Νομοσχέδιο για την εποπτεία του εναέριου χώρου της Κύπρου
14:11 - 17 Φεβρουαρίου 2016
Για το νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή που αφορά την εποπτεία του εναέριου εθνικού χώρου της Κύπρου, ενημέρωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης, στην παρουσία αντιπροσωπείας του Eurocontrol, τον Πρόεδρο της ΕΔΕΚ Μαρίνο Σιζόπουλο.
Ο Υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι στόχος του είναι να κατατεθεί το νομοσχέδιο το συντομότερο δυνατόν στη Βουλή και η ΕΔΕΚ, δια του κ. Σιζόπουλου, δήλωσε ότι θα μελετήσουν με ιδιαίτερη προσοχή το νομοσχέδιο όταν θα κατατεθεί επίσημα στην Βουλή, γιατί υπάρχει και πολιτική διάσταση.
Σε δηλώσεις μετά τη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΔΕΚ, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά, «ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε στη χώρα μας, να μειωθούν επιτέλους οι καθυστερήσεις, κάτι που μας απασχολεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και εμάς αλλά και τους χρήστες του εθνικού μας εναέριου χώρου και επίσης να μπορέσει αυτή η υπηρεσία να λειτουργήσει σε ένα πιο ευέλικτο περιβάλλον και να μπορέσει να κάνει πιο αποτελεσματικά τα καθήκοντα της».
«Εμείς είμαστε στη διάθεση της ΕΔΕΚ να απαντήσουμε οποιεσδήποτε ανησυχίες έχουν ή ερωτήσεις και επίσης θα ήθελα να επισημάνω ότι σήμερα μαζί μας βρίσκεται και αντιπροσωπεία από το Eurocontrol, οι οποίοι είναι εδώ για να απαντήσουν οποιεσδήποτε τεχνικές ερωτήσεις μπορεί να υπάρξουν», πρόσθεσε.
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι η καθυστέρηση που έχουμε σήμερα είναι περισσότερο από δύο λεπτά.
«Μιλούμε πάντα για το μέσο όρο των καθυστερήσεων, ενώ ο στόχος που μας έχει τεθεί από το Eurocontrol είναι 0,3 λεπτά. Είμαστε πολύ πάνω από το στόχο που είχε τεθεί και αυτό σίγουρα δημιουργεί διάφορα προβλήματα, ακόμη και πολιτικής φύσεως. Όσον αφορά το στόχο που έχουμε με αυτό το νομοσχέδιο είναι να δημιουργηθεί μία εταιρεία η οποία θα ανήκει στο κράτος, αλλά θα έχει την ευελιξία να μπορεί να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά με διαφορετικό τρόπο, ώστε να μειωθούν σημαντικά οι καθυστερήσεις. Δηλαδή, να μπορεί να προσλαμβάνει εύκολα πιο πολύ κόσμο, να αλλάξει ο τρόπος που δουλεύουν σήμερα οι ελεγκτές και όλα αυτά θα συντείνουν στο να μειωθούν οι καθυστερήσεις. Είναι ένα μοντέλο το οποίο έχει εφαρμοστεί σε πάρα πολλές χώρες με πολύ μεγάλη επιτυχία και πιστεύουμε ότι και στην δική μας περίπτωση θα πετύχει. Όλοι μας θέλουμε να μειωθούν οι καθυστερήσεις. Είναι κάτι πολύ σημαντικό. Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά», ανέφερε.
Ο στόχος τους, είπε ο κ. Δημητριάδης, είναι το νομοσχέδιο να κατατεθεί στη Βουλή το συντομότερο δυνατόν.
«Απ` εκεί και πέρα είναι θέμα της Βουλής να καθορίσει το χρονοδιάγραμμα, αν θα προλάβουμε, δηλαδή, πριν να διαλυθεί η Βουλή ή αν θα γίνει με τη νέα Βουλή. Να κάνουμε λίγη υπομονή να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα», πρόσθεσε.
Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, σε δηλώσεις του, είπε ότι υπάρχει μια πολύ εποικοδομητική συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών για πολλά ζητήματα που βρίσκονται στην αρμοδιότητα του «και σε αυτή την περίπτωση το ζητούμενο για την ΕΔΕΚ όπως πολλές φορές στο παρελθόν τονίσαμε είναι να βελτιωθεί όσο το δυνατό καλύτερα η εξυπηρέτηση της αεροπλοΐας στον εναέριο χώρο της Κυπριακής Δημοκρατίας».
«Γιατί αυτό αποβαίνει προς όφελος της Κυπριακής Δημοκρατίας, όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και σε πολιτικό. Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια συστηματικά η Τουρκία εποφθαλμιά να πάρει μέρος από τη διαχείριση της αεροπλοΐας στον εναέριο χώρο της Κύπρου, λόγω ακριβώς των καθυστερήσεων που παρατηρούνται. Και εδώ οφείλω με ειλικρίνεια, να πω ότι κατ` επανάληψη στο παρελθόν επικρίθηκαν οι κυπριακές Κυβερνήσεις για το γεγονός ότι δεν φρόντισαν να δώσουν άμεση λύση σε αυτό το ζήτημα. Γιατί τα θέματα της αεροπλοΐας δεν είναι απλά τεχνοκρατικής ή οικονομικής φύσης προβλήματα, έχουν και μία μεγάλη πολιτική διάσταση με καίρια σημασία για την κρατική υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας», συμπλήρωσε.
Ο κ. Σιζόπουλος ανέφερε ότι θα μελετήσουν με ιδιαίτερη προσοχή το νομοσχέδιο όταν θα κατατεθεί επίσημα στην Βουλή.
«Όπως τονίσαμε στον Υπουργό θέλουμε χρόνο να το μελετήσουμε, γιατί υπάρχει και πολιτική διάσταση, δεδομένου δύο γεγονότων. Το ένα ότι η Τουρκία διεκδικεί ακριβώς συμμετοχή στη διαχείριση του εναέριου χώρου της Κυπριακής Δημοκρατίας με ότι αυτό συνεπάγεται και το δεύτερο γιατί στις συζητήσεις για το Κυπριακό, σύμφωνα και με τις τελευταίες ενημερώσεις τις οποίες είχαμε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, έγινε μεν αποδεκτό από την τουρκοκυπριακή πλευρά το αίτημα μας για ένα FIR της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά η τουρκική πλευρά εξακολουθεί να επιμένει ότι πρέπει να υπάρχουν δύο Κέντρα Διαχείρισης. Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι αυτό πιθανόν να ελοχεύει σοβαρούς κινδύνους για την κρατική υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας ή ακόμα και ενδεχομένως μια λανθασμένη απόφαση να ενισχύσει στο μέλλον αποσχιστικές ενέργειες σε βάρος πάλι της Κυπριακής Δημοκρατίας», πρόσθεσε.
Ανέφερε, επίσης, ότι οι εκπρόσωποι του Eurocontrol τους έδωσαν εξηγήσεις.
«Ευχόμαστε και ελπίζουμε ότι το Eurocontrol θα αντιμετωπίσει το ζήτημα όχι μόνο στην τεχνοκρατική του διάσταση, αλλά και στην πολιτική του διάσταση δεδομένου ότι η Κυπριακή Δημοκρατία βρίσκεται σε μία ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή του πλανήτη με τα όσα βιώνουμε το τελευταίο χρονικό διάστημα ως αναταραχές και ενδεχομένως σημαντικές αλλαγές που μπορούν να επέλθουν», κατέληξε.