Το ΥΠΠ απαντά στην ΠΟΕΔ για τη διδασκαλία παιδιών που δεν έχουν πρώτη γλώσσα την ελληνική

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού απαντά σήμερα σε ανακοίνωση της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ), η οποία εγείρει το  θέμα της διδασκαλίας των παιδιών που δεν έχουν πρώτη γλώσσα την ελληνική.

Σε ανακοίνωση του, με αφορμή τη στάση εργασίας που πραγματοποίησε η ΠΟΕΔ σε Δημοτικά Σχολεία, Δημόσια Νηπιαγωγεία και Ειδικά Σχολεία Πόλεως και επαρχιών Λευκωσίας και Πάφου, η Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ) αναφέρει πως το θέμα της Διαπολιτισμικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δεν αποτελεί κάτι καινούριο, αφού απασχολεί το ΥΠΠ και τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης από το 2001.

“Μέχρι σήμερα έχουν ληφθεί μια σειρά από μέτρα και υλοποιήθηκαν διάφορες δράσεις με στόχο την ομαλή ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία (όρος που πλέον αντικαθιστά τον όρο «αλλόγλωσσος») στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα. Στο πλαίσιο της επίσημης πολιτικής για θέματα Διαπολιτισμικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κάθε χρόνο παραχωρείται χρόνος επιπρόσθετων διδακτικών περιόδων σε όλες τις τάξεις των δημοτικών σχολείων στις οποίες φοιτούν μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία, οι οποίοι έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας για εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Ο χρόνος αυτός έχει καθοριστεί με σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου”, αναφέρει.

Όπως προσθέτει “κάθε χρόνο αγοράζονται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – Διόφαντος της Ελλάδας αντίτυπα διάφορων σειρών βιβλίων, με ετήσιο κόστος €8.000 περίπου που διατίθενται σε όλα τα δημοτικά σχολεία, για να χρησιμοποιούνται από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας” και σημειώνει ότι τα Επιμορφωτικά Κέντρα εφαρμόζουν από το 1995 διάφορα προγράμματα για εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και στήριξη των ενηλίκων και των μαθητών όπως, για παράδειγμα, το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας από παιδιά επαναπατρισθέντων Κυπρίων, παλιννοστούντων και άλλων παιδιών δημοτικού σχολείου με μεταναστευτική βιογραφία.

Επίσης, αναφέρει ότι το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται και φέτος σε όλες τις επαρχίες στις οποίες έχουν δημιουργηθεί 157 ομάδες, σημειώνοντας ότι στο πλαίσιο του προγράμματος Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης μπορούν να υλοποιηθούν διάφορες ενέργειες που μπορούν να βοηθήσουν και τους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία.

Επιπλέον, αναφέρει πως το ΥΠΠ με στόχο την επιτάχυνση και ομαλοποίηση της ένταξης των μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία στο σχολικό σύστημα και την κοινωνία της Κύπρου συνέχισε τη λειτουργία παράλληλων τμημάτων ταχύρρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και την ετοιμασία οδηγού υποδοχής για τους νεοεισερχόμενους μαθητές, που έχει μεταφραστεί σε οκτώ ξένες γλώσσες (αγγλικά, τουρκικά, γεωργιανά, ρουμανικά, βουλγαρικά, ρωσικά, ουκρανικά, αραβικά), με βασικές πληροφορίες για τους μαθητές και τους γονείς τους για το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου και είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΥΠΠ.

Επιπρόσθετα, εφάρμοσε προσθήκη διαπολιτισμικών στοιχείων στα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα, καθώς και στα σχολικά εγχειρίδια που πρόκειται να δημιουργηθούν στο πλαίσιο των αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και παραγωγή και δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού και επιμορφωτικού υλικού, όπως και αξιοποίηση διδακτικού υλικού που έχει παραχθεί στην Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά στην ειδική εκπαίδευση, αναφέρει πως η κυπριακή πολιτεία θεσμοθέτησε την Ειδική Εκπαίδευση από το 1979, εφαρμόζοντας τον περί Ειδικής Εκπαιδεύσεως Νόμο 47/1979 και από το Σεπτέμβριο του 2001, εφαρμόζει τους Περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμους καθώς, επίσης, και τους Περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Κανονισμούς, οι οποίοι διέπουν την εφαρμογή των Νόμων.

Για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των εγκεκριμένων από τις Επαρχιακές Επιτροπές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΕΕΑΕ) παιδιών με ειδικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά και ειδικά σχολεία) παραχωρούνται Ειδικοί Εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι στηρίζουν τα παιδιά εξατομικευμένα ή σε μικρές ομάδες, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους, σημειώνει.

“Ο αριθμός των Ειδικών Εκπαιδευτικών, την τελευταία εξαετία, παρουσιάζει σημαντική αύξηση, γεγονός το οποίο είναι σε γνώση της οργάνωσης των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, τη σχολική χρονιά 2016-2017 εργάζονται στη δημοτική εκπαίδευση 694 Ειδικοί Εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, συγκριτικά με 640 που εργάστηκαν τη σχολική χρονιά 2015-2016 και 500 τη σχολική χρονιά 2010-2011”, αναφέρει.
Σημειώνει ότι σε καμία περίπτωση το ΥΠΠ δεν εφαρμόζει «πολιτική αποτροπής» για παραπομπή παιδιών στις ΕΕΕΑΕ, για να προσθέσει πως οι ΕΕΕΑΕ αξιολογούν όλες τις περιπτώσεις παιδιών που παραπέμπονται σε αυτές καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Καταληκτικά αναφέρει πως πρωταρχικό μέλημα του ΥΠΠ είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών όλων των παιδιών, αλλά και η καλύτερη οργάνωση και ορθολογιστικότερη αξιοποίηση του παρεχόμενου διδακτικού χρόνου, σημειώνοντας ότι αυτό επιτυγχάνεται με ομαδοποίηση των παιδιών που παρουσιάζουν παρόμοιας φύσης προβλήματα και λιγότερες ανάγκες και παροχή εξατομικευμένης βοήθειας σε εκείνα τα παιδιά που παρουσιάζουν σοβαρότερες δυσκολίες (παιδιά με αυτισμό, παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες κτλ.).

ΠΗΓΗ:ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί για τα 15,7 εκατομμύρια του Τζόκερ
Αποδέχεται τριμερή ο Ερντογάν αλλά για να συζητηθούν... εναλλακτικές της ομοσπονδίας
Πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ «Σκάμματα» για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή
Ούτε λέξη για το Κυπριακό από την Άγκυρα μετά την συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν
Τις εισηγήσεις για τις τ/κ περιουσίες κατέθεσε η ΠΕΠ ενώπιον της Επ. Προσφύγων
Δαπάνες €0,5 εκ. για αναβάθμιση παραλιών στον Προϋπολογισμό 2025
Για μισή ώρα συνομιλούσαν Μητσοτάκης-Ερντογάν στη Νέα Υόρκη
Μέχρι τέλος έτους η μελέτη για τον εκσυγχρονισμό επιδομάτων-Καταγράφηκαν 42 διαφορετικά
Αμετακίνητα αδιάλλακτος ο Ερντογάν-Ζήτησε από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης αναγνώριση του ψευδοκράτους
Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι έφυγαν για να γλιτώσουν από τη βία στον Λίβανο-Δεν κάνει πίσω ο Νετανιάχου