος

Ο δεύτερος βρίσκεται στο δυτικό κρηπίδωμα και είναι κάπως μικρότερος από τον πρώτο και διαφορετικός σε σχήμα. Η εν λόγω έκταση έχει ήδη υποδειχτεί στην TOTAL, η οποία όπως φαίνεται έχει περισσότερες πιθανότητες για τον συγκεκριμένο χώρο και είναι απολύτως κατάλληλη, τόσο από άποψη κρηπιδώματος όσο και βυθίσματος νερού. Συνορεύει με τα εμπορευματοκιβώτια, γεγονός που συνεπάγεται ότι δεν μπορεί να επεκταθεί ούτε να διαμορφωθεί διαφορετικά, εξαιτίας του γεγονότος ότι τα containers συνδέονται άμεσα με τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, ως εκ τούτου πιθανή επέκταση του χώρου θα περιπλέξει τη διαδικασία σε μεγάλο βαθμό. 
«Στο συγκεκριμένο σημείο, το βάθος του νερού φθάνει από 11 έως 13 μέτρα, με τις απαιτήσεις για τη λειτουργία της εταιρείας να ανέρχονται στα 7 με 8 μέτρα. Είναι χώρος γενικού φορτίου και άμεσα διαθέσιμος για σκοπούς έρευνας και υποστήριξης υδρογονανθράκων», καταλήγει ο κ. Αγαθοκλέους.


Γιατί χρειάζεται λάσπη

Πέρα από τους βασικούς χώρους γραφείων και αποθήκευσης υλικών, κάθε εταιρεία θα χρησιμοποιεί απαραιτήτως mud plants. Το mud plant που υπάρχει σε οποιοδήποτε χώρο δραστηριοποιείται ενεργειακή εταιρεία, είναι μονάδα ανάμειξης υλικών τα οποία προστατεύουν τη γεώτρηση. Σύμφωνα με τη σχετική πρόβλεψη των ευρωπαϊκών κανονισμών, η εν λόγω μονάδα οφείλει να τηρεί κανόνες σεβασμού του περιβάλλοντος, οι οποίοι επηρεάζουν αφενός την υγεία των εργαζομένων και των κατοίκων γειτονικών περιοχών, αφετέρου την ίδια τη γύρω ατμόσφαιρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ανάμειξη υλικών (νερού, πρόσθετων και αδρανών υλικών, όπως ο βαρύτης και μπεντονίτης) χωρίς εκκρίσεις αερίων, αντιδράσεις, ή εκρήξεις. Ο τρόπος που γίνεται η ανάμειξη ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο.

Λίπανση αρίδας

 

Στόχος είναι η κατασκευή μιας ρευστής ουσίας που υποβοηθά τη γεώτρηση. Τη λίπανση της αρίδας (γεωτρύπανου), καθώς και στην απομάκρυνση των κομματιών που ενδέχεται να σπάσει η αρίδα. Η παρασκευή του υλικού εξαρτάται άμεσα από την ποσότητα και τα χαρακτηριστικά της κάθε μονάδας. Κάθε μονάδα είναι εντελώς κλειστή και προστατευμένη, ως εκ τούτου δεν επηρεάζεται από τον αέρα, τη σκόνη ή άλλο υλικό της ατμόσφαιρας. Τα υλικά εισάγονται σε μια χοάνη, επεξεργάζονται καταλλήλως και το υλικό εξέρχεται απευθείας μέσα από τους εσωτερικούς αγωγούς στο τελικό του σημείο, έτοιμο να λειτουργήσει προς όφελος της διαδικασίας γεώτρησης.

Δειτε Επισης

Εντός του 2026 έργα ενίσχυσης προσβασιμότητας ποδηλατιστών, πεζών και ΑμεΑ στη Λεμεσό
Έντονη ανησυχία για τα θανατηφόρα-Ανοίγει η συζήτηση για εισαγωγή μαθήματος οδικής συνείδησης
Μπαλάκι ευθυνών μεταξύ ΟΚΥπΥ και γιατρών, πληρώνουν τα σπασμένα οι ασθενείς-Δεύτερη μέρα απεργίας
Σε διαδικασία υλοποίησης τα μέτρα ασφαλείας στο Βασιλικό-Διαβεβαιώσεις Παπαναστασίου
Προσαρμογή νομοθετικού πλαισίου στις πραγματικές ανάγκες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ζητά η Ένωση Δήμων
Στη γραμμή ΥΠΕΣ και η Έφορος Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων για τις Τ/κ περιουσίες και τα ευτελή μισθώματα
Κατσάδα Λοττίδου για ανισότητες στις εξετάσεις του δημοσίου για παιδιά εγκλωβισμένων-Εισηγείται λύσεις
Επίθεση Παγκυπρίου Συνδέσμου Σκυροποιών-«Το κράτος να αναλάβει τις ευθύνες του»
Άλλοι εργάζονταν κανονικά και άλλοι έκαναν απεργία στα νοσοκομεία Πάφου και Πόλης
Καλεί σε διαβούλευση το Νομοσχέδιο για την διάσταση Φύλων η Επίτροπος